دادستان مرکز استان فارس: تغییرات مدیریتی در دادگستری زمینه‌ساز رشد و بکارگیری خلاقیت مدیران جدید است

10:50 - 16 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۷۷۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان فارس: تغییرات مدیریتی در دادگستری زمینه‌ساز رشد و بکارگیری خلاقیت مدیران جدید است
دادستان مرکز استان فارس با بیان اینکه تغییرات مدیریتی در دادگستری زمینه‌ساز رشد و پیشرفت و همچنین به منزله تزریق خون جدید در رگ‌های دستگاه قضایی است، گفت: بکارگیری نیرو‌های جوان زمینه استفاده از خلاقیت مدیران جدید و با انگیزه را فراهم می‌کند.

 خبرگزاری میزان- مراسم تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان قیر و کارزین با حضور دادستان مرکز استان فارس برگزار شد.

در این مراسم سید مصطفی بحرینی با بیان اینکه تغییرات مدیریتی در دادگستری زمینه ساز رشد و پیشرفت و همچنین به منزله تزریق خون جدید در رگ‌های دستگاه قضایی است، گفت: بکارگیری نیرو‌های جوان زمینه استفاده از خلاقیت مدیران جدید و با انگیزه را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه نتیجه عملکرد دستگاه قضایی اجرای عدالت و کسب رضایتمندی مردم است بر تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمت به مراجعان با محوریت حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی تأکید کرد و افزود: کار در دستگاه قضا و گام برداشتن در مسیر حق و عدالت و خدمت صادقانه به مردم یکی از توفیقات الهی محسوب می‌شود و روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی باید این موضوع را در اولویت کاری و برنامه‌های اجرایی خود قرار دهند.

دادستان مرکز استان فارس در توصیه به رئیس جدید این حوزه قضایی گفت: یاد خدا و تقویت ایمان و اعتقاد باید سرلوحه همه مسئولین باشد و این امر برای قضات که در جایگاه حساس اجرای عدالت و احقاق حق قرار دارند امری ضروری‌تر و حیاتی است. 

بحرینی با بیان این که خدمتگذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه تکریم مردم و رواج عدل و انصاف پایه گذاری شده است تصریح کرد: اجرای عدالت زمانی جذاب‌تر و شیرین‌تر خواهد بود که با احسان و نیکویی و خوش رفتاری همراه باشد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مسئولین شهرستان قیر و‌کارزین بر تعامل دوسویه مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان تأکید کرد و افزود: مقام قضایی در اتخاذ تصمیمات قضایی خود مستقل است، اما نباید تعامل و همکاری با سایر مجموعه‌ها در راستای تسهیل خدمت رسانی به مردم را به بهانه استقلال قضایی متوقف کند.

دادستان مرکز استان فارس  همچنین بر‌مطالبه گری حقوق عامه توسط رییس دادگستری و دادستان شهرستان تاکید کرد و با بیان اینکه قوه قضاییه تمرکز ویژه‌ای را در راستای پیگیری حقوق عامه توسط مقامات مسئول قضایی دارد، گفت: در این مسیر علاوه بر پیگیری قصور و اهمال مسئولان اجرایی در ارائه خدمت به مردم با مفاسد با جدیت برخورد می‌شود.

بحرینی تصریح کرد: فساد ستیزی از جمله وظایف ذاتی دستگاه قضایی و عملکرد استان در است خصوص درخشان است و پیگیری و برخورد و مجازات مفسدان در هر رده و جایگاهی را بدون اغماض در دستمر کار قرار داده است.

 در پایان این مراسم از تلاش‌های ۴ ساله قاضی حشمت رستمی تقدیر و قاضی سید هادی صادقی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان قیروکارزین معرفی شد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: دادستان فارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *