واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل نسبت به ادعای سخنگوی پنتاگون درباره حملات انصارالله

22:47 - 07 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۶۴۶
واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل نسبت به ادعای سخنگوی پنتاگون درباره حملات انصارالله
نمایندگی ایران در سازمان ملل نسبت به ادعای سخنگوی پنتاگون پیرامون تهدید انصارالله یمن درباره حمله به کشتی‌های نجاتی که برای اطفای حریق نفت‌کش در دریای سرخ اعزام شده‌اند، واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره ادعای سخنگوی پنتاگون پیرامون این‌که انصارالله یمن تهدید کرده کشتی‌های نجاتی که برای اطفای حریق نفت‌کش در دریای سرخ اعزام شده‌اند را مورد هدف قرار می‌دهد، اعلام کرد: انصارالله یمن در اجرای سیاست حمایت از فلسطین و جلوگیری از انتقال سوخت به صهیونیست‌ها، بار‌ها اعلام کرده که تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد، به کشتی‌های حامل نفت به مقصد این رژیم در دریای سرخ حمله خواهد کرد.

پس از وقوع آتش‌سوزی در کشتی حامل نفت برای رژیم و بروز خطرات زیست‌محیطی، برخی کشور‌ها درخواست کردند که انصارالله با آتش‌بس موقت اجازه دهد کشتی‌های یدک‌کش و امدادرسان وارد منطقه شوند.

انصارالله نیز با در نظر گرفتن ملاحظات انسان‌دوستانه و زیست‌محیطی، با این درخواست موافقت کرده است. عدم امدادرسانی و جلوگیری از نشت نفت در دریای سرخ، قصور برخی کشور‌ها است و نه به دلیل نگرانی از احتمال حمله به آن‌ها.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *