گفت‌وگو|

لطیفی: نکونام خطرناک‌تر از فصل قبل ظاهر خواهد شد/ تیم ملی در قرعه‌کشی خوش شانس بود

1:30 - 09 تير 1403
کد خبر: ۴۷۸۰۶۹۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
لطیفی: نکونام خطرناک‌تر از فصل قبل ظاهر خواهد شد/ تیم ملی در قرعه‌کشی خوش شانس بود
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: ما همواره در قرعه کشی‌ها خوش شانس بوده‌ایم و این برای ما امتیاز مثبتی بود که در گروه مرگ قرار نگرفتیم.

علی لطیفی در گفت‌وگو با میزان، درباره تمدید قرار نکونام با باشگاه استقلال، اظهار داشت: از نظر من تمدید با نکونام اتفاق خوبی بود و او قطعاً در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. او شناخت کافی را از لیگ ایران دارد و امیدوارم این بار باهوش‌تر عمل کند.

وی ادامه داد: جواد نکونام یک مربی با انگیزه و باتجربه است. هیچ مربی مانند او در فصل گذشته نمی‌توانست مقابل مشکلاتی از جمله کمبود بازیکن یا درگیری با مدیرعامل سابق را کنترل کند. او شناخت خوبی روی بازیکنان استقلال دارد و قطعاً فصل آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. چیزی که من سال‌ها به آن تاکید دارم موضوع ثبات در تیم است. از نظر من هلدینگ خلیج فارس در فصل آینده باید گام‌های بزرگی بردارد و به خوبی تیم استقلال را برای حضور قدرتمند در فصل آینده آماده کند.

ورود VAR فساد را از فوتبال ایران ریشه کن خواهد کرد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با نقل و انتقالات باشگاه، تصریح کرد: مدیریت باشگاه باید روی تمدید قرارداد‌ها بیشترین تمرکز را داشته باشند. نکونام به خوبی روی نقاط ضعف تیم اشراف دارد. از نظر من استقلال به یک وینگر دونده و در کنار آن به یک مهاجم شش دانگ نیاز دارد که به خوبی از موقعیت‌ها استفاده کند چرا که ما فصل گذشته بزرگترین مشکل تیم در بحث گلزنی بود و در برخی بازی‌ها به دلیل فرصت سوزی امتیازات لازم را از دست دادیم. خرید یک طراح و بازیساز که تیم را رو به جلو ببرد بسیار مهم است. در کنار کسب نتیجه استقلال نیازمند ارائه بازی‌های جذاب نیز است. باید بر خلاف فصول گذشته ما یک تیم قوی هم روی نیمکت داشته باشیم تا در صورت مصدومیت بازیکنان سریعاً جایگزین داشته باشیم. امیدوارم مدیریت باشگاه در این کار به نکونام کمک کند.

لطیفی با بیان اینکه ورود VAR فساد را تقریباً از فوتبال ایران ریشه کن خواهد کرد، عنوان کرد: ورود کمک داور ویدیویی یک خواسته بزرگ از سوی فوتبال دوستان است. این کار باعث می‌شود که فساد در فوتبال کمتر شود و دست کسانی که در مهندسی لیگ نقش داشتند، کوتاه شود. با ورود VAR ضریب اشتباهات داوری همانند بسیاری از لیگ‌های مطرح کمتر خواهد شد. برای کشوری که وسعت بالا و فرهنگ غنی دارد این کمبودها بسیار وجهه بدی دارد. در همه جای دنیا این تکنولوژی وجود دارد، اما در کشور ما کمتر آن را دیدیم.

بزرگترین شانس ما قرار نگرفتن در گروه مرگ بود

وی در پایان با بیان اینکه ما همواره در قرعه‌کشی‌ها خوس شانس بودیم، خاطرنشان کرد: ما همواره در قرعه کشی‌ها خوش شانس بودیم و این برای ما امتیاز مثبتی بود که در گروه مرگ قرار نگرفتیم. ما شانس بسیار خوبی برای صعود خواهیم داشت و امیدوارم که کادرفنی تیم ملی برای آماده سازی بازیکنان از هیچ اقدامی دریغ نکنند و روی خطوط مختلف به خوبی کار کنند و برنامه ریزی دقیقی داشته باشند. ما قطعا می‌توانیم در جام جهانی ۲۰۲۶ حضور داشته باشیم به شرط اینکه برنامه داشته باشیم. در صورت نداشتن برنامه قطعا ما حتی در این گروه هم به مشکل خواهیم خورد. بزرگترین شانس ما قرار نگرفتن در گروه مرگ بود چرا که با این شرایط احتمالاً مقابل تیم‌هایی، چون ژاپن و استرالیا به مشکل می‌خوردیم. امیدوارم که با صعود به جام جهانی دل هواداران شاد شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *