گفت‌وگو|

ابراهیمی: دوست ندارم درباره گاریدو قضاوت کنم/ برخی ریشه فوتبال را سر دلالی خواهند سوزاند

0:15 - 13 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۳۲۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ابراهیمی: دوست ندارم درباره گاریدو قضاوت کنم/ برخی ریشه فوتبال را سر دلالی خواهند سوزاند
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: متأسفانه برخی افراد که همه آن‌ها را می‌شناسند ریشه فوتبال را سر دلالی خواهند سوزاند.

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با میزان، درباره انتخاب گاریدو به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برای فصل آینده، اظهار داشت: کارنامه گاریدو را دیدم و دوست ندارم درباره آن صحبت و قضاوت کنم چرا که عملکرد یک مربی در لیگ‌های دیگر کاملاً متفاوت با لیگ ایران خواهد بود. 

وی ادامه داد: بسیاری از مربیان خارجی به ایران آمدند و هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفتند، اما برخی موفق نبودند و برخی هم موفق بودند. مربیانی که موفق بودند نهایتاً بعد از چند سال از پرسپولیس جدا شدند و به تیم‌های حوزه خلیج فارس رفتند. متأسفانه وقتی یک مربی عملکرد خوبی دارد سریعاً از تیم خارج می‌شود و ما این قدرت را نداریم که این مربیان را حفظ کنیم. باید این انتخاب را از مالکان و مدیرعامل پرسپولیس پرسید که آیا مربی که آورده‌اند تضمین می‌دهد که مقام می‌آورد یا نه؟

ریشه باشگاه را ترمیم نکنیم تا چند سال آینده چیزی از پرسپولیس نخواهد ماند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با سرمربی گری پیشکسوتان ایرانی، تصریح کرد: ما بهترین مربیان پرسپولیسی را داریم. از علی پروین و محمد پنجعلی تا علی دایی جزو با دانش‌ترین مربیان حال حاضر فوتبال ایران هستند. یک سری از افراد هستند که آن‌ها را که جزو بهترین‌های آسیا و جهان هستند را قبول ندارند. باید ریشه باشگاه را ترمیم کنند وگرنه تا چند سال آینده چیزی از پرسپولیس نخواهد ماند. 

ابراهیمی با بیان اینکه دلیل موفقیت یک تیم مهره‌های تأثیرگذار آن تیم است، عنوان کرد: دلیل موفقیت مربیان تنها مهره‌های تأثیرگذار تیم است. هر چقدر بازیکن خوب داشته باشیم می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم. حتی تیم فوتبال رئال مادرید هم بدون مهره‌های تأثیرگذار نمی‌توانست قهرمان شود. تهران ۱۳ میلیون جمعیت دارد که یک میلیون از آن جوانانی هستند که به دنبال فوتبال می‌روند و استعداد خوبی دارند، اما متأسفانه کسانی که در رأس کار هستند به دنبال پول و رشوه می‌گردند تا یک بازیکن بی‌کیفیت را به فوتبال ایران معرفی کنند. ما فوتبالیست‌هایی داریم که در بیابان‌ها بازی می‌کنند و هیچ کسی آن‌ها را حمایت نمی‌کند تا این جوانان را برای آینده آماده کنند. متأسفانه برخی از این افراد که همه آن‌ها را می‌شناسند ریشه فوتبال را سر دلالی خواهند سوزاند.

تیم ملی با قلعه‌نویی می‌تواند موفق شود

پیشکسوت فوتبال ایران درباره قرعه کشی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در مرحله سوم، خاطرنشان کرد: تیم ملی ایران با قلعه‌نویی می‌تواند موفق شود به شرط اینکه مهره‌های خوبی را انتخاب کند. در دوره قبلی مقابل هنگ کنگ و ازبکستان یک سری ضعف‌هایی در ترکیب و ارنج تیم دیده شد که امیدوارم در تعطیلات، کادرفنی تیم ملی روی این نقطه ضعف‌ها تمرکز بیشتری داشته باشند. اکنون هشت تیم می‌توانند به جام جهانی بروند و ما اگر سوم هم شویم باز هم می‌توانیم صعود کنیم. این نکته که ما در ۴۵ سال اخیر نتوانستیم قهرمان آسیا شویم باعث تأسف است و همینطور ما در تاریخمان تا به حال از گروهی جام جهانی فراتر نرفتیم که امیدوارم این موضوع با تدابیر امیر قلعه‌نویی تبدیل به واقعیت شود و ما برای نخستین بار در جام جهانی موفق باشیم. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *