دادستان تبریز: در راستای حفظ جان و مال شهروندان حوزه ایمنی شهری آسیب‌شناسی شود

10:54 - 28 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۷۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان تبریز: در راستای حفظ جان و مال شهروندان حوزه ایمنی شهری آسیب‌شناسی شود
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی بر لزوم آسیب‌شناسی در حوزه ایمنی شهری در راستای حفظ جان و مال شهروندان تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- بابک محبوب علیلو در دوره آموزشی تخصصی شناخت و مقابله با مواد خطرناک به فعالیت ارزشمند عملیاتی آتش‌نشانی تاکید و نقش اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی را در کاهش میزان حوادث جانی و مالی مهم عنوان کرد.

وی اظهار کرد: آتش‌نشانان، انسان‌هایی هستند که جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و برای نجات جان و مال انسان‌ها، شیرین‌ترین و ارزشمندترین سرمایه الهی یعنی جان خود را فدا می‌کنند.   همیشه شاهد فعالیت چشمگیر نیرو‌های آتش‌نشانی بودیم و با کمال اخلاص و ایثارگری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی در ادامه بر اهمیت آسیب‌شناسی در حوزه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز تاکید و عنوان کرد: در بحث آسیب‌شناسی، آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد وضعیت فعلی و آسیب‌هایی است که سبب حصول مشکل می‌شود و یا موارد رفع آن باید مورد مطالعه عالمان قرار گیرد و بهترین تصمیم و تغییر در جهت رفع مشکل اتخاذ شود.

محبوب علیلو با بیان اینکه در عصر حاضر با پدیده‌ای به نام رشد و گسترش فناوری پیشرفته مواجه هستیم، تصریح کرد: اگر فناوری‌های پیشرفته را در جهت حل مشکلات جامعه بکار نگیریم متضرر می‌شویم.

دادستان مرکز استان با قدردانی از مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی تبریز در راستای برگزاری چنین دوره‌های آموزشی، گفت: ما باید همواره پیشگیری را مقدم بر مقابله حوادث بدانیم، چرا که علاوه بر تحمیل هزینه‌های مالی مستقیم و غیرمستقیم به اشخاص و دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری، آتش‌نشانی و ...  شاهد از دست دادن انسان‌هایی هستیم  که هر یک از آن‌ها می‌تواند به عنوان نیروی موثر، ایفای نقش کند.

وی علت بروز حوادث را در مواردی عدم آگاهی والدین یا فرزندان بیان کرد و افزود: افزایش میزان اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی توسط دستگاه‌های متولی و مسئول، امکان پیشگیری از حوادث را میسر خواهد کرد و در نهایت شاهد میزان وقوع حوادث باشیم.

علیلو با تاکید بر اینکه، نگهداری مواد خطرناک جرم محسوب می‌شود، افزود: باید بخشی از انرژی خود را برای شناسایی، ارایه طریق و در نهایت پیشگیری از حوادث به کار گیریم.

وی در خاتمه سخنان خود، یاد و خاطره شهدا از جمله شهدای جمهور، رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه، استاندار و کادر پرواز را گرامی داشت و برای تمام کارکنان آتش ۲ نشانی آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *