مردم از طریق ۱۳۷ پلاس تصمیمساز و تصمیمیار شهرداری هستند
رضا ناصری سرای، رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران در گفتوگو با میزان در خصوص مشارکت مردم در رابطه با خدمات ارائه شده در شهرداری، گفت: مردم معمولا هنگامی با ما تماس میگیرند که در مسائل خدمات شهری و فوریتی با مشکلی مواجه میشوند یا میخواهند تشکر کنند و یا باتوجه به فراخوانهای ما برای مشارکت در طرحی اقدام کنند.
وی ادامه داد: زمانی خودمان ناظر هستیم و شهرداری واحد بازرسی دارد و زمانی هم مردم به عنوان بازرسان مقیم منطقه خودشان گزارش میدهند، یکی از اصول شکلگیری سامانه ۱۳۷ است که ما بتوانیم نظرات و پیشنهادات مردم را در مورد موضوعات مختلف دریافت کنیم.
رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از مسائلی که در این سامانه دنبال میشود این است که بتوانیم نشان دهیم مردم تصمیم ساز و تصمیم یار هستند، افزود: ما شهر تهران را آسیب شناسی کردیم و عنوان میکنیم معضلات شهر تهران ۱۰ مورد است و این داده را کاملا به پشتوانه اطلاعاتی که مردم منعکس کردهاند، دریافت کردهایم، همه موضوعاتی که شهرداری غالبا به آن ورود میکند و به یکی از پروژههای شهرداری تبدیل میشود برخواسته از همین موضوعاتی است که مردم بیان کردهاند و یکی از مباحث مهم در جلسات مدیران ارشد شهرداری پیامهای مردمی است.
ناصری سرای در بخشی دیگر با اشاره به اینکه ما سال گذشته بیشترین انتقادات را از حمل و نقل عمومی داشتیم و بیشترین درخواستها مربوط به حوزه خدمات شهری بوده است، اظهار کرد: هنگامی که مردم موضوعی را عنوان میکنند حتما به موضوعی مهم برای خدمات شهری تبدیل میشود و وظیفه مدیریت شهری این است که حتما موضوعات سطحی را برطرف کند و در کنارش به مسائل زیرساختی هم توجه کند و در نتیجه شورای شهر و شهرداری در رابطه با مسائلی که مردم عنوان کردهاند و پوشش ضعفها پای کار میآیند.
انتهای پیام/