رئیس کل دادگستری یزد: تولیدات رسانه‌ای در حوزه حقوق و قضا باید مطابق با شرایط جامعه باشد

13:26 - 13 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۴۸۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری یزد: تولیدات رسانه‌ای در حوزه حقوق و قضا باید مطابق با شرایط جامعه باشد
رئیس کل دادگستری استان یزد بر تولید محتوای رسانه‌ای و تهیه برنامه فرهنگی و هنری با موضوعات حقوقی در استان تاکید کرد و گفت: تولید محتوای حرفه‌ای در حوزه نمایش و تصویر می‌تواند در جلوگیری از اختلافات حقوقی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی بسیار اثرگذار باشد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست با مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد و معاونین رسانه ملی در استان، با اشاره به اینکه آمار پرونده‌ها و شعب حقوقی یزد در مقابل شعب کیفری بعضاً بیش از ۲ برابر است، اظهار کرد: باید ضمن بررسی فراوانی موضوعات مرتبط با پرونده‌های حقوقی در مسیر تولید محتوای رسانه‌ای آموزنده برای شهروندان گام برداشت.

وی تصریح کرد: تولید محتوای رسانه‌ای فاخر و اثر هنری حرفه‌ای در حوزه نمایش و تصویر می‌تواند بسیار اثرگذار در جلوگیری از تحقق اختلافات حقوقی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی باشد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه باید به گونه‌ای عمل کرد تا مردم درگیر پرونده و دستگاه قضایی نشوند، افزود: ریشه تشکیل پرونده در بسیاری از موضوعات حقوقی، جهل به قانون و عدم آشنایی و آگاهی از قوانین و مقررات و تبعات ناشی از تخطی از قانون است که می‌توان با شیوه‌های هنرمندانه به آن پرداخت.

وی دقت در جزییات و استفاده از مشاوره‌های تخصصی را در تولید محتوای رسانه‌ای مهم برشمرد و عنوان کرد: اگر در تولید و انتشار یک کار هنری و رسانه‌ای، جزییات رعایت نشود و در تولید محتوا برای برخی از موضوعات خاص مثل موضوعات قضایی، امنیتی و انتظامی، مشاوره درست اخذ نشود در خروجی کار، موضوعات و مواردی به چشم می‌خورد که مطابق با واقعیت نیست و این امر باعث می‌شود سایر وجوه خوب کار هم دیده نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی بر استمرار تعامل و همکاری در چارچوب ضوابط مشخص تأکید کرد و گفت: سیاست‌های رسانه‌ای قوه قضاییه از مرکز تعیین و ابلاغ می‌شود لذا در استان‌ها نیز باید امور رسانه‌ای تحت نظارت و دقت مقام‌های ارشد بین دو دستگاه قرار داشته باشد.

وی ایجاد یک فضای اختصاصی مناسب با ضبط صوت و تصویر در دادگستری را ضروری دانست و گفت: با توجه به مشغله مقام‌های قضایی اگر بتوان با همکاری و مشاوره کارشناسان صدا و سیما یک فضای خوب با استاندارد‌های مناسب در دادگستری ایجاد کرد قطعاً می‌تواند در افزایش بهره‌وری دستگاه قضایی از فضای رسانه‌ای استان اثرگذار باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *