رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از حوزه قضایی خسروشاه بازدید کرد

16:55 - 03 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۸۰۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از حوزه قضایی خسروشاه بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از حوزه قضایی خسروشاه، ضمن برررسی پرونده‌ها از نزدیک با قضات و کارکنان تبادل نظر کرد.

خبرگزاری میزان- موسی خلیل الهی به همراه محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان  آذربایجان شرقی از دادگاه عمومی بخش خسروشاه بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی از کلیه شعب و دفاتر محاکم حقوقی و کیفری بازدید بعمل آورد و ضمن برررسی پرونده‌ها از نزدیک با قضات و کارکنان گفت‌وگو کرده و با ارزیابی عملکرد، ارشادات و راهنمایی‌های لازم در جهت ارتقا و کیفیت ارائه خدمات را ارائه کرد.

افتتاح چهارشعبه دادگاه صلح شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی

با حضور رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی و در اجرای قانون جدید شورا‌های حل اختلاف، چهار شعبه دادگاه صلح شهرستان اهر افتتاح شد.

موسی خلیل الهی در این مراسم اظهار امیدواری کرد: آغاز به کار دادگاه‌های صلح موجب تسریع در رسیدگی به پرونده‌های وارده به دادگستری شود.

وی با اشاره به اینکه در قانون جدید، اختیارات شورا‌های حل اختلاف محدود به صلح و سازش شده و صدور رای به دادگاه‌ها واگذار شده است، اهمیت دادگاه‌های صلح را خاطرنشان کرد و گفت: این دادگاه‌ها هم عرض با سایر دادگاه‌های بدوی است.با ایجاد دادگاه‌های صلح، شورا‌های حل اختلاف حذف نمی‌شوند و به صلح و سازش ادامه می‌دهند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی از دادستان شهرستان اهر خواست تا با برگزاری نشست تبیینی برای ضابطین قضایی و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، جایگاه و نحوه فعالیت دادگاه صلح را تبیین کند.

خلیل الهی در پایان با بیان اینکه کمیته‌ای در حوزه معاونت اول قوه قضاییه در راستای رفع ابهامات احتمالی ایجاد و تاکنون پاسخ ۴۰ سؤال متداول ارایه شده است، گفت: همکاران در مواجهه با مسائل احتمالی در دادگاه صلح، مشکلات را جهت جمع بندی و ارجاع به قوه، به معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان ارسال کنند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر نیز آمادگی کامل دادگستری شهرستان برای اجرای قانون جدید را اعلام کرد. 

انتهای پیام/ 


برچسب ها: آذربایجان شرقی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *