۱۲ هزار دیده بان پیشگیری از وقوع جرم در استان کرمان آغاز به کار کردند

10:38 - 05 تير 1403
کد خبر: ۴۷۷۹۹۱۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۲ هزار دیده بان پیشگیری از وقوع جرم در استان کرمان آغاز به کار کردند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در راستای اجرای پروژه سجام بیش از ۱۲ هزار دیده بان پیشگیری در استان کرمان اغاز به کار کرده اند، گفت: در سال گذشته حدود چهار هزار گزارش مردمی در این حوزه داشته ایم که این موارد به مراجع مربوطه ارسال و پیگیری شده است.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی با حضور در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و ایین تقدیر از تلاشگران این حوزه افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم از معاونت‌های فعال دادگستری کل استان کرمان به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: کار در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی بسیار دشوار است و محصول اقدامات این حوزه نیز در مواردی زودبازده و در مواردی دیربازده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: یکی از ماموریت‌های مهم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، تشکیل ستاد‌های پیشگیری از جرایم انتخاباتی است که اقدامات این حوزه به عنوان اقدامات زودبازده شناخته می‌شود.

وی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از امنیت و سلامت انتخابات‌های برگزار شده، نتیجه برگزاری جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی است که بخش عمده و اصلی آن در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دنبال شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با اقدامات انجام شده از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، در بسیاری از شاخص‌های پیشگیری از وقوع جرم تغییرات مثبت قابل مشاهده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود از شهید بهشتی به عنوان معمار دستگاه قضایی یاد کرد و ادامه داد: این شهید گرانقدر جان خود را برای راه اندازی قوه قضاییه‌ای در تراز انقلاب اسلامی گذاشت.

وی اظهارکرد: شهید آیت الله بهشتی براساس تسلط خود بر مبانی فقه، در تدوین قانون اساسی، تطبیق قوانین با احکام دین مبین اسلام، تبیین نقش ولایت فقیه در جامعه اسلامی و ... نقش بسیار مهمی بر عهده داشته است و ایشان به عنوان ایدئولوژ انقلاب اسلامی ایران شناخته می‌شود که مبانی حکومت اسلامی را تبیین می‌کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: شخصیت شهید بهشتی باید هرچه بیشتر از سوی قضات وکارکنان دستگاه قضایی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد، زیرا ایده‌ها و اندیشه‌های ایشان هنوز هم نو، جدید و کاربردی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین حمیدی، یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی را نیز گرامی داشت و افزود: ایشان همواره تاکید داشتند که ما باید به مانند شهید بهشتی رفتار کنیم و از این رو است که نمونه‌هایی از سجایای اخلاقی شهید بهشتی را می‌توان در سیره شهید رئیسی مشاهده کرد.

وی ادامه داد: مهم این است که خدمت خود را به نحوی تاثیرگذار و ماندگار ارائه کنیم تا از نام ما در خدمت به مردم، به نیکی یاد شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز در این نشست گفت: برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم اثربخشی بسیار خوبی دارد و با تلاش همکاران خود و پیرو برنامه‌هایی که از قبل ریل گذاری شده و برنامه‌های ابلاغی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، روسای حوزه‌های قضایی را در موضوع پیشگیری از وقوع جرم فعال کرده ایم.

سید مهدی قویدل با اشاره به این مطلب که پیگیری بسیار خوبی در حوزه پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی در دست انجام است، افزود: براساس اقدامات انجام شده، موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در مجموعه قضایی به عنوان یک اولویت دیده می‌شود.

وی بیان کرد: طی سال گذشته بیش از ۱۷۸ شورای پیشگیری از وقوع جرم با بیش از یک هزار مصوبه در استان برگزار شده که بیشتر موضوعات این جلسات، مربوط به جرایم اولویت دار و آسیب‌های اجتماعی اولویت دار بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد: حوزه‌های قضایی سراسر استان در زمینه مطالبه گری و تعیین نقش سایر دستگاه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم به خوبی اقدام کرده اند که جای تقدیر دارد.

قویدل بیان کرد: تاکنون بانک اطلاعاتی ۶۳۱ سازمان مردم نهاد در استان تشکیل شده و در کنار آن ۶۹۰۰ مصلح نیز آموزش دیده اند.

وی بااشاره به این مطلب که در راستای اجرای پروژه سجام بیش از ۱۲ هزار دیده بان پیشگیری در استان کرمان اغاز به کار کرده اند، اظهارکرد: در سال گذشته حدود چهار هزار گزارش مردمی در این حوزه داشته ایم که این موارد به مراجع مربوطه ارسال و پیگیری شده است.

پوی به راه اندازی دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در بسیاری از شهرستان‌ها نیز اشاره و بیان کرد: یکی از برنامه‌های مد نظر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در سال جاری، برگزاری همایش طلایه داران پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: پیگیری‌های لازم به منظور راه اندازی مرکز شوق زندگی نیز در استان کرمان انجام شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *