رئیس کل دادگستری استان سمنان: موضوع حق آبه غرب استان به صورت جدی و ویژه پیگیری خواهد شد

16:00 - 18 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۲۰۷۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان: موضوع حق آبه غرب استان به صورت جدی و ویژه پیگیری خواهد شد
رئیس کل دادگستری استان سمنان از ورود به حل موضوع حق آبه غرب استان به صورت جدی و ویژه خبر داد.

خبرگزاری میزان-جلسه استماع مطالبات و مشکلات کشاورزان غرب استان سمنان پیرامون موضوع حق آبه این منطقه با حضور دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری کل استان، مسئولان حوزه‌های قضایی گرمسار، آرادان و ایوانکی، نماینده مردم شریف این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان اجرایی مربوطه استان سمنان در سالن کنفرانس دادگستری شهرستان گرمسار برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان پس از استماع مشکلات و مطالبات کشاورزان حاضر در جلسه گفت: متاسفانه کمبود منابع آبی و سفره‌های زیر زمینی از جمله موضوعات مهمی است که سراسر کشور با این مشکل مواجه بوده و در استان سمنان نیز در سال‌های اخیر به یک بحران جدی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در مدیریت منابع آب، توزیع عادلانه این موهبت الهی طبق موازین قانونی مورد تاکید است و با بی قانونی، منابع آبی تضییع و حقوق مالکان و عامه پایمال می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری افزود: در موضوع حق آبه غرب استان، قانون فصل الخطاب است و هرجایی که قانون به درستی و به موقع حاکم شود، همگان از منافع ارزشمند آن بهره‌مند خواهند شد.

وی خطاب به کشاورزان عنوان کرد: جای امیدواری دارد که این مهم تا کنون به صورت مدیریت شده و قانونمندانه توسط مسئولان قضایی و اجرایی استان و شهرستان پیگیری شده و این دغدغه مندی نسبت به پیگیری مطالبات کشاورزان بیانگر تلاش‌ها جدی و ویژه برای رفع مشکل آب در این مناطق است که تا حصول نتیجه مطلوب ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه افزود: موضوع آب مسئله مهم و پیچیده‌ای است که حل این مشکل نیازمند پیگیری و همدلی مسئولان مربوطه از مرکز است و موضوعاتی که نیازمند پیگیری از قوه قضاییه دارد به صورت جدی پیگیری و منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *