رئیس کل دادگستری استان کرمان از کارخانه آلومینیوم هزار که با حمایت دادگستری به چرخه تولید بازگشته بازدید کرد

10:20 - 07 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۳۸۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان از کارخانه آلومینیوم هزار که با حمایت دادگستری به چرخه تولید بازگشته بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز بازدیدی از مجتمع آلومینیوم هزار انجام شد که از ظرفیت های‌مهم استان است و در سال‌های گذشته دچار ورشکستگی شده بود.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در بازدید از مجتمع آلومینیوم هزار اظهار کرد: کارخانه آلومینیوم‌هزار تا مرحله مزایده پیش رفته بود که به تعطیلی کامل برسد و سهامداران و طلبکاران آن در صدد بودند که پیچ و مهره‌های آن را باز و به خارج از استان منتقل کنند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که کارخانه آلومینیوم هزار در واقع یک ظرفیت بسیار بزرگ بود که داشت از استان خارج می‌شد، ادامه داد: بعد از آنکه ما در دستگاه قضایی متوجه این موضوع شدیم، پرونده ورشکستگی آن را به مرکز استان منتقل کردیم و در اداره امور تصفیه ورشکستگی استان با مدیریت یکی از معاونین دادگستری مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: امروز نه تنها یک پیچ و مهره از این کارخانه باز نشده و از چرخه تولید خارج نشده است بلکه این واحد در چرخه تولید قرار دارد و روزانه میزان ۵۰ میلیون تن مصرف شمش آلومینیوم دارد و آن را به انواع محصولاتی تبدیل می‌کند که در صنایع غذایی، صنایع دارویی، ماشین سازی و سایر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند و علاوه بر تامین نیاز کشور، ماهانه حدود ۲۰۰ تن محصولات این کارخانه به کشور‌های حوزه خلیج فارس و سایر کشور‌ها صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی تاکید کرد: کارخانه آلومینیوم‌هزار یک ظرفیت بسیار خوبی است که با مدیریت مستقیم قوه قضاییه در حال فعالیت است و علاوه بر تولید، مطالبات افراد از این کارخانه نیز در حال پرداخت است.

وی ادامه داد: کارخانه آلومینیوم‌هزار یک نمونه از اقدامات و حمایت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی است که دستگاه قضایی به صورت مستقیم آن را اداره و مشکلات آن را برطرف می‌کند و سایر واحد‌ها نیز تحت حمایت غیرمستقیم قوه قضاییه هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: کارخانه آلومینیوم‌هزار در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد حمایت قرار گرفته و ۵۰۰ نیروی آن در چهار شیفت کاری در حال کار هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: با راه اندازی این کارخانه هم تولید آن ادامه یافت و هم نیروی انسانی بیکار نشدند و نیاز‌های مهم کشور نیز تامین می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: حمایت از تولید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *