جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴|

تاریخ‌سازی گرجستان با شکست پرتغال و صعود به مرحله حذفی/ ترکیه حریف اتریش شد + فیلم

0:29 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۳۶۲
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
تاریخ‌سازی گرجستان با شکست پرتغال و صعود به مرحله حذفی/ ترکیه حریف اتریش شد + فیلم
مرحله گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ با برگزاری مسابقات گروه F و صعود پرتغال، ترکیه و گرجستان به مرحله یک هشتم نهایی به پایان رسید.

خبرگزاری میزان - پرونده دیدار‌های مرحله گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ شب گذشته (چهارشنبه) با انجام دو بازی همزمان از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در گروه F به پایان رسید که با پیروزی تیم‌های گرجستان و ترکیه همراه بود.

گرجستان ۲ - پرتغال صفر

تیم‌های پرتغال و گرجستان در ورزشگاه شالکه آره‌نای شهر گلزن کرشن در حالی به مصاف هم رفتند که پرتغالی‌ها باتوجه به پیروزی در ۲ دیدار قبلی صعود خود به‌عنوان تیم صدرنشین را مسجل کرده بودند، اما شاگردان ویلی سانیول که برای تاریخ‌سازی و صعود به مرحله بعد به پیروزی در این دیدار احتیاج داشتند، کریستیانو رونالدو و یارانش را با گل‌های خویچا کوارتسخلیا در دقیقه ۲ و میکائوتادزه در دقیقه ۵۷ از روی نقطه پنالتی، با شکست بدرقه کردند.

گل اول گرجستان به پرتغال توسط خویچا کواراتسخلیا دقیقه ۲ 

گل دوم گرجستان به پرتغال توسط میکاتادزه دقیقه ۵۷

 

بدین ترتیب گئورگی گولسیانی مدافع پرسپولیس و هموطنانش در اولین دوره حضورشان در مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا تاریخ‌سازی کردند و به مرحله حذفی این رقابت‌ها راه یافتند. آن‌ها با این پیروزی ۴ امتیازی شدند و به‌عنوان تیم سوم گروه F در جمع ۱۶ تیم برتر قرار گرفتند که باید به مصاف اسپانیا بروند.

گئورگی گولسیانی در دیدار مقابل پرتغال ۷۶ دقیقه در زمین حضور داشت و در فاصله ۱۴ دقیقه مانده به پایان مسابقه به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد.

جدول گروه F یورو ۲۰۲۴ در پایان دیدار‌های مرحله گروهی

 

تاریخ‌سازی گرجستان با شکست پرتغال و صعود به مرحله حذفی/ ترکیه حریف اتریش شد + فیلم

ترکیه ۲ - جمهوری چک یک

در دیگر بازی همزمان در ورزشگاه فولکس‌پارک شهر هامبورگ، دیدار تیم‌های ملی ترکیه و جمهوری چکی که از دقیقه ۲۰ با اخراج باراک ۱۰ نفره شده بود، با برتری ۲ بر یک ترک‌ها به پایان رسید.

 

گل اول ترکیه به جمهوری چک توسط هاکان چالهان اوغلو دقیقه ۵۱ 

 

 

گل اول جمهوری چک به ترکیه توسط توماس سوچک دقیقه ۶۶ 

 

 

 

گل دوم ترکیه به جمهوری چک توسط سنک توسون اوغلو دقیقه ۹۰+۴

 

شاگردان وینچنزو مونتلا با گلزنی هاکان چالهانوغلو در دقیقه ۵۱ پیش افتادند، اما چک با وجود یک بازیکن کمتر در دقیقه ۶۶ توسط سوچک کار را به تساوی کشاند. جنک توسان در دقیقه ۴+۹۰ گل دوم ترکیه را زد تا ترک‌ها با این نتیجه مانند پرتغال ۶ امتیازی شوند، اما به دلیل شکست در بازی رو در رو پایین‌تر از این تیم در رده دوم قرار گرفتند تا در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف اتریش، تیم دوم گروه D برود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *