جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴|

آغاز نبردهای مرحله یک‌هشتم با تقابل سوئیس و آتزوری؛ مصاف میزبان مقابل وایکینگ‌ها

16:01 - 09 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۸۰۰
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
آغاز نبردهای مرحله یک‌هشتم با تقابل سوئیس و آتزوری؛ مصاف میزبان مقابل وایکینگ‌ها
در نخستین روز از برگزاری مرحله یک‌هشتم یورو ۲۰۲۴ امشب (شنبه) ۲ دیدار برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - شمارش معکوس برای آغاز مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ شروع شده و امشب (شنبه) ۲ دیدار از این مرحله برگزار خواهد شد.

در ادامه این گزارش به ۲ دیدار امشب خواهیم پرداخت:

آغاز نبردهای مرحله یک‌هشتم با تقابل سوئیس و آتزوری؛ مصاف میزبان مقابل مقابل وایکینگ‌ها

سوئیس - ایتالیا

نخستین دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ امشب از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه المپیک برلین بین ۲ تیم سوئیس و ایتالیا برگزار خواهد شد. سیمون مارسینیاک قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد گرفت.

سوئیس به عنوان تیم دوم گروه A پا به این مرحله گذاشت. سوئیس که با تیم‌های آلمان، اسکاتلند و مجارستان همگروه بود توانست از ۳ بازی انجام شده ۵ امتیاز بگیرد و از ۳ بازی انجام شده ۲ تساوی و یک برد به دست آورد. آخرین دیدار این تیم برابر آلمان نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

ایتالیا نیز با کسب ۴ امتیاز در رده دوم جدول گروه B قرار گرفت و به این مرحله راه یافت. آن‌ها ابتدا مقابل آلبانی به پیروزی رسیدند و در دیدار دوم برابر اسپانیا تن به شکست یک بر صفر دادند و در آخرین بازی نیز مقابل کرواسی با نتیجه یک بر یک متوقف شدند. 

دو تیم برای پنجمین بار در یک تورنمنت بزرگ مقابل هم قرار می‌گیرند. در جام جهانی ۱۹۵۴ سوئیس دو بار در مرحله گروهی و پلی‌آف آن به برتری رسید، اما دو بازی آخر در جام جهانی ۱۹۶۲ و یورو ۲۰۲۰ با برتری آتزوری همراه شد

پس از برتری ۱-۰ در می ۱۹۹۳، سوئیس از پیروزی در ۱۱ بازی اخیر مقابل ایتالیا ناکام مانده است (۶ تساوی و ۵ شکست)

سوئیس طی شش تورنمنت اخیر ملی همواره به مراحل حذفی صعود کرده است. تنها فرانسه با ۷ تورنمنت متوالی عملکرد بهتری دارد.

۱۵ بازی از ۲۶ دیدار اخیر ایتالیا در مراحل حذفی یک تورنمنت به وقت‌های اضافه کشیده شده است.

اگر ضربات پنالتی را فاکتور بگیریم، سوئیس طی ۷ بازی اخیر خود در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی / یورو، از کسب پیروزی ناکام مانده است.

آغاز نبردهای مرحله یک‌هشتم با تقابل سوئیس و آتزوری؛ مصاف میزبان مقابل مقابل وایکینگ‌ها

آلمان - دانمارک

دومین بازی امشب بین تیم‌های دانمارک و آلمان از ساعت ۲۲:۳۰ برگزار خواهد شد. این بازی در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک به قضاوت مایکل اولیور خواهد بود.

تیم ملی دانمارک نیز به عنوان تیم دوم گروه C صعود کرد. این تیم در مجموع ۳ مسابقه ۳ تساوی به دست آورد و به ۳ امتیاز به این دور از مسابقات راه یافت. 

در سوی دیگر تیم ملی آلمان به عنوان میزبان این رقابت‌ها با ۲ برد و یک تساوی به عنوان تیم نخست با کسب ۷ امتیاز به این دور از مسابقات راه یافت. 

این پنجمین دیدار آلمان و دانمارک در یک تورنمنت بزرگ (جام جهانی و یورو) خواهد بود، هر دو تیم دو برد از چهار مسابقه قبلی کسب کرده‌اند. تنها بازی قبلی در مرحله حذفی بین دو کشور فینال یورو ۱۹۹۲ بود که دانمارک ۲-۰ برنده شد.

سه دیدار از چهار دیدار اخیر آلمان و دانمارک در همه رقابت‌ها به تساوی کشیده شده (دیگر بازی را آلمان در یورو ۲۰۱۲، ۲-۱ برد).

دانمارک در هر پنج بازی قبلی خود برابر کشور‌های میزبان یورو شکست خورده، از جمله یک بازی مقابل آلمان در مرحله گروهی ۱۹۸۸. آن‌ها در نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰ در ومبلی توسط انگلیس میزبان حذف شدند (۲-۱).

آلمان برای پنجمین تورنمنت متوالی به مرحله حذفی یورو راه یافته. دو بازی آخر مرحله حذفی آن‌ها هر دو با شکست ۲-۰ به پایان رسید. باخت به فرانسه در نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶ و انگلیس در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰.

دانمارک برای اولین بار در تاریخ خود در دوره‌های متوالی به مرحله حذفی یورو رسیده است، پس از اینکه آن‌ها در یورو ۲۰۲۰ به نیمه نهایی راه یافتند. دانمارکی‌ها از ۹ بازی حذفی خود در مراحل حذفی فقط ۳ برد کسب کرده‌اند (۲ تساوی، ۴ شکست)، که ۲ برد آن‌ها در یورو ۲۰۲۰ بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *