مسئولان قضایی استان فارس به پرونده ۶۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

17:04 - 16 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۸۲۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی استان فارس به پرونده ۶۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
با هدف بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مردم و مراجعه‌کنندگان به دادگستری فارس میز خدمت و دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان فارس و معاونین قضایی در محل حوزه ریاست دادگستری فارس برگزار شد.  

خبرگزاری میزان-  مسئولان قضایی استان فارس در دیدار عمومی با مردم که به صورت مستمر در سه شنبه هر هفته برگزار می‌شود، مشکلات ۶۵ تن از مراجعان را بررسی و ضمن اخذ گزارش از پرونده‌های مراجعان در سیستم مدیریت پرونده قضایی آخرین اقدامات محاکم و دادسرا‌ها درباره پرونده‌های مراجعان را مورد بررسی قرار دادند.

 رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه این دیدار عمومی با بیان اینکه گفت‌وگو با مراجعان به دستگاه قضایی در راستای اجرای دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی به صورت مستمر در دستورکار کلیه مسئولان قضایی استان قرار دارد، گفت: استماع صحبت‌های نمایندگان پرونده‌های کثیرالشاکی در فارس و بررسی آخرین تصمیمات قضایی اتخاذ شده از مهمترین اقدامات حوزه ریاست و مدیریت ارشد قضایی استان فارس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رسیدگی به درخواست خانواده‌های زندانیان را از جمله موارد عمده و مهم در دیدار‌های مردمی مسئولان قضایی فارس خواند و خاطرنشان کرد: توجه به مسائل زندانیان و خانواده‌های آنان از جمله اولویت‌های دادگستری فارس است و تلاش می‌کنیم با محوریت حضور در اماکن عمومی ضمن رسیدگی به درخواست‌های خانواده‌های زندانیان توجه ویژه‌ای به اعطای تسهیلات قضایی به زندانیان دارای واجد شرایط قانونی داشته باشیم.

وی همچنین از معرفی تعدادی از مراجعان به ستاد دیه استان جهت تشکیل پرونده و پیگیری درخواست آنان از طریق این نهاد خبر داد و خاطرنشان کرد: توجه به زندانیان جرائم مالی و معسر در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان در ملاقات‌های عمومی مسئولان قضایی فارس به صورت ویژه دنبال می‌شود.

 پیگیری اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، درخواست عفو و تخفیف مجازات و همچنین اعطای تسهیلات از جمله مرخصی به زندانیان از جمله درخواست‌های مراجعان به دادگستری فارس بود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *