بسیج همه نیرو‌ها در دستگاه قضایی برای حمایت از اشتغال|

موانع شرکت تولید کنسانتره میوه و مجتمع فولاد ارومیه با کمک دادگستری آذربایجان غربی رفع شد

8:00 - 13 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۱۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
موانع شرکت تولید کنسانتره میوه و مجتمع فولاد ارومیه با کمک دادگستری آذربایجان غربی رفع شد
وکیل شرکت دهلر ایرانیان گفت: حمایت‌هایی که ستاد‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید در دوران تحول و تعالی از واحد‌های تولیدی و تولید کنندگان داشتند، قابل مقایسه با هیچ دورانی نیست.

خبرگزاری میزان-حمایت از تولید و اشتغال و احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل و رفع موانع تولید از جمله محورهای اصلی اقدامات در دستگاه قضایی به ویژه در دوره تحول و تعالی است که تمامی واحد های آن در این مسیر تلاشی جدی از خود نشان داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه رئیس در دیدار با محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در تاریخ ۲۳ مردادماه با اشاره به شرایط خطیر کشور، متذکر شد: در شرایط جنگ اقتصادی دشمنان، نباید از پیشبرد برنامه‌های اقتصادی و بهبود معیشت مردم غفلت ورزیم.

رئیس عدلیه در همین راستا خاطرنشان کرد: باید متناسب با جنگ اقتصادی دشمن که علیه ملت ایران به راه انداخته از سربازان و کنشگران و فعالان اقتصادی و تولیدی در میدان حمایت کرد و قطعاً دستگاه قضا، هم منطبق با وظایف ذاتی خود و هم از حیث کمک به دولت چهاردهم، سربازان و کنشگران عرصه جنگ اقتصادی را تنها نمی‌گذارد.

در همین راستا ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت حمایت از تولید و اشتغال گفت: در مباحث تولید باید نگاه‌ها نگاه‌های حمایتی باشد و تولید کنندگان فقط دغدغه تولید داشته باشند و از دیگر مشکلات فارغ باشند.

عتباتی تاکید کرد: لازم است همه نهاد‌ها و ارگان‌ها با رویکرد حمایت محور برای ارتقاء تولید و رفع مشکلات تولید کنندگان قدم بردارند.

حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری یکی از مهمترین سیاست‌های دستگاه قضایی استان است که با نگاه ویژه به موضوعات اجتماعی با هدف کمک به توسعه اشتغال و کارآفرینی، به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از تولید پرونده پیگیری می‌شود

امین نوری قهرمانلو وکیل شرکت دهلر ایرانیان در گفت‌‌وگو با میزان گفت: این شرکت بزرگترین تولید کننده کنسانتره، پوره میوه و رب گوجه است است که با سرمایه‌گذاری خارجی پنج سال پیش در ارومیه احداث شده است و با کارخانه‌های تولید کننده آب میوه و نوشیدنی و تولید مواد غذایی همکاری می کند.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی صادرات به همه کشور‌های اروپایی و قاره آمریکا دارد، گفت: چندی پیش برای موضوع انشعاب آب، برق و فاضلاب کارخانه و همچنین مجوز اقامت برخی از مدیران خارجی مجموعه مشکلاتی ایجاد شده بود که با کمک رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان آذربایجان غربی در اسراع وقت این مشکل حل شد.

 نوری قهرمانلو با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴۰نفر در این مجموعه مشغول فعالیت هستند، گفت: اقدامات دستگاه قضایی برای رفع موانع، جلوگیری از وقفه در تولید و حمایت از تولید کننده بی نظیر است، برای حل مشکلاتمان بهترین رابطه را مجموعه دادگستری استان آذربایجان غربی با ما برقرار کرد به گونه‌ای که حتی برخی از مشکلات تلفنی و بدون نامه نگاری حل می‌شد.

وکیل شرکت دهلر ایرانیان در مورد اقدامات دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی گفت: بدون اغراق حمایت‌هایی که ستاد‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید در این دوران از واحد‌های تولیدی و تولید کنندگان داشتند، قابل مقایسه با هیچ دورانی نیست، با هیچ ارگانی به جز مجموعه قضایی استان آذربایجان غربی نتوانستیم مشکلات این واحد تولیدی را مرتفع کنیم.

وی در ادامه گفت: اگر به آمار پرونده‌های طرح شده در کمیته و ستاد اقتصاد مقاومتی استان‌ها نگاه کنیم، بیشتر مشکلات با بانک‌هایی است که رای وحدت رویه را رعایت نکردند که به عنوان پیشنهادی راهگشا می‌توان درخواست کرد، برای اینکه این مشکلات حل شود قوه قضاییه واحدی را در بانک مرکزی در نظر گیرد که دعاوی بانکی که واحد‌ها با آن مواجه هستند همانجا رسیدگی و ختم شود.

در ادامه محمود اسماعیلی نایب رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد ارومیه در گفت‌وگو با میزان گفت: مقدمات زیر ساخت این مجتمع از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و چندین مرحله نیز تا بهره برداری پیش رفته، اما متاسفانه بدلیل مشکلات بانکی و نوسات شدید اقتصادی این مهم تحقق نیافته است.

اسماعیلی با بیان اینکه خرید این مجموعه توسط تیم جدید دو سال پیش انجام شد، گفت: در تمامی مراحل نقل و انتقال این مجموعه سهام، پرونده‌های قضایی دادگستری استان آذربایجان غربی و ستاد اقتصاد مقاومتی در کنار این مجموعه قرار داشت.

همراهی تمام و کمال دادگستری آذربایجان غربی از تولید

وی به عملکرد قابل تقدیر مجموعه قضایی استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: پس از تحویل این مجموعه به تیم جدید کمیته اقتصاد مقاومتی استان هیچگاه دست حمایت خود را از پشت این مجموعه برنداشته و در سایر موضوعات و مشکلات نیز همراهی تمام و کمالی داشته است، همواره رئیس کل دادگستری استان پاسخگو و شنوای مشکلات مجموعه بوده و با بازدید‌های مستمر از روند اقدامات سبب دلگرمی شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه بدون تعارف تیم متخصص، باسواد و دلسوز مستقر در دادگستری آذربایجان غربی در همراهی با ما سنگ تمام گذاشته اند، گفت: همواره می‌دانیم اگر در ادامه نیز مشکلی نیز پیش پای مجموعه باشد ما نیرویی حمایتی از دادگستری استان داریم.

وی ادامه داد: به تازگی یکی از مشکلات پیش روی مجتمع فولاد موضوع تامین برق بود که با جلساتی که از سوی دادگستری استان با مدیران صنعت برق این منطقه داشتند این مشکل نیز مرتفع شد.

نایب رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد ارومیه با بیان اینکه با راه اندازی تمامی بخش‌ها در این مجتمع می‌توانیم قریب به یک هزارو ۸۰۰ نیرو به کارگیری داشته باشیم، گفت: دستگاه قضایی با توجه به اینکه از قوه قهریه برخوردار است در عرصه حمایت از تولید می‌تواند موفقیت بیشتری حاصل کند،دستگاه قضایی با بسیج همه نیرو‌ها در راستای حمایت از تولید می‌تواند اقدامات شاهکاری چنانچه تا کنون انجام داده،انجام دهد.

انتهای پیام/


شهناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
0
0
سلام البته کنسانتره درستش هست!!!
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *