گفت‌وگو|

فریبا: در این مقطع برکناری نکونام اشتباه است/ ۲ عامل باعث شکست استقلال در دربی شد

0:15 - 08 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۵۵۶۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فریبا: در این مقطع برکناری نکونام اشتباه است/ ۲ عامل باعث شکست استقلال در دربی شد
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: برکناری نکونام درست پیش از بازی با السد نوعی فرار رو به جلو است و قطعاً تنبیه خواهیم شد.

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل استقلال در هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران، اظهار داشت: به نظرم دربی بازی بسیار سنگینی برای هر ۲ تیم است و در این دیدار سرخابی‌ها دوندگی بالایی داشتند و به همه آن‌ها خسته نباشید می‌گویم. 

وی در ادامه افزود: سرخ پوشان نسبت به استقلال بهتر بازی کردند به خصوص در خط هافبکشان که به خوبی حملات استقلال را مهار کرده و در بازپس‌گیری توپ خوب بودند. مصدومیت گریبانگیر آبی پوشان شد و همین موضوع باعث شد تا آن‌ها تمرکزشان را از دست بدهند و تقریباً نسبت به بازی سرد شوند. حال با این وجود آنقدر که می‌گویند هم استقلال بد نبود منتها تفکرات گاریدو نسبت به نکونام بهتر بود. فوتبال گاهی اوقات بی‌رحم می‌شود و اگر شانس یار نباشد این گونه نقره داغ می‌شویم. تعویض‌های دقیقه ۸۵ یا ۹۰ هیچ معنایی ندارد و معلوم نشد بر چه مبنایی انجام شدند و به نظرم خیلی برای انجام پلن دوم دیر بود. تعویض‌های اشتباه و مصدومیت بازیکنان عامل شکست استقلال بود.

نکونام برخی ابزار را برای آماده سازی بازیکنان در اختیار ندارد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، تصریح کرد: ما بازیکن خارجی جذب کردیم و بدون اینکه از آن به خوبی استفاده کنیم آن را روی نیمکت گذاشتیم. طی این یک ماهی که از لیگ گذشته باید به آمادگی می‌رسیدند که نرسیدند. ما وقتی بازی را می‌بینیم انتقادات‌هایمان را می‌گوییم، اما خبر از تمرینات و آمادگی بازیکنان نداریم و این همان چیزی است که سرمربی از آن باخبر است و زیر نظر کادر فنی بازیکنان تست می‌شوند. همانطور که حُسن موضوعی را می‌گوییم؛ انتقاداتم به جا انجام خواهیم داد. ما بازیکنان سرعتی و پا به توپ داریم، اما نتوانستیم به خوبی از آن‌ها استفاده کنیم. هر تیمی که بازیکن دونده داشته باشد در هر بازی می‌تواند برنده شود و همین موضوع اشکال کار ما در دربی بود که یک بازیکن دونده نداشتیم. متاسفانه بستر لازم را برای نکونام فراهم نبود و باید برای او مربی بدنساز جذب می‌کردند تا بازیکنان به آمادگی برسند.

جمله «قطعا باید نکونام در استقلال بماند» را نگفتم و سوءتفاهم شده

فریبا با بیان اینکه هیچگاه به طور قطع نگفتم شخصی برود یا بماند، عنوان کرد: چندی پیش سوء تفاهمی بین من و هواداران پیش آمد و به اشتباه فکر کردند من گفته‌ام نکونام باید قطعاً در استقلال بماند، اما اینطور نیست. من گفته بودم که در شرایط فعلی اگر ما مربی خارجی بیاوریم از سایر تیم‌ها عقب می‌مانیم و لیگ و آسیا را از دست خواهیم داد. مربیانی مثل ساپینتو و استراماچونی هنگامی که در استقلال بودند در ۶ هفته ابتدایی شکست ناپذیر ظاهر نشدند، بلکه آن‌ها هم امتیازات را از دست دادند. اگر مربی خارجی آمد و ما همچنان به همین صورت امتیازات را از دست دادیم و از مدعیان دور ماندیم چه کسی پاسخگو است؟ متاسفانه در این مقطع ما مربی ایرانی نداریم تا بتواند تیم را جمع کند و بازیکنان را هماهنگ سازد و باید روی مربی خارجی حساب کنیم. منطق می‌گوید اگر نکونام بماند شاید بتواند بهتر از مربی جایگزین نتیجه بگیرد به شرط اینکه حمایت شود. جالب این است که همان‌هایی که می‌گویند باید اخراج شود جایگزین برای او ندارند. 

فضای مجازی با انتشار اخبار کذب آسیب زیادی به باشگاه می‌زند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پایان، خاطرنشان کرد: شهریاری نزد من آمد و درباره آینده استقلال مشورت خواست من هم گفتم تصمیم با شماست، اما چند وقت دیگر بازی با السد است و مربی جایگزین به هیچ عنوان نمی‌تواند تیم را در این فاصله جمع و جور کند. هدف من این است که تیم آسیب نبیند و به هیچ عنوان برایم مهم نیست سرمربی تیم چه کسی است. شفر، مجیدی، استراماچونی و یا حتی جواد نکونام اگر روی نیمکت باشند مهم نیست و تنها مطالبه ما این است که استقلال موفق شود. من برای موفقیت استقلال صحبت می‌کنم و اگر می‌گویم آبی‌پوشان با تغییر سرمربی آسیب می‌بینند، منطقی است، چرا که زمان بسیار زیادی برای انجام این پروسه نیاز است.

وی در ادامه گفت: در خبر‌ها آمده بود که با آقای شهریاری و چندی از پیشکسوتان رفته بودیم به خانه آقای نکونام که او را مجاب کنیم مجدداً هدایت استقلال را بر عهده بگیرد و تصمیم بر استعفایش را لغو کند! من اصلاً چه کاری با جواد نکونام دارم و خانه او را اصلاً بلد نیستم که اینچنین شایعه می‌سازند. آنقدر صفحات مجازی حرف‌های کذب می‌زنند که قطعاً همه می‌دانند پشت آن‌ها چه کسی است و مقصودشان چیست. اکثر صفحات مجازی روندشان به طوری است که به استقلال ضربه می‌زنند. امیدوارم با یک ساختار و تفکر جدید بتوانیم از نفرات به خوبی استفاده کنید تا مقابل السد موفق شویم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *