عنایتی: زمان طلایی برای تیم امید را از دست دادیم/ نمی‌توانیم باشگاه‌ها را مجبور کنیم به ما بازیکن بدهند

11:05 - 08 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۰۴۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
عنایتی: زمان طلایی برای تیم امید را از دست دادیم/ نمی‌توانیم باشگاه‌ها را مجبور کنیم به ما بازیکن بدهند
سرمربی تیم ملی فوتبال امید گفت: زمان طلایی را که می‌توانستیم بازی تدارکاتی خوب داشته باشیم، از دست دادیم و کارمان خیلی سخت است.

خبرگزاری میزان - غلامرضا عنایتی، سرمربی تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ سال در نشست خبری بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در کمیته ملی المپیک اظهار داشت: بازی‌های آسیایی در جامعه فوتبال حساسیت ایجاد کرده که البته قبلش هم یک تورنمنت حساس در ازبکستان داریم. زمان طلایی را که می‌توانستیم بازی تدارکاتی خوب داشته باشیم، از دست دادیم و کارمان خیلی سخت است.

وی ادامه داد: وقتی تیم‌ها بازی‌شان تمام می‌شود، جمع کردن تیم مشخص نیست. نمی‌توانستم در لیست ۵۰ نفره ابتدایی تغییرات زیادی انجام بدهم. ۵ روز بعد از آمدنم به تورنمنت غرب آسیا رفتیم که ذهنیت این‌قدر جدی بودن مسابقات را نداشتم و شرایط بدنی بچه‌ها هم خوب نبود. خدا کمک کرد به فینال رفتیم و آن مسابقات هم تدارکاتی خوبی برای ما شد. دوستان دنبال بزرگ کردن نتیجه آن بازی‌ها بودند که ما کارمان را انجام دادیم.

*هر انتخابی، هم موافق دارد و هم مخالف

سرمربی تیم ملی فوتبال امید گفت: تلاش کردیم قبل از لیگ اردویی داشته باشیم، چون جمع کردن تیم کار خیلی سختی است. باشگاه‌ها همکاری کردند و در اردوی ترکیه ۳ بازی خیلی خوب داشتیم. بعد از تورنمنت عراق خیلی از بازیکنان ما در لیگ، اعتماد مربیان خود را جلب کرده‌اند. زیرمجموعه تیم ملی بزرگسالان هستیم و قلعه‌نویی هم گفت باید جوانگرایی کنیم. در تیم امید بازیکنان باکیفیت زیادی داریم. ما و قلعه‌نویی در راستایی پیش می‌رویم که بازیکنان در اختیار ما باشند تا از اعتبار فوتبال کشورمان دفاع کنیم.

عنایتی تصریح کرد: هر انتخابی، هم موافق دارد و هم مخالف. من با تمام توان در خدمت این تیم هستم و بار سنگینی روی دوشم هست. شرایط هانگژو شرایط خیلی خوبی نیست، چون فیفادی نیست، کارمان سخت شده. ۴۰ تا ۵۰ درصد از پتانسیل بازیکنان را بابت بازی تیم‌های ما در آسیا از دست داده‌ایم. کاری نمی‌شود کرد، باشگاه‌ها را نمی‌توانیم مجبور کنیم که بازیکنان را به ما بدهند. دیروز جلسه خوبی با رئیس فدراسیون و سازمان لیگ برای تعامل خوب با باشگاه‌ها داشتیم. در بازی‌های آسیایی باید از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم و صرفا شرکت‌کننده نیستیم. مقداری تغییرات در لیست مقدماتی با بازی‌ها خواهیم داشت.

*لیگ قهرمانان آسیا ۴۰ درصد از ظرفیت ما را گرفته

وی ادامه داد: دیشب سامان فلاح دچار مصدومیت شده که امروز مشخص می‌شود در چه حدی هست. از ناحیه زانو و کشاله برایش مشکل پیش آمده که خبر خوبی نیست. منتظریم جواب MRI او بیاید. او بازیکن تاثیرگذار ماست و امیدواریم او را در اختیار داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید گفت: از موقعی که من هدایت تیم را برعهده گرفتم، شرایط بدی ندیدم. بعد از ۴ روز، جلسه خوبی با کمیته ملی المپیک داشتیم و روابط خوبی داریم. همه نگران بودند و تا حالا اخبار بدی از سمت فدراسیون یا کمیته نشنیده‌ام. امکانات در حد بضاعت و توان بوده و همه می‌دانیم در چه وضعیت مالی‌ای هستیم. فکر نمی‌کنم اختلافی داشته باشیم.

وی درباره پیش‌بینی‌اش از نتایج تیم امید عنوان کرد: من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم، چون لیگ قهرمانان آسیا ۴۰ درصد از ظرفیت ما را گرفته، اما بازیکنانی که داریم، فوق‌العاده هستند. در صورتی که با همین موجودی به بازی‌ها برویم، خیلی امیدوار هستم. باید به دید ملی به تیم امید نگاه کنیم، چون یک ماه خیلی سخت را داریم. 

*نگران فشار‌های احتمالی پس از بازی‌ها نیستم

عنایتی در ادامه خاطرنشان کرد: نگران فشار‌های احتمالی پس از بازی‌ها نیستم، چون این تیم با مربی خارجی خوب هم نتیجه نگرفته. یک سریال تکراری عدم همکاری باشگاه‌ها با تیم امید وجود داشته، اما ما سعی کردیم تعامل خوبی داشته باشیم. زمان را زیاد از دست دادیم، اما من به موفق‌نشدن اصلا فکر نمی‌کنم. هر اتفاقی رخ بدهد برایم مهم نیست و روبه‌جلو نگاه می‌کنم. حساسیت کار را توضیح داده‌ایم و بچه‌ها فرصت تاریخ‌سازی دارند، چون آخرین دوره المپیکی شدن ماست. هر روز با بچه‌ها حرف می‌زنم که برگی از تاریخ بشویم. تلاش می‌کنیم و نمی‌توانیم بگوئیم ۱۰۰ درصد موفق هستیم، اما تمام ظرفیت‌مان را می‌گذاریم.

وی افزود: لیست ۵۰ نفره‌ای داشتیم که باید به ستاد بازی‌ها می‌رفت. پیام نیازمند، مهدی قایدی، شهریار مغانلو، ارسلان مطهری، سیدحسین حسینی و مهدی ترابی در لیست ما بودند، اما چون لیگ قهرمانان داریم، فقط ۲ سهمیه ارسلان و حسینی برای ما مانده. قایدی مطمئنا نمی‌آید، مغانلو و پیام هم بازیکنان موثر سپاهان هستند، ترابی هم به همین شکل. درباره این موضوعات با جواد نکونام حرف زدیم و جلسه فوق‌العاده‌ای هم داشتیم. به جمع‌بندی خوبی رسیدیم و سهیل مهدی با نکونام صحبت می‌کند، چون نگرانی اصلی او درباره دربی است و ما درک می‌کنیم. نمی‌توانیم ساده از این مسئله عبور کنیم، ان‌شاالله مشکلی نیست.

*ما لحظه‌ای و مقطعی فکر می‌کنیم و اتفاق خوبی نیست

سرمربی تیم ملی فوتبال امید گفت: ما به محض اینکه رقبا مشخص شدند، با همکاران صحبت کردیم. به‌دست آوردن بازی‌ها سخت است و رقیب اصلی ما در مقدماتی آسیا ازبکستان است. با توجه به شرایط قرعه و این که جزو ۱۱ تیم سرگروه نبودیم، امیدواریم و شناخت کافی داریم که غافلگیر نشویم.

عنایتی عنوان کرد: مسئولین مثل مردم از ما انتظار مدال طلای بازی‌ها را دارند. کیفیت فوتبالی ما شاید خواسته بزرگی نیست، اما سخت است. از ۲۰۰۲ در این جام مدال نگرفته‌ایم و المپیک هم ۵۰ سال است، نرفته‌ایم. نمی‌توان گفت همه اتفاقات بد برای سرمربی و تیم فنی است. باید خیلی چیز‌ها را کنار هم بگذاریم. ازبک‌ها بعد از بازی با ما با اسپانیا بازی دارند و برنامه‌ریزی کرده‌اند. ما لحظه‌ای و مقطعی فکر می‌کنیم و اتفاق خوبی نیست. انتظارات منطقی، اما بالاست که خودشان هم می‌دانند مسیر چقدر سخت است.

*اگر باشگاهی بازیکن ندهد، مجبوریم با بازیکن کمتر به بازی‌ها برویم

وی تصریح کرد: قطعا الهیار صیادمنش، یاسین سلمانی و امین حزباوی برای مسابقات آتی با ما هستند و از آنها استفاده می‌کنیم. صحبت‌ها را با قلعه‌نویی کرده‌ایم و این ۳ عزیز در خدمت تیم امید هستند. لیست اردویی ۲۳ نفره تا ازبکستان و هانگژو هرگز تغییر نمی‌کند. اگر باشگاهی بازیکن ندهد، مجبوریم با بازیکن کمتر به بازی‌ها برویم.

عنایتی ادامه داد: لیست بازی‌های ازبکستان اولویت ماست و با آسیایی فرق دارد. شرایط سنی بازی‌های هانگژو با ازبکستان ۲ سال فرق دارد و سعی کردیم از آن ظرفیت هم استفاده کنیم. ۱۰ بازیکن را باید جابه‌جا کنیم و نزدیک به ۱۰ ساعت در تهران هستیم و جابه‌جایی بازیکن می‌کنیم و به هانگژو می‌رویم.

سرپرست تیم امید: بازیکنان استقلال و پرسپولیس مشکل ما هستند

همچنین مهران فرقانی، سرپرست تیم ملی فوتبال امید در این نشست اظهار داشت: درباره سپاهان و بازیکنانش با ساکت صحبت شده. برای ازبکستان مشکلی نداریم، ولی مشکل ما هانگژوست. با ۲ تیم بزرگ ۲ مشکل بزرگ داریم. بازیکنان استقلال و پرسپولیس مشکل ما هستند. قرار شده سهیل مهدی لیگ را طوری برگزار کند که به سرخابی‌ها و سایر تیم‌ها لطمه‌ای نرسد. یکی از برنامه‌ها شاید تعویق دربی باشد.

وی ادامه داد: مهدی تعامل خوبی با سرمربی‌ها دارد. نمی‌توانیم بازی‌های آسیایی یا مقدماتی آسیا را عقب یا جلو کنیم. اگر می‌توانستیم بازی‌های آسیایی را ۱۰ روز عقب می‌انداختیم. چیزی دست ما نیست و آن‌ها به مشکلات ما نگاه نمی‌کنند. باید خودمان را با این شرایط وفق بدهیم.

سرپرست تیم ملی فوتبال امید گفت: عنایتی همیشه از شرایط سخت، غر نمی‌زند و سربلند بیرون می‌آید. مربی‌ها برای یک بازیکن باشگاه را چکار که نمی‌کنند، اما عنایتی این شکلی نیست. تعامل را همیشه داشته‌ایم. فشار باید از روی بچه‌ها برداشته شود. حسرت ۵۰ ساله المپیک به این بچه‌ها ربطی ندارد و نباید این فشار روی بچه‌ها باشد. این‌ها آینده فوتبال ما هستند و عنایتی اشراف فنی کاملی دارد.

فرقانی تصریح کرد: شاید می‌توانستیم ۳ تیم امید درست کنیم، اما زمان نداریم. چون هانگژو برنامه‌های آسیایی را به‌هم ریخته است. ما شانس‌مان زیاد شده، چون هیچ‌وقت برنامه نداریم! شاید قهرمان شدیم، چون برنامه‌های کره و چین و ژاپن هم به‌هم ریخته و ما به بی‌برنامگی عادت داریم! تیم خیلی خوبی داریم و اگر از ظرفیت‌های محدودی که داریم استفاده کنیم، فکر می‌کنم به فینال برسیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا نهم شهریور ماه بچه‌ها در لیگ هستند و تمام بازیکنان را بعد از لیگ در اردو داریم. بازیکن مصدوم و سرباز هم داریم که معضل ماست. اسم بازیکن سرباز را در لیست اعلام می‌کنیم که کارش را انجام نمی‌دهند. ما محمدرضا بردبار را در عراق نداشتیم که اذیت شدیم. لیست چیزی نیست که دیر یا زود بدهیم، چون بازیکن متفاوتی نداریم. مشکل ما همین مسائل سربازی و دانشگاه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *