عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: بازدید نمایندگان از زندان می‌تواند در اصلاح برخی از قوانین و تخصیص مناسب بودجه موثر باشد

9:00 - 03 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۰۴۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: بازدید نمایندگان از زندان می‌تواند در اصلاح برخی از قوانین و تخصیص مناسب بودجه موثر باشد
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه ارتباط دوسویه با قوه قضاییه و بازدید از مراکز این قوه می‌تواند در بهبود کیفیت خدمات تاثیر داشته باشد گفت: این بازدیدها در ارتقا بعضی از قوانین در اصلاح مسائل پیرامون کیفیت آیین دادرسی کیفری و اختصاص بودجه‌ برای زندانیان موثر است.

در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه ۱ مهرماه ۱۴۰۳ از زندان اوین بازدید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با میزان، در این باره بیان کرد: بازدید از سازمان مرکزی زندان‌ها و زندان اوین برای آشناتر شدن با فضا و واقعیاتی که در زندان‌ها می‌گذرد بسیار موثر است و ضرورت این ارتباط را یادآور می‌کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ضمن اشاره به فرا رسیدن فصل بودجه ۱۴۰۴ افزود: این بازدید‌ها برای مباحث بودجه‌ای قوه قضاییه و بالاخص بحث زندان‌ها ضرورت دارد، چرا که در تخصیص درست بودجه برای بسیاری از مسائلی که در صحنه عمل مشاهده می‌کنیم موثر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط دوسویه با قوه قضاییه و بازدیدها می‌تواند در بهبود کیفیت خدمات تاثیر داشته باشد گفت: این بازدیدها در ارتقا بعضی از قوانین در اصلاح مسائل پیرامون کیفیت آیین دادرسی کیفری و اختصاص بودجه‌ برای زندانیان موثر است.

نقدعلی گفت: جریان بازدید از زندان‌ها می‌توانیم بعضی از بندهای قانونی را با اصلاح پیرامون پابند الکترونیکی و تجهیزات الکترونیکی برای نظارت بر کیفیت کار زندان‌ها ارتقا ببخشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *