رئیس کل دادگستری استان سمنان از حوزه قضایی آرادان بازدید کرد

10:35 - 19 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۱۶۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان از حوزه قضایی آرادان بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان سمنان از بخش‌های مختلف ستادی و صف و شورای حل اختلاف دادگستری آرادان بازدید و بر مواردی اعم از تعیین تکلیف به موقع و قانونی پرونده‌های مُسن، معوق و رسوبی، رسیدگی به موقع و متقن به پرونده‌های ارجاعی و ... تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه سفر به غرب استان، به همراه دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری کل و برخی از مسئولان قضایی دادگستری استان از حوزه قضایی آرادان بازدید به عمل آوردند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ابتدای ورود به این حوزه قضایی با حجت‌الاسلام و‌المسلمین شریفی نیا، امام جمعه آرادان دیدار کرد و در این ملاقات گفت: دستگاه قضایی در اجرای منویات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه برای نیل به اهداف و سیاست‌ها به صورت برنامه محور عمل می‌کند و این رویکرد در قالب سند تحول و تعالی و برنامه عملیاتی در سراسر کشور و همچنین استان سمنان پیگیری و اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به جایگاه خطیر و ارزشمند ائمه جمعه افزود: برای دستگاه عدلیه استان تکریم مراجعین و حفظ رضایت مندی مردم در تمام مراحل رسیدگی بعنوان یک اولویت مهم است و تحقق این سیاست مستلزم رسیدگی‌های به موقع، توأم با صحت و دقت قضایی به همراه جلوگیری از اطاله دادرسی است و امیدواریم ائمه جمعه و صاحبان منابر در مسیر پیشگیری از وقوع جرم، حفظ و احیای حقوق عامه، استفاده از مجازات‌های جایگزین قضایی با صلح و سازش فی مابین اشخاص و حل و فصل منازعات مردم بیش از پیش، پشتیبانی قانونی از دستگاه قضایی استان را ارتقا و ادامه دهند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه از بخش‌های مختلف ستادی و صف و شورای حل اختلاف دادگستری آرادان بازدید کرد و با قدردانی ازمجموعه عملکرد کارکنان قضایی و اداری افزود: در بازدید از شعب و واحد‌های ستادی ضرورت دارد مواردی از قبیل؛ تعیین تکلیف به موقع و قانونی پرونده‌های مُسن، معوق و رسوبی، رسیدگی به موقع و متقن به پرونده‌های ارجاعی، تعیین تکلیف قانونی و جلوگیری از نگهداری اموال و اشیای مهم در شعب اجرای احکام و پیگیری نحوی اجرای دستورالعمل جدید الصدور پالایش تاکید شد.

گفتنی است در حاشیه این بازدید، رئیس کل دادگستری استان سمنان با ارشاد و صدور دستورات قانونی به مشکلات و مسائل مراجعین رسیدگی و دادستانی مرکز استان و معاونین مربوطه دادگستری استان نیز از ادارات و بخش‌های مرتبط با دستگاه قضایی مانند مراجع انتظامی و دفاتر خدمات قضایی واماکن عمومی و مرتبط با حقوق عامه مانند مراکز بهداشتی و درمانی و کمپ‌ها بازدید به عمل آوردند و از نزدیک در جریان نحوه خدمت رسانی به مردم قرار گرفتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *