درگذشت اسطوره کشتی ژاپن در ۸۴ سالگی

8:30 - 23 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۳۸۵
درگذشت اسطوره کشتی ژاپن در ۸۴ سالگی
تسوتومو هاناهارا قهرمان ژاپنی کشتی المپیک، در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

خبرگزاری میزان - اتحادیه جهانی کشتی و فدراسیون کشتی ژاپن، درگذشت تسوتومو هاناهارا، قهرمان المپیک که نام خود را با شاهکار‌های خارق‌العاده خود در تاریخ کشتی فرنگی ثبت کرده است، اعلام کردند، هاناهارا در سن ۸۴ سالگی بر اثر بیماری درگذشت.

موفقیت هاناهارا در بازی‌های المپیک ۱۹۶۴ توکیو به دست آمد، جایی که او با شکست دادن آنجل کرسوف (بلاروس) قلب یک ملت را تسخیر کرد و مدال طلای ۵۲ کیلوگرم فرنگی را به دست آورد.

هاناهارا که مدال نقره بازی‌های آسیایی ۱۹۶۲ و برنز جهانی ۱۹۶۷ را در کارنامه داشت پس از فعالیت خود در تشک، به توسعه کشتی فرنگی در ژاپن ادامه داد و نقش رئیس کمیته تقویت فدراسیون کشتی ژاپن را بر عهده گرفت.

مدیریت او در پیشبرد تیم کشتی ژاپنی به موفقیت‌های جدید، به ویژه هدایت آن‌ها در بازی‌های المپیک ۱۹۸۸ سئول، نقش بسزایی داشت.

هاناهارا به‌عنوان مربی، دانشگاه علوم ورزشی نیپون را به ۱۸ دوره متوالی قهرمانی لیگ دانشجویان شرق ژاپن هدایت کرد که از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۶ طول کشید.

اشتیاق هاناهارا به کشتی به پسر و نوه اش منتقل شد.   پسر او، دایسوکه هاناهارا، در بازی‌های المپیک ۱۹۹۲ در جایگاه یازدهم قرار گرفت، جایی که او در وزن ۵۷ کیلوگرم فرنگی شرکت کرد. علاوه بر این، نوه او، هیروتو هاناهارا، مدال برنز وزن ۵۷ کیلوگرم رشته آزاد را در مسابقات قهرمانی زیر ۱۵ سال آسیا ۲۰۲۳ به دست آورد.

فدراسیون کشتی ژاپن در سوگ درگذشت  هاناهارا ابراز همدردی عمیق خود را با خانواده هاناهارا ابراز کرده‌است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *