نمایشنامه‌خوانی «خورشید کاروان» در فرهنگسرای ارسباران

16:23 - 10 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۰۲۸
نمایشنامه‌خوانی «خورشید کاروان» در فرهنگسرای ارسباران
نمایشنامه‌خوانی «خورشید کاروان» با حضور هنرمندان، عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران در طول ۳۳ سال اجرا، همزمان با ۲۸ صفر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، نمایشنامه خوانی «خورشید کاروان» به نویسندگی مهدی توسلی و کارگردانی عبدالرضا کیهانی، روز دوشنبه ۱۲ شهریورماه همزمان با بیست و هشتم ماه صفر سالروز ارتحال پیامبر اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) با حضور هنرمندان، عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران در طول ۳۳ سال اجرای این نمایش، در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

جلیل فرجاد، فرهاد بشارتی، کرامت رودساز، اسدالله بابایی، مهدی امینی نقش‌خوانان این نمایشنامه و حاج محمد سراج، حمید فرجی با همراهی گروهی از ذاکرین اهل بیت (ع) مرثیه خوانان آن هستند.

«خورشید کاروان» روایت شبی است که کاروان اسرای کربلا در مسیر شام در دیر راهبی توقف می‌کنند. راهب نصرانی از مریدان امام حسین (ع) می‌شود و تمام ثروت خود را می‌دهد تا فقط یک شب تا سحر با سر مبارک سیدالشهدا (ع) هم کلام شود. راهب نصرانی با امام حسین (ع) نجوا می‌کند و.

این اثر نمایشی ۳۳ سال است در ایام محرم و صفر در شهر‌های مختلف کشور و همچنین در کشور‌های دیگر نظیر انگلیس، هلند و امارات به روی صحنه رفته و عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین و پرتکرارترین نمایش‌های تاریخ تئاتر ایران را کسب کرده است.

«خورشید کاروان» اولین بار در سال ۱۳۷۱ و با کارگردانی حسین نورایی در دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران اجرا شده است.

در انتهای نمایشنامه‌خوانی از کلیه عوامل اجرایی این رویداد مذهبی و هنری فاخر، تقدیر به عمل خواهد آمد. 

علاقمندان برای حضور در این برنامه که ورود برای عموم آزاد و رایگان است، می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸-۲۰ داخلی ۱۲۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *