مامور شدن چند تن از اعضای کابینه از طرف رئیس‌جمهور برای حل مشکلات خوزستان

9:34 - 03 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۲۷۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
مامور شدن چند تن از اعضای کابینه از طرف رئیس‌جمهور برای حل مشکلات خوزستان
وزیر کشور از دستور رئیس جمهور درخصوص تشکیل کارگروهی متشکل از چند تن از اعضای کابینه برای حل هرچه سریعتر مشکلات استان خوزستان خبر داد.
خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، اسکندر مومنی در آئین تکریم و معارفه استاندار خوزستان با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۴ هزار شهید لاله‌گون استان خوزستان گفت: خوزستان در طول تاریخ سهم زیادی در حفظ و انسجام تمامیت ارضی کشور داشته است و تاریخ و تمدن آن به چند هزار سال قبل برمی‌گردد.
وی افزود: خوزستان دروازه و مهد تشیع بوده است و به عنوان مشهد شهدای ایران شناخته می‌شود.
وزیر کشور گفت: امنیت و آرامش امروز مرهون رشادت‌های رزمندگان و شهادت‌هاست. دشمنان به راحتی به همسایگان ما تهاجم و آن‌ها را اشغال کردند و سرزمین ویرانه‌ای به جای گذاشتند، اما به ایران که می‌رسند، تهدید می‌کنند، اما متوجه می‌شوند چنین کاری برایشان آسان نیست.
مومنی گفت: رئیس جمهوری در دوران انتخابات تاکید کرد ملاک اصلی در انتخاب مسئولان براساس وفاق ملی، شایستگی و کارآمدی است، بنابراین تفاوتی ندارد مدیر از چه قوم یا مذهبی باشد و چه تفکر یا نگاهی داشته باشد.
وی افزود: بعد از تعیین شاخص‌ها و بررسی‌های مختلف، آقای موالی‌زاده در اولویت قرار گرفت و با پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیات‌وزیران، به عنوان استاندار خوزستان انتخاب شد.
وزیر کشور گفت: وی نخستین استاندار از هموطنان قومیت عرب بعد از پیروی انقلاب اسلامی است.
مومنی گفت: اکنون آغازی برای تلاش بیشتر است و امروز هم باید مانند گذشته همه مدیران و قومیت‌ها کمک کنند.
وزیر کشور عنوان کرد: امیدواریم استاندار جدید خوزستان با استفاده از همه قومیت‌ها و ظرفیت همه نخبگان، مسیر موفقیت را ادامه دهد.
وی افزود: خوزستان ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف نفت و گاز، کشاورزی و صنعت دارد، اما چالش‌های زیادی نیز دارد که باید رفع و شرایط بهتر شود. کار‌های خوبی انجام شده است، اما باید بیشتر کار شود.
مومنی گفت: در عین حال که خوزستان پرآب‌ترین استان است، اما از کم‌آبی به ویژه آب شرب و شرایط فاضلاب رنج می‌برد و باید این چالش‌ها رفع شود.
وزیر کشور افزود: روا نیست استانی با ذخایر عظیم نفت و گاز، نرخ بیکاری بالایی داشته باشد و این وضعیت، موجب مهاجرت از استان شود.
وزیر کشور عنوان کرد: چالش‌های خوزستان در جلسه هیئت دولت که از سوی آقای موالی زاده همراه با برنامه‌هایش مطرح شد، رئیس جمهور محترم تاکید کرد کارگروهی متشکل از چند تن از اعضای کابینه تشکیل شود تا مشکلات خوزستان مستمر پیگیری تا حل شود.
وی افزود: مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس موثر هستند و امیدواریم از این ظرفیت استفاده مناسبی شود و همه کمک کنند استان خوزستان به جایی که شایسته است برسد.
وزیر کشور گفت: در خصوص توانمندسازی شهرداری‌ها با کمک نمایندگان مجلس و باتوجه به اختیارات قانون شورا‌ها برنامه‌ای داریم که شاهد تحول خواهیم بود، تثبیت مدیریت در شهرداری باید افزایش یابد؛ اکنون می‌بینیم که برخی شهرداران باوجود اینکه انتخاب خود شورا‌ها هستند در مدت کوتاهی تغییر می‌کنند. به عنوان مثال در یک شهر طی چهار سال چهار شهردار عوض می‌شود، دنبال این هستیم یا شهرداران توسط مردم انتخاب شوند یا جابه‌جایی آن‌ها بعد از انتصاب به این راحتی نباشد.
دکتر مومنی در پایان تاکید کرد: بعد از یک سال، عملکرد همه استانداران بر اساس شاخص‌های دهگانه ارزیابی می‌شود و کارنامه آن‌ها مشخص خواهد شد. در میان همه این شاخص‌ها، مردم‌محوری و حضور بین مردم، اولویت نخست است. باید برای راحت کردن زندگی مردم و برداشتن پیچیدگی‌های اداری قدم برداریم و دائم با مردم ارتباط داشته باشیم و این یکی از شاخصه‌های اصلی خواهد بود.
استاندار جدید خوزستان نیز در این مراسم گفت: دست همه نخبگان استان و خوزستانی‌های ساکن در ایران و خارج از ایران را می‌فشاریم و آمادگی داریم از توانمند‌های آن‌ها استفاده کنیم، فصل جدیدی از مردم‌داری و خدمت به مردم و تکریم ارباب رجوع رقم خواهد خورد.
استاندار سابق خوزستان نیز در این مراسم از اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون و نخبگان خوزستان قدردانی و برای استاندار جدید خوزستان آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *