گفت‌وگو|

شافعی: ۹۹ درصد بازیکنان تعصب پول را می‌کشند نه پیراهن/ بدون مربی و با ۱۱ بازیکن هم به جام‌جهانی صعود می‌کنیم

0:30 - 15 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۶۶۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
شافعی: ۹۹ درصد بازیکنان تعصب پول را می‌کشند نه پیراهن/ بدون مربی و با ۱۱ بازیکن هم به جام‌جهانی صعود می‌کنیم
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ۹۹ درصد بازیکنان تعصب پول را می‌کشند و اگر پول نباشد هیچ بازیکنی برای پیراهن باشگاهش نمی‌جنگد.

محمود شافعی در گفت‌وگو با میزان، درباره انتخاب گاریدو به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، اظهار داشت: با توجه به اسم‌هایی که در رسانه‌ها مطرح شده از جمله ماتزاری ایتالیایی و اسکوچیچ، به نظر من گاریدو نیز گزینه بدی نبود. وی مربی قابل احترامی است و به کارنامه او توجهی نداریم چرا که لیگ ایران با سایر لیگ‌ها متفاوت است. 

وی ادامه داد: امیدواریم کمک‌های با تجربه‌ای در کنار گاریدو قرار دهند. از نظر من او مربی خوبی است، اما باید ببینیم که تا چه اندازه می‌تواند به لیگ ایران شناخت پیدا کند. او باید این استعداد را داشته باشد تا اطلاعات کافی را به زودی به دست بیاورد و به خوبی با لیگ ما کنار بیاید چرا که اگر دیر بجنبد قطعاً یک فصل را از دست خواهیم داد. رزومه‌ای که از او دیدم خوب و قابل دفاع است. باید ببینیم او چه چیز‌هایی می‌تواند به لیگ ایران اضافه کند و امیدواریم بتواند از فنون و تفکرات اسپانیایی‌اش در لیگ ایران استفاده کند.

وفاداری در فوتبال ما دیگر جایی ندارد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با قرارداد‌ها و روند جذب بازیکن در نقل و انتقالات، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در فوتبال ما حاکم است بحث وفاداری در فوتبال ما دیگر جایی ندارد. اکنون ۹۹ درصد بازیکنان تعصب پول را می‌کشند و اگر پول نباشد هیچ بازیکنی برای پیراهن باشگاهش نمی‌جنگد. امیدوارم کادر فنی برای بازیکنانی که از تیم جدا شدند جایگزین خوبی پیدا کنند. نباید برای فصل آینده ضعفی وجود داشته باشد چرا که در تورنمنت‌های مختلفی به میدان خواهیم رفت و در چند جبهه باید بجنگیم. باید مدیریت باشگاه این وضعیت را کنترل کند چرا که برای باشگاهی مثل پرسپولیس شرایط بحرانی اصلاً خوب نیست. 

استخوان‌بندی و چارچوب تیم را باید حفظ کنند

شافعی با بیان اینکه باید استخوان‌بندی اصلی تیم حفظ شود، عنوان کرد: در باشگاهی مانند دورتموند وقتی مربی اضافه شد و قهرمانی آوردند، دلیل آن این بود که استخوان بندی و چارچوب تیم را حفظ کرده بودند. از نظر من حالا که سرمربی جدید آورده‌اند باید کادر فنی و بازیکنان با تجربه را حفظ کنند تا این مربی بتواند به خوبی با لیگ ایران و نوع بازی بازیکنان آشنا شود. برای نظر دادن زود است و باید ببینیم این مربی با چه برنامه‌ها و کاراکتر‌هایی وارد می‌شود. مربی که برنامه محور باشد قطعاً خللی در کارش وارد نخواهد شد، اما اگر این مربی بازیکن محور باشد قطعاً از اهداف خود خارج می‌شود و بازیکن سالاری نیز به وجود می‌آید. امیدوارم کسانی که صلاح باشگاه را می‌خواهند به خوبی او را حمایت کنند. 

اگر می‌خواهیم برویم و ۶ گل دریافت کنیم،‌ به جام جهانی نرویم بهتر است

وی در ارتباط با قرعه کشی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، متذکر شد: با قرعه‌ای که نصیب ایران شده از نظر من بدون مربی و با تنها ۱۱ بازیکن هم می‌توانیم به دور بعد صعود کنیم. باید هدف گذاری کنیم و ببینیم از حضور در جام جهانی چه چیزی می‌خواهیم. اگر هدف خاصی داریم و می‌خواهیم برای نخستین بار در تاریخ از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم که خوب است وگرنه اگر می‌خواهیم برویم و ۶ گل دریافت کنیم و آبروی تیم ملی برود بهتر است که همین جا کناره‌گیری کنیم. اکنون اکثر تیم‌های جهان به خصوص تیم‌های مدعی آسیایی به سطح بالایی از فوتبال رسیده‌اند و حسابی به یکدیگر نزدیک شده‌اند و ما باید در ریل خودمان حرکت کنیم تا از فوتبال جهان عقب نیفتیم. 

برنامه‌ریزی درستی نداشته باشیم در جام جهانی به مشکل می‌خوریم

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان با بیان اینکه همگروهی‌های ایران چالش سختی برای قلعه‌نویی خواهند بود، خاطرنشان کرد: تیم ملی قطر همانند گذشته نیست و صلابت قبلی را ندارد. در سوی دیگر تیم ملی ازبکستان همیشه برای ما چالش برانگیز بوده و در دو بازی گذشته نیز ما را اذیت کرد. ما می‌توانیم قطعاً با تدابیر لازم از این گروه رد شویم و تیم‌ها را شکست دهیم. دو تیم قرقیزستان و کره شمالی که از لحاظ فنی خنده‌دار هستند. ما باید تلاش کنیم تا با بالاترین روحیه به مصاف حریفان برویم و با اقتدار صعود کنیم. در این بین بزرگ‌ترین مشکل ما نداشتن تدارکات و برنامه‌ریزی درست است که اگر این موضوع حل نشود قطعاً در جام جهانی به مشکل خواهیم خورد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *