دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان دلیجان معرفی شد

13:40 - 24 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۹۸۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان دلیجان معرفی شد
محمد بافهم به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دلیجان معرفی شد.

خبرگزاری میزان- حجت الله درودگر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی در جریان سفر یکروزه به شهرستان دلیجان و در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، اظهار داشت: نظام ما یک نظام مردمی است و اگر بخواهیم اقتدار این نظام پابرجا بماند باید همگان دارای یک نگاه تحولی به معنای انجام اقدامات انقلابی و تحول گرا، باشند. بدون فکر و عمل جهادی نمیتوان پاسخگوی مشکلات بود و گره‌گشایی کرد و در دستگاه قضایی کار قضاوت سختی بیشتری دارد و نیازمند تلاش و دقت مضاعفی است.
 
وی افزود: هر مسئولیتی مخاطراتی دارد، اما مخاطرات مسئولیت قضایی به مراتب بیشتر از سایر مسئولیت‌ها است چراکه خروجی این کار جان و مال و آبروی مردم است و قلم زدن در اینباره کار سختی است لذا حق و عدالت اگر اجرا شود رضایتمندی همگانی را در پی خواهد داشت و نیاز است همگان در این راستا یاری رسان دستگاه قضا باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی بیان داشت: سند تحول قضایی یک طرح جامع فاخر و مترقی است که حاصل زحمت و اجماع اندیشه جمع زیادی از بزرگان و فرهیختگان دستگاه قضایی و قضات دیوان عالی کشور و برگزیدگان حوزه و اساتید دانشگاه است، که در سراسر کشور در حال اجراء است و صرفاً یک شعار نبوده و در واقع چراغ راه دستگاه قضایی است.

درودگر تصریح کرد: یکی از آثار اجرای سند تحول قضایی این است که افرادی که به عنوان رئیس دادگستری یا دادستان منصوب می‌شوند، باید دارای برنامه باشند و کار مدیریتی‌ای که به صورت روزمره، سنتی و منسوخ شده باشد را انجام ندهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی قضایی تأکید کرد: ارتباط و تعامل سازنده رؤسای دادگستری و دادستان‌ها با ائمه جمعه و دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های انقلابی و شورای تأمین و جامعه نخبگانی در لایه‌های گوناگون، جهت شناسایی آسیب‌های اجتماعی و قضایی و اولویت بندی در راستای اجرای برنامه ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت مسائل شهرستان، حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی گفت: تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مردم را در مراجعات به دادسرا مدنظر قرار دهید. در هر صورت سعی شود مراجعه کنندگان مورد تکریم و احترام باشند. نظارت بر دادسرا و زندان و زندانیان را دائما در برنامه‌های خود داشته و در نظارت بر عملکرد همکاران و مجموعه زندان اهتمام داشته باشید. با همکاری اداره زندان‌ها به صورت جدی وضعیت زندانیان را مورد نظارت قرار داده شود.
 
وی در ادامه گفت: صیانت از حقوق عامه، جلوگیری از بازداشت‌های غیر ضرور، تلاش در جهت صلح و سازش در پرونده ها، تامین امنیت در همه ابعاد، باز اجتماعی کردن مددجویان و تهذیب نفس از جمله دیگر مواردی است که دادستان جدید شهرستان دلیجان باید نسبت به رعایت آن تلاش جدی داشته باشد.

 درودگر خاطرنشان کرد: کنترل و کاهش پرونده‌های ورودی نیز باید در اولویت باشد تا شاهد کاهش اطاله دادرسی، اتقان آرا و در نتیجه رضایتمندی مردم باشیم.

شایان ذکر است در این آئین از زحمات عباس آیینه دار تجلیل و محمد بافهم به سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دلیجان معرفی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *