گفت‌وگو|

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: تعطیلی پنجشنبه با فرهنگ کشورمان همخوانی بهتری دارد

9:00 - 27 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۸۶۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: تعطیلی پنجشنبه با فرهنگ کشورمان همخوانی بهتری دارد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه تعطیلی پنجشنبه با فرهنگ کشورمان همخوانی بهتری دارد گفت: در آیین و باور‌های دینی و فرهنگی ملت ایران روز پنجشنبه روز و شب خاصی است.

فاطمه مقصودی در گفت‌وگو با میزان، درباره ساماندهی تعطیلات آخر هفته بیان کرد: تعطیلی پنجشنبه با فرهنگ کشورمان همخوانی بهتری دارد و کسانی که به تعطیلی شنبه معتقد هستند از منظر مراودات با کشور‌های دیگر است چرا که این کشورها شنبه‌ها را تعطیل رسمی اعلام می‌کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه از نظر فرهنگی و کاربردی تعطیلی پنجشنبه‌ها مناسبتر است گفت: در آیین و باور‌های دینی و فرهنگی ملت ایران روز پنجشنبه روز و شب خاصی است.

وی ادامه داد: این اختلاف نظر باعث شده مجلس به تعطیلی روز پنجشنبه تمایل داشته باشد و شورای نگهبان نیز در بررسی این طرح تعطیلی شنبه را نپذیرفت.

مقصودی اظهار داشت: از سویی دیگر ما با رژیم صهیونیستی در ابعاد مختلف اعتقادی مقابله باورانه داریم و آن‌ها شنبه‌ها تعطیل هستند و تعطیلی پنچشنبه منطقی به نظر می‌رسد.

پیشتر احمد بیگدلی عضو کمیسیون اجتماعی به میزان، گفته بود: شنبه‌ها را نمی‌توانیم تعطیل کنیم و کمیسیون اجتماعی پیشنهاد کرده است که ساعت کاری در هفته ۴۰ ساعت و ۵ روز باشد.

وی افزود: لایحه ساماندهی تعطیلات آخر هفته در مجلس قبلی مطرح شده بود تا بتوانیم شنبه‌ها را تعطیل کنیم و مناسبات اقتصادی خود را با کشور‌های دیگر بیشتر هماهنگ کنیم، اما شورای محترم نگهبان ایراد شرعی به این لایحه وارد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *