رئیس کل دادگستری استان یزد: خدمت به ایثارگران، وظیفه بی‌قید و شرط حاکمیت و مردم است

13:00 - 11 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۰۶۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان یزد: خدمت به ایثارگران، وظیفه بی‌قید و شرط حاکمیت و مردم است
رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه ایثارگران از جان و مال خود برای دفاع از کیان این ملت گذشتند، گفت: نظام و مردم وظیفه دارند بی‌قید و شرط و بدون سقف به ایثارگران خدمت کنند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست با مدیر کل و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد، اظهار کرد: اکنون در جامعه از حیثت منزلت و خدمت به ایثارگران بین آنچه که باید وجود داشته باشد و آنچه هست فاصله وجود دارد.

وی جامعه را وامدار ایثارگران دانست و افزود: هر کس در هر پست و مسئولیتی که هست و حتی سایر آحاد جامعه که در جای جای این کشور که به زندگی روزمره خود در کمال آرامش مشغولند، مدیون ایثارگرانی هستند که از جان و مال و آرامش خود برای دفاع از این کشور گذشتند.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: ایثارگران با خدا معامله کردند و خود را طلبکار مردم و نظام نمی‌دانند، اما وقتی که ادبیات برخی از افراد با مطامع کوتاه مدت و تحت تأثیر جو و شرایط، به موضوعاتی را خلاف واقعیات جامعه ایثارگر دامن می‌زنند، ایثارگران هم در قبال آن واکنش نشان داده و به تدریج ادبیاتی متناسب با این عملکرد پیدا می‌کنند که هیچکدام زیبنده نیست.

وی تصریح کرد: نظام و دست اندکاران آن و مردم باید خود را مدیون ایثارگران بدانند و خدمت بدون منت و مبتنی بر رسالت و وظیفه را در دستور کار خود قرار دهند تا این خدمات بی‌شائبه به تغییر نگاه جامعه ایثارگری و اصلاح آن منجر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی عنوان کرد: هر فردی که قبل از انقلاب، حین انقلاب و در دوران دفاع مقدس و بعد از آن برای دفاع از این مردم و تحقق آرمان‌های جامعه دچار عارضه شده باشد ایثارگر محسوب می‌شود و جامعه باید تمام قد در خدمت او باشد.

وی ادامه داد: غالب افرادی که در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس حضور یافته‌اند دچار عارضه شیمیایی یا مشکلات اعصاب و روان شده‌اند و سالهاست خود و خانواده آن‌ها دچار یک رنج مستمر هستند و حال چگونه می‌توان از کنار این رنج مستمر به سادگی و بی‌تفاوت گذشت.

وی ارائه مشاوره حقوقی و قضایی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را یک خدمت حداقلی دانست و گفت: بنیاد شهید می‌تواند با کمک دادگستری با تشکیل یک تیم رصد و ارائه آموزش‌های پیشگیرانه از درگیری خانواده‌های ایثارگر با موضوعات حقوقی و قضایی بکاهد.

گفتنی است؛ در این برنامه به بیش از ۱۴ خانواده از خانواد‌های ایثارگر خدمات مشاوره حقوقی و قضایی ارائه شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *