تحولات اوکراین|

کرملین: ارتش آمریکا در جنگ اوکراین دخالت دارد

14:06 - 26 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۳۹۶
کرملین: ارتش آمریکا در جنگ اوکراین دخالت دارد
سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به مجوز واشنگتن به کی‌یف برای استفاده از سلاح‌های دوربرد، گفت که در واقع ارتش آمریکا در جنگ اوکراین دخالت دارد.

خبرگزاری میزان – دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: آمریکا می‌گوید که در نظر دارد به کی‌یف اجازه دهد از سلاح‌های این کشور علیه ما استفاده کند، اما ارتش آمریکا در واقع در درگیری شرکت می‌کند.

وی در واکنش به دعوت اوکراین از سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی برای بازدید از کورسک، یادآور شد: دعوت کی‌یف از صلیب سرخ و سازمان ملل برای بازدید از منطقه کورسک که از سوی تشکیلات اوکراینی اشغال شده، تحریک‎آمیز است.

نیرو‌های روسیه ۳ حمله اوکراین را دفع کردند

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیرو‌های ارتش این کشور ۳ تلاش نیرو‌های اوکراینی را برای نفوذ به مرز روسیه در منطقه کورسک خنثی کردند.

دعوت کی‌یف از سازمان ملل برای بازدید از کورسک

ولودیمیر  زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، از سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی درخواست کرد تا از مناطق تحت کنترل این کشور در منطقه کورسک بازدید کنند.

اصابت موشک به ساختمان مسکونی در خارکف

مقام‌های محلی اوکراین می‌گویند که درپی اصابت یک بمب تحت هدایت روسیه به ساختمان بلندمرتبه‌ای در خارکف در شمال شرق این کشور، دست‌کم ۲۸ نفر زخمی شدند.

در همین حال نیروی هوایی اوکراین می‌گوید ۱۰ فروند از ۱۴ پهپاد و یکی از ۳ فروند موشک شلیک‎شده از سوی روسیه را سرنگون کرده است.

بایدن به دنبال تقویت اوکراین

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، می‌گوید که جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور، از ۴ ماه باقی‌مانده از دوره ریاست‌جمهوری خود استفاده خواهد کرد تا اوکراین را در بهترین موقعیت ممکن برای برتری قرار دهد.

رایزنی مقام‌های نظامی آمریکا و چین درباره اوکراین

مقام‌های نظامی آمریکا و چین در پکن برای گفت‌وگو‌های معمولی دیدار کرده‌اند که در ماه ژانویه (دی ماه ۱۴۰۲) پس از دو سال تعلیق به دلیل تیرگی روابط بین دو کشور، از سر گرفته شد.

این دیدار‌ها پایان یافت و مقام‌های نظامی ۲ کشور در مورد مسائل جاری از جمله جنگ روسیه و اوکراین، گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *