رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی: پیشگیری از تغییر کاربری اراضی قبل از ساخت و ساز غیرمجاز مورد تاکید است

11:39 - 28 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۷۵۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی: پیشگیری از تغییر کاربری اراضی قبل از ساخت و ساز غیرمجاز مورد تاکید است
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی بر لزوم پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی قبل از ساخت و ساز غیرمجاز در راستای حفظ حقوق عامه تأکید کرد.

خبرگزاری میزان- موسی خلیل‌الهی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، بر لزوم پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی قبل از ساخت و ساز غیرمجاز و رفع تصرفات فوری و اجرای احکام قطعی پرونده‌های ادارات دولتی در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی استان تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به ساخت و ساز‌های غیرمجاز اشخاص حقیقی با هدف ایجاد ویلا و خانه باغ، گفت: چنین ساخت و ساز‌هایی ناشی از نیاز و تغییر ذائقه شهرنشینان به فضای گردشگری است و باید نیاز جامعه مورد توجه قرار بگیرد و برای آن فکری شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی ساماندهی اراضی واقع در حاشیه رودخانه ارس با اولویت حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت‌المال و با لحاظ مسائل زیست محیطی را ضروری دانست.

خلیل‌الهی با اشاره به فرونشست زمین در برخی دشت‌های استان از جمله دشت مرند، صوفیان- شبستر و مهربان- دوزدوزان نیز، بر فرهنگ‌سازی در خصوص تغییر الگوی کشت و مصرف بهینه آب برای کشاورزی و آبیاری باغات با استفاده از ظرفیت دهیاران و شورای شهرو روستا تأکید کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای جلسه بابک محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گزارشی از عملکرد شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری کل استان ارائه داد و گفت: در ۵ ماهه سال ۱۴۰۳، مقدار ۳۲۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان به ارزش ۳۳۸ میلیارد تومان خلع ید، رفع تصرف و اجرای احکام قطعی شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت در راستای تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، تعداد ۴۵۰ حلقه چاه غیرمجاز توسط شرکت آب منطقه‌ای مسدود شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *