گزارش|

پاگشای مربی آفریقایی در لُر آره‌نا/ دوئل استقلال و خیبر برای فرار از بحران

0:15 - 05 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۴۷۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پاگشای مربی آفریقایی در لُر آره‌نا/ دوئل استقلال و خیبر برای فرار از بحران
تیم فوتبال استقلال امروز از هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران تحت هدایت موسیمانه به مصاف خیبر خرم آباد خواهد رفت.

خبرگزاری میزان - هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران شب گذشته با انجام ۴ بازی پیگیری شد. تیم فوتبال گل گهر موفق شد از سد ذوب آهن بگذرد و دیدار استقلال خوزستان و نساجی مازندران با تساوی بدون گل به پایان رسید. چادرملو با یک گل هوادار شکست داد و در آخرین بازی مس رفسنجان مقابل ملوان با تساوی یک بر یک متوقف شدند.

و اما روز در حساس‌ترین مسابقات هفته نهم، امروز (شنبه ۵ آبان‌ماه) سرخابی‌ها به مصاف حریفان خود خواهند رفت. در جذاب‌ترین بازی تیم فوتبال استقلال تحت هدایت سرمربی جدید خود پیتسو موسیمانه برای نخستین بار مقابل خیبر خرم آباد در خانه حریف قرار خواهد گرفت. 

در ادامه گزارش به تقابل این دو تیم خواهیم پرداخت: 

پاگشای مربی آفریقایی در لُر آره‌نا/ دوئل استقلال و خیبر برای فرار از بحران

استقلال - خیبر خرم آباد؛ جدال اولین‌ها!

تیم فوتبال استقلال فردا عصر (۵ آبان) از ساعت ۱۷ و در چهارچوب هفته نهم لیگ برتر در ورزشگاه تختی خرم آباد مهمان خیبر خواهد بود و وحید کاظمی قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت.

استقلال امیدوار است که در اولین دیدار موسیمانه سرمربی جدید خود پیروز از میدان خارج شود تا با کسب ۳ امتیاز  ۱۱ امتیازی شود و از سینه‌کش جدول جدا شود.

در سوی مقابل خیبر هم که با سرمربی جدید خود یعنی سعید دقیقی سومین سرمربی فصل جاری را تجربه می‌کند به دنبال کسب پیروزی خانگی و جدا شدن از قعر جدول خواهد بود.

۲ تیم تا به حال ۲ بار به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن دو پیروزی پر گل با نتایج ۶ بر صفر و ۳ بر صفر به سود استقلال بوده است. این دو تیم تا به حال با یک‌دیگر در لیگ برتر رویارویی نداشته‌اند و فردا اولین دیدار رسمی آن‌ها خواهد بود.

تیم فوتبال استقلال در ۵ بازی اخیر تنها یک برد داشته و آمار ضعیف سه شکست و یک تساوی نیز در کارنامه آنها ثبت شده است که نشان می‌دهد آبی‌پوشان در یکی از بدترین فرم‌های چند سال اخیر خود قرار گرفته است. در سوی مقابل خیبر خرم آباد در ۵ بازی اخیر هیچ بردی در کارنامه خود نداشته و اکنون با ۶ امتیاز بالاتر از نساجی و هوادار در رده چهاردهم جدول قرار دارند. 

پاگشای مربی آفریقایی در لُر آره‌نا/ دوئل استقلال و خیبر برای فرار از بحران

آمار ضعیف ۲ تیم در ۵ بازی اخیر

از لحاظ آماری دروازه استقلال از ابتدای فصل تاکنون اسیر طلسمی شده که موفق نشده‌اند در لیگ برتر یک کلین‌شیت ثبت کنند. که از این رو آبی پوشان ضعف بسیار جدی در خط دفاعی خود می‌بینند، اما در آن سو خط حمله خیبر نیز کیفیت آنچنان زیادی ندارد و در ۵ بازی اخیر تنها ۲ گل به ثمر رسانده‌اند.

استقلال در پایان هفته هشتم، در شرایطی که تعداد بازی‌ها تیم‌ها با یکدیگر برابر نیست، در اتفاقی عجیب با ۸ امتیاز از ۷ بازی در رده یازدهم جدول قرار داشت. آبی‌پوشان با پیروزی در این بازی این شانس را دارند که تا رده هشتم صعود کنند و در نیمه بالای جدول قرار گیرند. استقلالی‌ها در صورت باخت در این دیدار امکان دارد تا رتبه دوازدهم سقوط کنند.

پاگشای مربی آفریقایی در لُر آره‌نا/ دوئل استقلال و خیبر برای فرار از بحران

دقیقی برای دومین بار طی ۹ هفته به مصاف استقلال می‌رود!

همانطور که استقلال در این هفته با سرمربی جدید به میدان می‌رود، خیبر هم با همین وضعیت مواجه است. سعید دقیقی سرمربی هفته گذشته شمس‌آذر، در این هفته روی نیمکت خیبر خواهد نشست. دقیقی در هفته اول برابر استقلال قرار گرفت و اولین سرمربی‌ای خواهد بود که در این دوره ۲ بار با یک تیم روبرو می‌شود. استقلال مقابل تیم تحت هدایت دقیقی تاکنون موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود نشده است. تقابل‌های استقلال و دقیقی پرگل بوده و به طور متوسط ۴ گل داشته است.

در ترکیب استقلال، رامین رضاییان با ۳ گل بهترین گلزن این تیم است. جلال‌الدین ماشاریپوف هم با دریافت نمرات خوب بهترین عملکرد را در این فصل داشته است. مهرداد قنبری هافبک خیبر با ۳ گل و نمره ۷.۱۰ بهترین بازیکن و گلزن این تیم در این فصل است.

پاگشای مربی آفریقایی در لُر آره‌نا/ دوئل استقلال و خیبر برای فرار از بحران

تیم فوتبال استقلال بزرگ‌ترین بدشانسی را در بازی با النصر آورد جایی که مهرداد محمدی به دلیل مصدومیت تا پایان نیم فصل در اختیار آبی پوشان نخواهد بود و این بازی مهم را از دست داد. روزبه چشمی و ایمان سلیمی دیگر مصدومان استقلال هستند که حضورشان در این مسابقه در حالی از ابهام است.

با این تفاسیر تیم فوتبال استقلال با سرمربی جدید خود که روز گذشته در حضور رسانه‌ها به صورت رسمی معرفی شد خیلی زود باید اولین تجربه مربیگری آبی پوشان را بچشد. این در حالیست که هر ۲ تیم در شرایط بحرانی قرار دارند علی الخصوص تیم فوتبال خیبر که طی ۸ هفته ۳ سرمربی روی نیمکت خود نشاندند و در انتهای جدول دست و پنجه نرم می‌کنند. سعید دقیقی و موسیمانه برای اولین بار مقابل هم قرار خواهند گرفت و باید دید سرمربی آفریقایی استقلال از جاده خرم آباد به سلامت می‌گذرد یا خیر. 

انتهای پیام/


برچسب ها: استقلال

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *