رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به مشکلات تعدادی از خانواده‌های زندانیان استان رسیدگی کرد

9:40 - 27 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۵۳۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به مشکلات تعدادی از خانواده‌های زندانیان استان رسیدگی کرد
رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی از تعدادی از خانواده‌های زندانیان نیازمند استان سرکشی و به مشکلات آنان رسیدگی کرد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده در جریان سرکشی از خانواده یکی از مددجویان نیازمند در شهرستان بجنورد، اظهار کرد: این نوع سرکشی‌ها می‌تواند به درک بهتر و شناخت بیشتر مشکلات خانواده‌های زندانیان کمک کند.

وی افزود: مسائل و مشکلات مالی و موارد نیازمندی‌های خانواده‌های زندانیانی که دارای وضعیت نامناسب معیشتی و اقتصادی هستند بررسی و از طریق کارگروه‌های ویژه‌ای که به همین‌منظور پیش‌بینی شده تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی تصریح کرد:با وجود اینکه در موارد مقتضی و به موجب قانون، دستگاه قضایی و مشخصا قضات رسیدگی کننده ناگزیر هستند از مجازات‌های سالب آزادی درباره برخی افراد استفاده کنند، ولی با اجرای برنامه‌های تأمینی و تربیتی فرهنگی و آموزشی برای زندانیانی که پس از ورود به زندان با عنوان مددجو شناخته می‌شوند و همچنین با حمایت‌های مالی از خانواده‌های آنان احراز می‌شود که زندان‌های ما کاملا منطبق با موازین شرعی و قانونی  و رویکرد انسانی و اخلاقی منبعث از آموزه‌های دینی و قرآنی مدیریت و اداره می‌شود و این واقعا ارزشمند و درخور تحسین است.

سیدجواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی نیز در این دیدار، گفت: به طور میانگین در  هر ماه از ۴ خانواده زندانی سرکشی می‌شود و در راستای رفع نیازمندی‌های آنان تلاش و اهتمام جدی صورت می‌گیرد.

گفتنی است در اغلب این سرکشی‌ها مدیران‌کل زندان‌ها و کمیته امداد و همچنین مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان استان نیز حضور دارند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *