رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: شناسایی و بازگرداندن اموال مال باختگان در پرونده‌های کثیرالشاکی اولویت اول است

14:04 - 04 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۹۶۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: شناسایی و بازگرداندن اموال مال باختگان در پرونده‌های کثیرالشاکی اولویت اول است
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:در فرایند قضایی پرونده‌های کثیرالشاکی باید تلاش اولیه بازگشت اموال مردم باشد و در مرتبه دوم مجازات قانونی مرتکبین ملاک نظر باشد.

خبرگزاری میزان- ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در شصت ویکمین جلسه مشورتی پیگری پرونده‌های ویژه، مهم و کثیرالشاکی که در خصوص بررسی یکی ازپرونده‌های کثیرالشاکی تشکیل شده بود با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: کار برای مردم خصوصا کسانی که مورد ظلم واقع شده‌اند خود نوعی عبادت است و به فرمایش امام حسین (ع) این حاجات مردم نعمتی هستند که باید قدر این نعمت را دانست و نباید این نعمت‌ها و احتیاجات مردم ما را خسته کند.

عتباتی ادامه داد: این جلسه مشورتی در خصوص یک پرونده کثیرالشاکی با بیش از ۴۰۰ نفر شاکی با مبلغی بالغ بر هزار میلیارد تومان اموال برده شده شکات است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به تضرر مردم در پرونده‌های کثیر الشاکی گفت: دو نوع اقدام باید ملاک نظر باشد اول اتخاذ تدابیر پیشگیرانه که باید تلاش و تحرک در این زمینه بیشتر باشد. چرا که به طور مثال در این پرونده یک شرکت موهوم با ثبت صوری اموال مردم را به غارت می‌برد، لذا باید آسیب شناسایی شود و مردم با هشدار‌های جدی هوشیار شوند و لازم است رسانه ملی، رسانه‌های گروهی و خصوصا در فضای مجازی آگاهی سازی کنند و مردم را از عواقب اعتماد‌های بی جهت به افراد بزهکار مطلع کنیم.

عتباتی گفت: دوم اینکه مال برده شده برای افراد است که باید با تمام توان نسبت به بازگرداندن اموال شکات به آنها اقدام کنیم چرا که رئیس قوه قضاییه هم به این امر تاکید دارد.

وی افزود در فرایند قضایی چنین پرونده‌هایی باید تلاش اولیه بازگشت اموال مردم باشد و در مرتبه دوم مجازات قانونی مرتکبین ملاک نظر باشد، لذا باید در اولین فرصت و قبل از هرگونه فرصت سوزی به سمت و سوی شناسایی، توقیف و ردیابی اموال مال باختگان برویم تا خسارت مردم را جبران کند.

عتباتی تاکید کرد: باید اقدامات سریع و قاطع در خصوص متهمین و اموال مال باختگان انجام گیرد.

در ادامه جلسه مجیدی دادستان مرکز استان هم بیان مطالبی در خصوص اهمیت پرونده بیان و سپس اعضای حاضر به بحث و تبادل نظر پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *