رئیس کل دادگستری استان سمنان از حوزه قضایی گرمسار بازدید کرد

11:48 - 18 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۱۹۸۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان از حوزه قضایی گرمسار بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان سمنان از حوزه قضایی گرمسار بازدید و نحوه ارائه خدمات‌رسانی قضایی به مراجعین را از نزدیک ملاحضه و رسیدگی با اتقان بیشتر را مورد تاکید قرار داد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه سلسله بازدید‌های دوره‌ای از حوزه‌های قضایی سراسر استان، با سفر به غرب استان سمنان به همراه دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری کل و برخی از مسئولان قضایی دادگستری استان از حوزه قضایی گرمسار بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ابتدای ورود به حوزه قضایی شهرستان گرمسار با حضور در گلزار شهدای این شهرستان، به مقام شامخ و ملکوتی شهداء ادای احترام کرد و سپس در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین آرامی، امام جمعه این شهرستان گفت: تلاش و جدیت دستگاه قضایی استان بر اجرای صحیح و به موقع عدالت است و لازمه این کار داشتن سرمایه انسانی موثر وکارآمد است که حسب گزارش مراجع نظارتی درون سازمانی وضعیت کلی سلامت رفتاری و عملکردی کارکنان قضایی و اداری این شهرستان مورد تأیید است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار‌های مختلف با مسئولین قضایی دو مقوله سلامت و کارآمدی نیروی انسانی را مورد تاکید قرار دادند که در استان نیز سلامت نیروی انسانی به صورت مستمر مورد بررسی و نظارت بوده و کارآمدی هم با رسیدگی به موقع، صدور آراء متقن، حُسن رفتار با مراجعین و جلوگیری از بروز اطاله دادرسی مورد توجه و اهتمام است.

در ادامه این بازدید رئیس کل دادگستری استان سمنان از تمامی شعب دادسرای عمومی و انقلاب، محاکم و دادگاه‌های صلح و شورا‌های حل اختلاف گرمسار بازدید کرد و در حاشیه این بازدید‌ها اظهار کرد: در این بازدید میدانی ضمن ملاحظه نحوه ارائه خدمات رسانی قضایی به مراجعین از نزدیک، بر تشکیل و رسیدگی الکترونیک پرونده‌های قضایی تاکید ویژه شد تا پرونده‌های متشکله از ابتدا با دقت و صحت بیشتری جمع آوری و ثبت و ضبط شود تا روند ادامه رسیدگی با سهولت و اتقان بیشتری همراه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری ضمن قدردانی از مجموعه زحمات و تلاش‌های کارکنان قضایی و اداری، اعضا و دبیران شورا‌های حل اختلاف شهرستان گرمسار گفت: مواردی از قبیل؛ جلوگیری از بازداشت‌ها غیر ضروری، ثبت کامل اطلاعات پرونده‌ها در سامانه سمپ، برنامه‌ریزی مناسب جهت تعیین تکلیف قانونی پرونده‌های مُسن، معوق و رسوبی، تعیین تکلیف قانونی و به موقع پرونده‌های اجرای احکام مدنی و کیفری مطابق دستور العمل ابلاغی و استمرار تلاش برای اصلاح ذات البین اصحاب پرونده‌ها و افزایش روند صلح و سازش در پرونده‌ها تأکید شد.

همچنین رئیس کل دادگستری استان سمنان در حین این بازدید، مستمع درخواست‌های مراجعین در راهرو‌ها بود و با توقف بازدید با صدور دستورات قانونی، گره گشایی مشکلات و مسائل مردم را پیگیری کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *