تاکید رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی بر ضرورت رعایت بایسته‌های مدیریتی از سوی  دادستان در حوزه مسؤولیت درون سازمانی

21:25 - 18 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۷۲۲۹
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
تاکید رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی بر ضرورت رعایت بایسته‌های مدیریتی از سوی  دادستان در حوزه مسؤولیت درون سازمانی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب حوزه قضایی شیروان بر ضرورت رعایت بایسته‌های مدیریتی از سوی  دادستان در حوزه مسؤولیت درون سازمانی تاکید کرد و گفت: دادستان بعنوان مدعی العموم باید مطالبات عمومی شهروندان را از مجاری مختلف پیگیری کند.

خبرگزاری میزان - آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شیروان با حضور رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، امام جمعه و  جمعی از مدیران و مقانات قضایی و همچنین مسؤولان اجرایی برگزار شد.

در این مراسم  ضمن تکریم و تجلیل از  زحمات  و تلاش‌های خوشخوی آزاد، دادستان  عمومی و انقلاب سابق شیروان، اکبری، بعنوان دادستان عمومی و انقلاب جدید این شهرستان معارفه شد.

حجت الاسلام والمسلمین والمسلمین براتی‌زاده رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به نقش دادستان در راستای صیانت از حقوق عامه و پیگیری مطالبات عمومی، مهمترین انتظارات خود را  از دادستان جدید شیروان، تبیین کرد.

وی خاطرنشان کرد: دادستان بعنوان مدعی العموم باید مطالبات عمومی شهروندان را از مجاری مختلف پیگیری  و به یک اعتبار  و مدافع و پشتیبان حقوق مردم  و حافظ بیت‌المال مسلمین باشد و اجازه ندهد فردی به این حریم‌ها تعدی و تعرض کند و  فارغ از هر گونه ملاحظات و بدون اغماض و مماشات و صرفا با اتکا به مبانی و  موازین قانونی در موارد مقتضی راسا اقدام و علیه فرد یا افراد خاطی اعلام جرم کند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت رعایت بایسته‌های مدیریتی از سوی  دادستان در حوزه مسؤولیت درون سازمانی، حسن خلق در رفتار و کردار سازمانی و حفظ کرامت مراجعین و کارکنان را بسیار مهم و حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: نیروی انسانی اعم از کادر قضایی و اداری مهمترین سرمایه‌هایی هستند که  می‌توانند دادستان را در فرایند انجام امور یاری نموده و مسیر دستیابی به اهداف پیش بینی شده به ویژه در حوزه تحقق مقررات سند تحول قضایی را تسهیل و تسریع کنند؛ لذا شایسته است با بهره گیری از مشوق‌های انگیزشی مختلف و مدیریت دقیق و هدفمند از این ظرفیت‌ها بدرستی استفاده  شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم، کشف جرم و تعقیب مجرمان و تأمین موجبات امنیت در جامعه را بعنوان بخشی از وظایف و کارکرد‌های  ذاتی قانونی دادستان، بعنوان مدعی العموم برشمرد و برای دادستان جدید شیروان در جهت بهبود شاخص‌های عملکردی آرزوی موفقیت کرد.

در این مراسم خوشخوی آزاد، دادستان سابق شیروان گزارشی از عملکرد دوران دو ساله مدیریت و مسؤولیت خود در سمت یاد شده و همچنین اکبری، دادستان جدید این شهرستان مهمترین برنامه‌ها  و اولویت‌های کاری خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *