دادستان کل کشور: حمایت جدی از تولید و سرمایه‌گذار از وظایف اصلی مسئولان و به خصوص دادستان‌ها و مسئولان قضایی کشور است

17:20 - 31 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۸۲۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان کل کشور: حمایت جدی از تولید و سرمایه‌گذار از وظایف اصلی مسئولان و به خصوص دادستان‌ها و مسئولان قضایی کشور است
آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری با حضور دادستان کل کشور برگزار شد.

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری روز یکشنبه در سفر به شهرکرد در آیین معارفه رییس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به وظایفی که بر عهده دادستان‌ها قرار داده شده است، افزود: حفظ حقوق عامه، رسیدگی به شکایات مردمی، حمایت از تولید و سرمایه‌گذار و جلوگیری از تعطیلی مراکز تولیدی از مهمترین وظایف است که این مسئولیت‌ها متوجه همه مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه قضایی است.

وی با تبریک سالروز تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر و آغاز ماه ذالقعده و با اشاره به یک حدیث از امام صادق (ع) افزود: امنیت، عدل و قضاوت سه موضوع مهم است که در جامعه دارای اهمیت ویژه و خاص است.

به گفته وی، جایگاه امنیت در زندگی انسان حرف اول را می‌زند و امینت بن‌مایه همه مسائلی است که در زندگی موجب پیشرفت می‌شود و اقتصاد، سلامت، بهداشت، پیشرفت، علم و دانش، رشد و تعالی جامعه در حوزه‌های مختلف در سایه امنیت به‌‍ وجود خواهد آمد و همه موفقیت‌ها و آسایش کشور مرهون وجود امنیت جامع و کامل است و اگر در کشور امنیت نباشد پیشرفت در هیچ کدام از حوزه‌ها محقق نخواهد شد.

وی افزود: عدل از دیگر مسائل مهم در جامعه است و باید در جامعه گونه‌ای اجرا شود که هر چیز جای خود قرار داشته باشد تا کشور به سعادت دست پیدا کند و آسیب‌های جامعه جدی گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با تاکید بر رفع مشکلات مردم و رسیدگی به مشکلات حاکم بر جامعه، گفت: نباید انجام کار‌های مردم، پاس‌کاری شود و هر فرد در هر پست و منصب هر مسئولیتی که دارد باید به وظیفه خود در جایگاه خودش عمل کند و هر چیز باید جای خودش قرار داده شود.

وی با اشاره به وظایف ضابطان قضایی در کشور گفت: ضابط و قاضی در کشور و نظام اسلامی وظیفه قضاوت مبتنی بر احکام، آرا و دستورات الهی را برعهده دارند که احکام الهی را اجرا کنند، تا عدالت تحقق پیدا کند.

دادستان کل کشور اظهار کرد: مردم باید در جامعه قسط و عدالت را به جای آوردند و تک تک آحاد مردم در کشور برای ایجاد جامعه پیشرفته و مترفی و رو به کمال مسئولیت دارند و یا به عنوان ذینفع هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با تاکید بر اینکه امروز در جامعه شاهد آسیب‌هایی هستیم که دل هر دردمند را به درد می‌آورد، گفت: آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی موجود در جامعه کم نیست که برای رفع این آسیب‌ها باید هر کس به وظایف خود به خوبی عمل کند.

آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

دادستان کل کشور به فرمایش مقام معظم رهبری در این راستا که خدمت به مردم در مسیر حق باشد، اشاره کرد و گفت: با تبعیت از این فرمایش مقام معظم رهبری، به نتایج مطلوب خواهیم رسید و در صورت کوتاهی کردن آسیب خواهیم دید.

وی اظهار داشت: مردم شریف ایران به صورت اکثریت در مسیر اسلام و انقلاب اسلامی حرکت دارند و اگر جای آسیب و اشکال وجود دارد، باید بیان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه از دستگاه قضایی به عنوان عدلیه یاد می‌شود، گفت: در دستگاه قضا مدعی هستیم که در جامعه برای اجرای عدالت کار می‌کنیم و مدعی اجرای عدالت در دستگاه قضایی هستیم و قضات و مسوولان قضایی باید قضاوت عادلانه داشته باشند و به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با تاکید بر اینکه یکی از اهداف تشکیل نظام جمهوری اسلامی اجرای احکام و دستورات اسلام برای تحقق عدالت است، گفت: پیامبران الهی مبعوث شدند تا مسیر صحیح را برای حرکت مردم تعیین کنند و وظیفه مردم این است که در این مسیر تعیین شده به درستی حرکت کنند.

در این آیین از زحمات احمدرضا بهرامی رییس کل سابق داگستری استان چهارمحال و بختیاری تجلیل و محمد رزم به عنوان رییس کل جدید دادگستری معرفی شد و همچنین از زحمات عبدالرضا علیمحمدی تقدیر و سید نصرالدین صالحی به عنوان دادستان جدید استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *