بازدید رئیس کل دادگستری استان یزد از حوزه قضایی اردکان/ حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی: وسایل نقلیه توقیفی این شهرستان هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند

14:46 - 12 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۲۹۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بازدید رئیس کل دادگستری استان یزد از حوزه قضایی اردکان/ حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی: وسایل نقلیه توقیفی این شهرستان هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند
رئیس کل دادگستری استان یزد، از حوزه قضایی اردکان بازدید و بر لزوم تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های این شهرستان تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در بازدید از حوزه قضایی اردکان استان یزد ضمن سرکشی از زندان اردکان و پارکینگ وسایل نقلیه توقیفی این شهرستان، اظهار کرد: بررسی وضعیت وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌ها باید به صورت مستمر و ماهانه انجام شود.

وی بر تسریع و تسهیل ترخیص وسایل نقلیه توقیفی در شهرستان اردکان تأکید کرد و گفت: متولیان مربوطه باید به صورت مستمر لیست وسایل نقلیه توقیفی را بررسی و تا حد امکان نسبت به تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: توقیف برخی از وسایل نقیله بر اساس قرار یا حکم قضایی صورت گرفته است که باید وضعیت پرونده این وسایل نقلیه نیز با قید فوریت مورد پیگیری قرار گیرد.

وی تکمیل اطلاعات وسایل توقیفی را خواستار شد و عنوان کرد: اصلاح فرم‌های اطلاعات وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌ها یک نکته حائز اهمیت است و از هر وسیله نقلیه توقیف شده باید اطلاعات جامعی از زمان و مکان توقیف، مالک، راننده و خلاصه‌ای از سیر پرونده وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی تاکید کرد: باید به مالکینی که امکان ترخیص وسایل نقلیه توقیفی آن‌ها وجود دارد، ابلاغ مهلت تعیین تکلیف صورت گیرد و چنانچه مالک از پیگیری موضوع استنکاف کرد به منزله اعراض تلقی شده و از طریق دادگاه اصل ۴۹ تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *