رئیس کل دادگستری استان سمنان از حوزه قضایی ایوانکی بازدید کرد

16:00 - 19 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۲۵۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان از حوزه قضایی ایوانکی بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه سفر به غرب استان، به همراه دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری کل و برخی از مسئولان قضایی دادگستری استان از حوزه قضایی ایوانکی بازدید کردند.

خبرگزاری میزان-  حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در جریان سفر به سومین حوزه قضایی در غرب استان، با حجت‌الاسلام والمسلمین کشمیری، امام جمعه ایوانکی دیدار و در این ملاقات، اظهار کرد: عدالت توزیعی در این منطقه ضرورتی اجتناب ناپذیر است که باید ابعاد مختلف این مهم محقق شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: بحث بهداشت، سلامت و درمان موضوع مهمی است که به لحاظ استقرار تعداد بسیار زیادی از واحد‌های تولیدی صنعتی استان در این منطقه و مخاطرات احتمالی زیست‌محیطی باید جدی گرفته شده و ضرورت دارد صاحبان این مشاغل در تامین و حفظ محیط زیست اَمن و پاک اهتمام لازم را به کار ببندند.

وی ادامه داد: یکی از تاکیدات ریاست قوه قضاییه در موضوع صنایع و معادن ناظر بر امر پرداخت حقوق دولتی مربوط به واحد‌های آلاینده است و این امر نیز مطالبه دستگاه قضایی استان به منظور حفظ حقوق عامه در مسیر بهینه‌سازی محیط‌زیست، حفظ و تأمین هوای پاک و جلوگیری از بروز عوارض احتمالی به منابع طبیعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در ادامه با حضور در دادگاه عمومی بخش ایوانکی از نزدیک در جریان روند خدمات‌رسانی قضایی به مراجعین قرار گرفت و در حاشیه این بازدید گفت: مسائلی از قبیل پیگیری اجرای به موقع و قانونی احکام مدنی و کیفری طبق دستورالعمل، تعیین تکلیف قانونی، به موقع و متقن پرونده‌ها، ورود قانونی به پیگیری مطالبات شهروندان در موضوعات حقوق عامه و ... مورد تأکید است.

وی در خاتمه تصریح کرد: دستگاه عدلیه به عنوان ملجاء و پناهگاه مردم برای استیفای حقوق قانونی آنان محسوب می‌شود و استقرار مراجع قضایی در هر منطقه، به منزله مرجعی امین، مطمئن و البته امیدوار کننده مردم برای پیگیری نتیجه محور مسائل و مطالبات قانونی در مسیر، اجرای عدالت به شمار می‌آید و نباید در این مسیر از هیچ کوشش قانونی دریغ کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *