پیکر مطهر ۴۸ هزار شهید از سال ۹۰ کشف شده است/ تشییع پیکر شهید «سامی‌مقام» از محل نماز جمعه تهران پس از ۴۴ سال

11:55 - 31 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۴۰۸۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
پیکر مطهر ۴۸ هزار شهید از سال ۹۰ کشف شده است/ تشییع پیکر شهید «سامی‌مقام» از محل نماز جمعه تهران پس از ۴۴ سال
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروی‌های مسلح با بیان اینکه کارکشته‌ترین گروه تفحص در سطح دنیا را در اختیار داریم گفت: در کمیته جستجوی مفقودین ۴۸ هزار شهید از سال ۹۰ تاکنون کشف شده و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ شهید محتمل است که در آینده پیدا شوند.

خبرگزاری میزان - سردار سید محمد باقرزاده صبح امروز یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ در نشستی خبری با بیان اینکه حضور امروز شما اصحاب رسانه مکمل کار ماست که نگذاریم زیر خاک‌ها بمانند، گفت: امروز در آستانه معراج یکی از قهرمانان کشور هستیم.

وی گفت: پیکر تعدادی از قهرمانان و شهدای کشور در منطقه کردستان و آذربایجان که مدت زمانی در اسارت بودند و با دستان و پا‌های بسته به شهادت رسیدند کشف شده است.

سردار باقرزاده با اشاره به چگونگی به‌شهادت رسیدن شهید سامی مقام تاکید کرد: امروز همه مزدوران حزب کردستان یا تارومار و یا در جهان خار و ذلیل شدند.

وی افزود: با کشف پیکر شهید حسین سامی مقام فرصتی دست داد تا بتوانیم مراتب حق شناسی ملت به مقام شامخ شهدا را ببینیم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروی‌های مسلح ادامه داد: این شهید در جریان نجات یک فرمانده شهید دیگر به شکل ناجوانمردانه توسط عامل نفوذی دشمن اسیر و در ۱۴ مرداد ۵۹ یک ماه قبل از جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

وی در ادامه افزود: این شهید هر چه داشت پای تمامیت ارضی کشور گذاشت و هرگز پیشنهاد‌های وسوسه انگیز دشمن او را اغوا نکرد، این شهید تلاش کرد با عناصر خودفروخته رژیم ستم شاهی مبارزه کند.

سردار باقرزاده همچنین اضافه کرد: بازگشت شهدا فرصتی است مناسب برای دشمن شناسی، رهبر انقلاب هموار به عدم مطالعه تاریخ توسط جوانان کشور گلایه‌مند هستند و من این گلایه را متوجه صداوسیما می‌بینم.

وی افزود: خیلی از جوانان ما نمی‌دانند که عوامل حزب دموکرات پادگان ما را به بهانه خودمختاری محاصره و خیلی از جوانان بی‌گناه کشور را به خاک و خون کشیدند.

وی ادامه داد: شهید سامی مقام با چنین دشمنانی مبارزه کرد. اگر شما به تاریخ مراجعه کنید مردم کردستان هم صدا با دیگر انقلابیون شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی سر می‌دادند.

سردارباقرزاده توضیح داد: شهید سامی مقام با توانایی‌های بسیار بالا و سوابق مبارزاتی درخشان از جمله فرماندهی پایگاه دریایی خارک با فرمانده قاچاقچیان درگیر و در زمان رژیم ستم‌شاهی به نیروی زمینی تبعید می‌شود.

سردار باقرزاده توضیح داد: این شهید بعد از شب قدر در سن ۴۰ سالگی به جوخه اعدام سپرده شد و پس از ۴۴سال پیکر وی در جنگل پیدا شد. این شهید بزرگوار همواره سرود آزادگی را سرداده و فرزندی از خاک سمیرم است.

وی درباره چگونگی برگزاری مراسم این شهید گفت: دهم مردادماه از سنندج مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار انجام خواهد شد، پنجشنبه از همین‌جا توسط فرزندان این شهید تشییع خواهد شد، جمعه ۱۲ فروردین ماه نیز این شهید در نماز جمعه مصلی تشییع خواهد شد.

وی افزود: روز شنبه همرزمان وی در نیروی زمینی تجدید میثاق کرده و روز چهاردهم نیز تشییع با مشارکت واحد توپخانه شهررضا و دیگر نیرو‌های انقلابی در سمیرم انجام خواهد شد.

سردار باقرزاده گفت: مراسم سوم و هفتم این شهید بزرگوار نیز در مسجد سماجا در شانزدهم و هفدهم مردادماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجموعا طی دوره اخیر ۳۱ شهید کشف شده و تا کنون ۶۶ شهید کشف شده و مجموعا برای انتقال و استقبال ۱۲۲ شهید آماده برگزاری مراسم استقبال هستیم.

وی ادامه داد: در کمیته جستجوی مفقودین ۴۸ هزار شهید از سال ۹۰ تاکنون کشف شده و به عنوان یک عمل انسانی تعدادی جسد کشته‌شدگان عراقی نیز کشف و به کشورشان تحویل داده شده است. بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ شهید محتمل است که در آینده پیدا شوند.

وی ادامه داد: کشف پیکر شهدای معسکرات و شهدایی که در عراق پیکر آن‌ها دفن شده یا در اردوگاه‌ها به شهادت رسیدند و سرتاسر عراق حضور دارند و کار بسیار مشکلی است، این شهدا چیزی در حدود ۷۰۰ شهید هستند و امیدواریم روزی بتوانیم آن‌ها را به کشور بازگردانیم.

وی درباره اعتراضات برخی که می‌گویند چرا تفحص طولانی شده و همچنان شهید می‌آید گفت: شهید باید پیدا شود، این به اراده خداوند بستگی دارد، فرآیند شهادت بر موازین الهی استوار است، ما به حرف‌های غیر کارشناسی اعتنا نمی‌کنیم، کار کشته‌ترین گروه تفحص ستاد مفقودین در کشور ماست. کاملا یک فرآیند حرفه‌ای در تفحص شهدا طی می‌شود و گروه ما حرفه‌ای‌ترین گروه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *