امام جمعه موقت تهران: دولت‌ها باید با مقیاس شهیدان رجایی و باهنر اندازه‌گیری شوند

12:40 - 09 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۸۰۶
امام جمعه موقت تهران: دولت‌ها باید با مقیاس شهیدان رجایی و باهنر اندازه‌گیری شوند
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دول اسلامی در جمهوری اسلامی باید با مقیاس شهید رجایی و شهید باهنر اندازه‌گیری شوند گفت: شایسته است روسای سه قوه با نگاه ملی به مسائل کشور بنگرند و با منابع محدود اولویت‌های اساسی را رصد و تا آنجا که ممکن است زمینه‌های رشد هزینه‌های کشور را مدیریت و کنترل کنند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌ نخست نماز جمعه این هفته شهر تهران و در آخرین جمعه از ماه صفر بیان کرد: در روزهای غم و سوگواری امت اسلام رحلت حضرت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیه السلام قرار داریم و محضر امت اسلامی و دلباختگان به حیات عقلانی و علمی در جهان بشریت تسلیت عرض می‌کنم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه تامل در سیره و شخصیت بی‌بدیل حضرت پیامبر (ص) و فهم معارف انسان‌ساز و جامعه‌پرداز قرآن تنها راه سعادت بشر است ادامه داد: مدیران ارشد و میانی و خرد باید با الگوبرداری از خصلت‌های رسول اکرم (ص) با مردم رفتار کنند. در این صورت مردم در مراجعه به ادارات احساس شخصیت می‌کنند.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هفته دولت اظهار کرد: دولت‌ها در جمهوری اسلامی باید با مقیاس شهید رجایی و شهید باهنر اندازه‌گیری شوند، همه دولتمردان و آحاد جامعه شهدای عالیقدر را الگوی تلاش خود قرار دهند. 

ابوترابی‌فرد اخذ رای کم سابقه مجلس به اعضای دولت را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: این اقدام برخواسته از تعامل عقلانی مجلس با دولت و برای افزایش سطح هم‌افزایی دولت و مجلس و در راستای ارتقای کارآمدی نظام است که دولت چهاردهم باید به خوبی از این فرصت استفاده کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اسلام دین قدرت است گفت: دولت باید از همه ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های مختلف، از وحدت و انجسام ملی و اسلامی برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها بهره ببرد و با ارتقای شایسته‌سالاری تصمیمات مهم مدیریتی بگیرد و ملاک تغییر فقط و فقط شاخص مهم شایستگی باشد.

وی با اشاره به اینکه نگاه جامع و بلندمدت پشتوانه اقتدار ملی است افزود: این اقتدار مرهون اقتدار عمومی است و این مهم دستاورد کیفیت حکمرانی اقتصادی خواهد بود. از رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت چهاردهم انتظار می‌رود سطح حکمرانی اقتصادی را ارتقا ببخشند و این مهم به دست نمی‌آید مگر آنکه نگاه بلندمدت اساس نگاه بنیادین دولت باشد.

ابوترابی‌فرد اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی، قوای سه‌گانه و نهادهای فراقوه‌ای باید برای حل مسائل اساسی کشور بسیج شوند. شایسته است روسای سه قوه با نگاه ملی به مسائل بنگرند و با منابع محدود اولویت‌های اساسی کشور را رصد و تا آنجا که ممکن است زمینه‌های رشد هزینه‌های کشور را مدیریت و کنترل کنند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به هیئت وزیران دولت چهاردهم گفت: از همه ظرفیت مدیریتی خود استفاده و بهره‌وری حوزه خود را در پایان سال به مردم گزارش کنید. به مردم مراجعه کنیم و ببینیم سطح رضایتمندی مردم چه مقدار ارتقا یافته است.

وی در پایان گفت: نقشه راه برای اصلاح ساختار ناترازی بودجه، اصلاح ناترازی نظام بانکی و پولی و اصلاح ناترازی انرژی در مسیر اقدامات و تلاش دولت چهاردهم و وزرا باید قرار بگیرد.   

انتهای پیام/

 


برچسب ها: نماز جمعه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *