گزارش|

بازگشت استقلال به تنظیمات کارخانه/ خبری از تحول و خلاقیت نبود

1:01 - 01 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۲۲۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
بازگشت استقلال به تنظیمات کارخانه/ خبری از تحول و خلاقیت نبود
تیم فوتبال استقلال با وجود پیروزی درخشان مقابل الغرافه قطر در آسیا بازگشت پرانتقادی را به لیگ برتر داشت.

خبرگزاری میزان - بعد از نمایش درخشان و تحسین‌برانگیز تیم فوتبال استقلال در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا مقابل الغرافه قطر و پیروزی ۳ بر صفر شاگردان نکونام همه تصور می‌کردند که ابر‌های تیره از آسمان آبی‌پوشان کنار رفته و روز‌های خوش در انتظار است، اما خیلی زود همه چیز به تنظیمات کارخانه برگشت.

استقلال در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال در خانه نساجی عملکرد پر انتقادی داشت و مقابل تیمی که تا بدین جای لیگ تنها یک گل به ثمر رسانده بود و خط حمله ضعیفی داشت ۲ گل دریافت کرد و با زحمت فراوان گل‌های خورده را جبران کرد.

اما این تمام ماجرا نبود ضعف‌های استقلال نه تنها در خطوط دفاعی بلکه در خطوط میانی و هجومی هم مشهود بود چراکه شاگردان نکونام در ایجاد موقعیت بسیار ناتوان ظاهر شدند و اندک موقعیت‌هایی هم که به زحمت ایجاد می‌شد با بی‌دقتی محض مهاجمان به هدر می‌رفت.

شاگردان نکونام مانند بازی قبل با سیستم متغیر ۳-۴-۳ و ۲-۵-۳ به میدان رفتند، اما به واسطه بالا بازی کردنشان چندین مرتبه اسیر ضدحملات نساجی شدند، اتفاقی که منجر به پنالتی و گل‌ اول نساجی شد.

استقلال در این مسابقه هم مانند بازی‌های قبلی حساب ویژه‌ای رو کرنر و ضربات آزاد باز کرده بود و حملات خود را هم به وسیله کانال‌های کناری طراحی می‌کرد که تا پایان نیمه اول در طراحی حملات کاملاً ناموفق بود. 

در سمت مقابل نساجی به خوبی استقلال را آنالیز کرده بود و با توجه به نفوذ‌های زیاد وینگ‌بک‌های استقلال از فضای پشت آن‌ها به خوبی استفاده کرد که ثمره آن هم گرفتن پنالتی و گل‌ اول بود. 

به جز پنالتی، نیمه اول نیمه دروازه‌بان‌ها بود و اگر سیو‌های دروازه‌بان‌های دو تیم نبود شاید نتیجه پرگل‌تری رقم می‌خورد.

 

بازگشت استقلال به تنظیمات کارخانه/ خبری از تحول و خلاقیت نبود

با ورود آرش رضاوند و ابوالفضل جلالی، سیستم بازی استقلال از ۳ مدافع به ۴ دفاع تغییر کرد و آبی‌ها شکل هجومی‌تری به خود گرفتند. توپ و میدان از شروع نیمه دوم بیشتر در اختیار شاگردان نکونام بود، هر چند برخلاف روند بازی گل دوم را هم دریافت کردند.

بازی در نیمه دوم جذاب‌تر دنبال شد و تیم‌ها از اشتباهات و نقاط ضعف یکدیگر نهایت استفاده را بردند و یک تساوی پرگل را رقم زدند.

استقلال در نیمه اول اصلاً خوب نبود و به عبارتی برنامه‌ای برای ارائه نداشتند و نساجی عملاً نمایشی بهتر از استقلال داشت. 

اما در نیمه دوم استقلال بهتر بود؛ شاگردان نکونام در نیمه دوم به جز صحنه گل نساجی دیگر اجازه طراحی حمله به حریف ندادند و بازی را کامل در اختیار داشتند، اما مشکل بزرگ استقلال در طراحی حملات است که کاملاً مشهود بود. استقلال سعی در طراحی حملات خود در کانال‌های کناری دارد که در این مسابقه چندان موفق نبود.

نکونام باید برای این مشکل تیمش چاره‌ای بیندیشد تا در بازی‌های آینده به مشکل نخورد و باید دید چه خواهد کرد.

اما همانطور که عنوان شد باتوجه نمایش نه چندان مطلوب استقلال مقابل نساجی و عملکرد این تیم به نظر می‌رسد باید بار دیگر شاهد بازگشت این تیم به تنظیمات کارخانه یعنی همان بازی‌های کسل‌کننده و کم موقعیت ابتدای فصل باشیم که اگر نکونام نتواند در یک ماه سرنوشت‌ساز پیش رو در مسابقاتی که پیش رو دارد نتایج لازم را کسب کند شاید شاهد بازگشت حواشی و خداحافظی زودهنگام وی‌ با نیمکت آبی‌پوشان باشیم. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *