گفت‌وگو|

عبدی: استعدادهای زیادی در فوتبال ایران سوختند/ ترکیب برنده را باید حفظ کرد

2:16 - 14 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۱۵۷۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
عبدی: استعدادهای زیادی در فوتبال ایران سوختند/ ترکیب برنده را باید حفظ کرد
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در بازار نقل و انتقالات ۵ بازیکن بیشتر وجود ندارد و کل نقل و انتقالات فوتبال ایران حول محور همین بازیکنان می‌چرخد.

بهادر عبدی در گفت‌وگو با میزان، درباره انتخاب گاریدو به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس، اظهار داشت: گاریدو در لالیگای اسپانیا سابقه مربیگری دارد و این یعنی از تجربیات بالایی برخوردار است. شرایط سرخپوشان با سایر تیم‌ها متفاوت است و از اکنون نمی‌توان درباره عملکرد او اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: باید کنار این مربی اسپانیایی یک مربی خوب ایرانی قرار بگیرد تا در انتخاب بازیکن و شرایط ورزشگاه‌ها به او مشاوره دهد. هر مربی که از خارج به ایران بیاید قطعاً تا نیم فصل شناخت کافی را پیدا نخواهد کرد، اما بهترین راهکار حفظ بازیکنان با تجربه است تا مربی تازه وارد را در ادامه راه کمک کنند. مسیر بزرگی را در تورنمنت‌های مختلف خواهیم داشت و باید مالک به همراه مدیرعامل باشگاه به خوبی تیم را تغذیه کنند و نفرات مد نظر مربی را جذب کنند. از نظر من باید به سرمربی جدید فرصت داد و با تزریق روحیه به او انگیزه دهیم و سپس پس از نیم فصل عملکرد او را نقد و بررسی کنیم. 

کل نقل‌وانتقالات لیگ برتر فوتبال حول محور ۵ بازیکن است

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با بازار نقل و انتقالات و عملکرد سرخپوشان تصریح کرد: در بازار نقل و انتقالات ۵ بازیکن بیشتر وجود ندارد و کل نقل و انتقالات فوتبال ایران حول محور همین بازیکنان می‌چرخد. کیفیت لیگ ایران سال به سال رو به افت است و دلیل آن این است که اکثر تیم‌های باشگاهی ایران به پایه‌ها و استعداد‌های جوان اهمیت نمی‌دهند و ما بازیکنان زیادی را ارتقا ندادیم. خدا را شکر با حضور بزرگان فوتبال پرسپولیس توانستیم پایه‌های این تیم را محکم‌تر از سال‌های پیش بسازیم و تحویل جامعه فوتبال دهیم. به نظر من باید با برنامه در نقل و انتقالات عمل کنیم و نسبت به نقاط ضعفمان به خرید بازیکنان بپردازیم. 

باید بازیکنان با تجربه تیم را حفظ کنند

عبدی با بیان اینکه باید ترکیبی که ۵ تا ۶ دوره قهرمان لیگ شده را حفظ کنند، عنوان کرد: از نظر من برای اینکه گاریدو در ادامه فصل موفق باشد باید بازیکنان با تجربه تیم را حفظ کنند. تیمی که ۵ - ۶ دوره قهرمان لیگ شده توسط همین بازیکنان با تجربه این افتخارات به دست آمده است. پرسپولیس فصل گذشته با همین ترکیب قهرمان لیگ شد پس مدیران باشگاه باید به فکر حفظ ترکیب برنده باشند. برخی بازیکنان تیم را ترک کردند که برای آن‌ها در ادامه آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بار دیگر آن‌ها را در لباس قرمز ببینیم چرا که آن‌ها جزو بزرگان تیم شده‌اند و از هواداران می‌خواهم که زود قضاوت نکنند. 

گروه ایران از جنبه‌های دیگر سخت است

وی در پایان با بیان اینکه بر خلاف گفته بسیاری از پیشکسوتان ما در گروه سختی در مقدماتی جام جهانی قرار گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: با نظر بسیاری از پیشکسوتان در خصوص اینکه ما در گروه آسانی قرار گرفته‌ایم مخالف هستم. به نظر من گروه ما سختی‌های خودش را دارد از جمله اینکه ازبکستان و قطر در سطح بالایی فوتبال بازی می‌کنند. ازبکستان در دو بازی اخیر با کیفیت عمل کرد و برابر ایران نیز می‌توانستند به پیروزی برسند. آن زمان که از روی نام، تیم‌های قدرتمند را انتخاب می‌کردند گذشت و اکنون تمام تیم‌ها کیفیتشان نسبت به یکدیگر نزدیک شده و تیمی مانند اردن در یک تورنمنت رسمی تا مرحله نیمه نهایی پیش‌ می‌رود؛ با اینکه همین تیم در گذشته هیچ اسم و رسمی نداشت. امیدوارم کادر فنی تیم ملی روی نقاط ضعف به خوبی کار کنند و تمام توانشان را برای این مسابقات به کار بگیرند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *