کارگردان «در آغوش درخت»: تمام قد به احترام خانه دوست کجاست می‌ایستم

13:20 - 24 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۹۷۶
کارگردان «در آغوش درخت»: تمام قد به احترام خانه دوست کجاست می‌ایستم
کارگردان فیلم «درآغوش درخت» گفت: تمام قد جلوی خانه دوست کجاست می‌ایستم، زیرا این سینما ایرانی و انسانی است.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی، برنامه اکران به میزبانی روزبه رحیمی‌نژاد و به حضور بابک خواجه پاشا کارگردان فیلم در آغوش درخت، فرید حاجی فیلم‌ساز گوشت تلخ و احسان طهماسبی منتقد سینما از اکران میدیا پخش شد.

بابک خواجه پاشا اظهار کرد: زمانی گه وارد فیلمسازی می‌شوی ایده‌های صادق‌تر، به فیلمنامه شریف منجر می‌شود و در آغوش درخت از این جنس است. این فیلمنامه یک وظیفه بود و دغدغه ام این بود. برخی فیلمنامه می‌نویسند که ساخته شود برای همین اینقدر فیلمنامه دروغ داریم.

وی ادامه داد: مشکل از فیلمسازان نیست شاید صداقتی نسبت به محتوی نیست و ماسک روی برخی فیلم‌ها وجود دارد.

این کارگردان سینما با بیان اینکه در همه ژانر‌ها این شرایط وجود دارد یادآور: فیلمنامه نویس باید نسبت به مضمون صادق باشد.

مهمانی برای ما آمده بود پسر بچه آن‌ها گفت کاری کن پدر و مادرم از هم جدا نشوند و احساس کردم او یک وظیفه بر دوش من گذاشت.

خواجه پاشا توضیح داد: هرکسی دغدغه داشته باشد فیلمش به اصطلاح فیلم می‌شود. سریال‌های دهه ۸۰ چرا خوب بود؟ زیرا دغدغه‌مند و شفاف و زلال بود. آثار عطاران و مدیری در این سال‌ها از این جنس هستند. این جنس نگرش در آثار تلویزیونی و سینمایی به مرور کمرنگ شد و دلیل این مهم نگرانی سرمایه گذاران است.

وی تصریح کرد: فیلم به حوزه هنری فروخته شد و از ابتدا سرمایه گذار نبودند. در تولید فیلم دنبال چهره نبودم و دوست داشتم فیلم دیده شود.

کارگردان در آغوش درخت تاکید کرد: انتظار فروش عجیب از چنین آثاری نباید داشته باشیم. اولویت سینماداران کسب درآمد است و قطعا ما اندازه تگزاس نمی‌فروشیم و زورمان نمی‌رسد و دولت باید به فکر این اتفاق باشد.

خواجه پاشا اظهار کرد: من نگران سرانجام سینما هستم و باید بدانیم مضمون را چگونه کنار گیشه بگذاریم.

احسان طهماسبی منتقد سینما نیز اظهار کرد: درآغوش درخت به اصطلاح فیلم حال خوب کنی است و به واسطه رویکرد و تاثیرگذاری بچه‌ها فیلم خوبی است و به مخاطبان این فیلم را توصیه می‌کنم.

وی ادامه داد: تصور می‌کنم فروش این فیلم حدود ۱۰ میلیارد تومان برسد.

خواجه پاشا نیز با بیان اینکه سینما در زمان جریان دارد توضیح داد: خیلی آثار مجید مجیدی را در ادامه در تلویزیون یا جا‌های دیگر دیدیم.

وی ادامه داد: فیلم باید اجتماع را نقد کند، اما حق نداریم حال مخاطب را بد کنیم. مخاطب اتمسفر تاریکی از آدم‌های بد را می‌بیند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد و برخی فیلم‌های سینمایی ترسناک است؛ چرا یک آدم خوب در خیلی از فیلم‌ها وجود ندارد و این بین فیلمسازان اپیدمی می‌شود. فیلم‌های کوتاهی که می‌بینم جز ناامیدی و فلاکت و یاس هیچ نیست. در دوره‌ای اولویت فیلمسازان حضور در جشنواره‌ها بود و امروز در نگاهمان همه چیزمان مثل خفاش شب است.

طهماسبی نیز اظهار کرد: نگاه فیلمساز به سینما شخصی است و مخاطب مختار است فیلمساز را انتخاب کند. نمایش ندادن تلخی‌ها حاوی تفکر سانتیمانتالیسم نسبت به رخداد است. اگر بخواهیم ابد و یک روز بسازیم نمی‌توانیم نقطه روشن بسازیم و قصه تلخ و زننده است و برای همین برخورد متفاوتی از سوی مخاطبان با این فیلم در سینمای بالا و پایین شهر شد.

خواجه پاشا در ادامه توضیح داد: همه بی شرف نیستند و خانواده ایرانی همه گانگستر خرید و فروش مواد مخدر نیستند. من با جریان فکری که می‌خواهد بگوید ما بدبختیم مخالفم.

طهماسبی با اشاره به واژه سیاه نمایی گفت: نمی‌توانیم به سینمای اجتماعی به واسطه نشان دادن فلاکت روبرو شویم به بهانه اینکه سینما را فانتزی ببینیم. جشنواره‌ها و مراسم‌های خارجی مطالبه فیلم با مضمون‌های خاص دارند و اسکار نمونه بارز آن است. جشنواره‌های داخلی ما هم از خواجه پاشا می‌خواهند آبی روشن بسازد که فیلم بدی است و رد پای سفارش در آن دیده می‌شود. فیلمساز درآغوش درخت هم به سمتی می‌رود که آبی روشن می‌سازد.

خواجه پاشا نیز افزود: آبی روشن سفارش نبود و طرح من را اغنا کرد، اما دد روند پرداخت فیلمنامه به دغدغه‌های من نرسید.

وی گفت: تمام قد به احترام خانه دوست کجاست می‌ایستم، زیرا این سینما ایرانی و انسانی است. باید شاخص سینمای ملی داشته باشیم و آنرا بهتر کنیم و سینمای بالنده داشته باشیم. سینمای ما تکراری است.

فرید حاجی نیز درباره فیلم گوشت تلخ اظهار کرد: جنون دزدی یک اختلال روانی است که نمک سینمایی هم دارد. از طرفی من موقعیت‌های پلیسی را نیز دوست داشتم و خواستم یک فیلم پلیسی بامزه بسازم.

وی ادامه داد: این فیلم اکران هنر و تجربه بود و استقبال خوبی داشتیم. این فیلم را ۹۸ ساختیم و اثر را با ۱۸ میلیون ساختم. معتقدم مرام تولید فیلم کوتاه دد تولید سینمای بلند به فیلم طراوت می‌دهد.

برنامه اکران پنجشنبه‌ها ساعت ۲۰ از اکران مدیا پخش می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: فیلم سینمایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *