تداوم جنایت علیه مراکز درمانی؛ هشدار تورک درباره حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های لبنان

8:58 - 02 آبان 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۹۷۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تداوم جنایت علیه مراکز درمانی؛ هشدار تورک درباره حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های لبنان
بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همواره یکی از اهداف عامدانه ارتش جنایت‌کار رژیم صهیونیستی بوده‌اند و بیمارستان‌های لبنان نیز از این قاعده مستثنی نشده‌اند و تاکنون پنج بیمارستان لبنان درپی حمله‌های رژیم صهیونیستی از فعالیت خارج شده‌اند.

خبرگزاری میزان – رژیم صهیونیستی در جریان گسترش کارزار جنایت‌کارانه و تجاوزگرانه خود در منطقه، حمله‌ها به لبنان را افزیش داده است؛ نگاهی به روند تحولات و اهداف این رژیم در حمله‌های یک ماه گذشته به لبنان نشان می‌دهد که این رژیم در حال پیاده کردن الگوی بخش از جنایت‌ها علیه غزه در لبنان است.

حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه لبنان با هدف گسترش تنش و جنگ در منطقه از ۲۳ سپتامبر (دوم مهر) آغاز شد و همچنان ادامه دارد؛ براساس اعلام مقام‌های لبنانی طی یک سال گذشته نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی به این کشور جان باخته و بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح شده‌اند.

براساس اعلام سازمان ملل، بیش از یک پنجم جمعیت لبنان اکنون آواره هستند؛ وزارت بهداشت لبنان نیز با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی غیرنظامیان را عامدانه هدف قرار می‌دهد، اعلام کرد: شمار قابل توجهی از قربانیان زن و کودک هستند.

 

تکرار الگوی جنایت علیه مراکز درمانی؛ هشدار تورک درباره حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های لبنان

تکرار یک جنایت کاملا آشکار علیه لبنان

یکی از مهم‌ترین جنایت‌های رژیم صهیونیستی در تجاوز به لبنان، هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است؛ جنایتی پرتکرار در غزه با دست زدن به اقدام‌های غیرقانونی محاصره بیمارستان‌ها، بازداشت کارکنان درمانی، صدور دستور تخلیه، بمباران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ... که با محکومیت جهانی مواجه شد، اما همچنان ادامه دارد.

رئیس اتحادیه پزشکان لبنان اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در حال هدف قرار دادن عامدانه بیمارستان‌ها است؛ در نتیجه این حمله‌ها، تاکنون پنج بیمارستان در لبنان از کار افتاده و ۲۲ بیمارستان آسیب دیده‌اند.

 

تکرار الگوی جنایت علیه مراکز درمانی؛ هشدار تورک درباره حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های لبنان

جنایت علیه بیمارستان رفیق حریری بیروت

رژیم صهیونیستی به‌تازگی در چارچوب جنایت علیه بیمارستان‌ها، منطقه اطراف بیمارستان رفیق حریری بیروت، پایتخت لبنان را هدف قرار داد؛ این حمله مرگ‌بار که دوشنبه گذشته صورت گرفت، دست‌کم ۲۰ کشته شامل چهار کودک برجای گذاشت؛ در عین حال، بیش از ۶۰ نفر بر اثر این حمله مجروح شدند.

 

تکرار الگوی جنایت علیه مراکز درمانی؛ هشدار تورک درباره حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های لبنان

این بیمارستان بزرگ‌ترین مرکز بهداشت عمومی لبنان واقع در چندکیلومتری بیروت است و در هفته‌های اخیر به محل اسکان آوارگان از جنوب این کشور تبدیل شده است.

رژیم صهیونیستی در حالی فاصله ۱۵۰ متری ورودی این بیمارستان را هدف قرار داد که پیش از اقدام به حمله هیچ هشداری صادر نکرده بود؛ این در حالی است که گزارش‌های مختلف نشان می‌دادند که اطراف بیمارستان یادشده محل اسکان آوارگانی است که از مناطق جنوبی در جست‌وجوی منطقه امن، به این مکان آمده بودند.

 

تکرار الگوی جنایت علیه مراکز درمانی؛ هشدار تورک درباره حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های لبنان

یک ادعادی بی‌اساس و تکراری؛ توجیه رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن بیمارستان‌ها

رژیم صهیونیستی در حالی منطقه اطراف بیمارستان رفیق حریری را بمباران کرد که مدعی استفاده نظامی جنبش مقاومتی لبنانی حزب‌الله از این تاسیسات است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدرکی در این باره ارائه نکرد، بلکه به انتشار انیمیشنی ادعایی بسنده کرد؛ ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر از این سناریو در حمله‌های مکرر به بیمارستان‌های غزه نیز استفاده کرده بود؛ در عین حال، هیچ‌گاه مدرکی درباره ادعای استفاده نظامی از بیمارستان‌های غزه ارائه نکرد.

هرچند در برخی موارد نیز مدعی هدف قرار گرفتن این مراکز بر اثر خطای محاسباتی مقاومت نیز شد؛ ادعا‌هایی که با پیگیری و بررسی داده‌ها ازسوی محققان کاملا رد شدند.

بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان، انیمیشن منتشر شده ازسوی رژیم صهیونیستی را یادآور ویدیوی مشابهی توصیف کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در سال گذشته قبل از حمله جنایت‌کارانه و بحث‌برانگیز خود به بیمارستان الشفاء در غزه منتشر کرد.

بیمارستان رفیق حریری، پس از حمله رژیم صهیونیستی در‌های خود را به روی خبرنگاران باز کرد تا نشان دهد که هیچ استفاده نظامی از این بیمارستان انجام نمی‌شود؛ خبرنگاران ده‌ها رسانه بخش‌های خالی، تجهیزات پزشکی و تخت‌های بیمارستانی را در طبقه همکف و زیرزمین بیمارستان بازرسی کردند.

 

تکرار الگوی جنایت علیه مراکز درمانی؛ هشدار تورک درباره حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های لبنان

تعطیلی بیمارستان الساحل لبنان درپی تهدید رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی با تکرار ادعای استفاده نظامی از بیمارستان‌های لبنان در حال هدف قرار دادن غیرنظامیان و رقم زدن فاجعه‌های انسانی است.

یکی از بیمارستان‌هایی که رژیم صهیونیستی با سناریوی ساختگی یادشده به آن حمله کرد، بیمارستان الساحل است که در نهایت به دلیل تهدید‌های این رژیم تعطیل شد.

فادی علامه، مدیر بیمارستان الساحل در ضاحیه جنوبی بیروت ضمن رد ادعا‌های یادشده، گفت: مناطق مجاور بیمارستان اکنون تحت بمباران اسرائیل است؛ صهیونیست‌ها عامدانه کارکنان بخش بهداشت را در لبنان هدف قرار می‌دهند؛ ادعا‌ها درباره بیمارستان الساحل جعلی و فریبکاری با هدف حمله به بخش بهداشت لبنان است.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل هشدار داد

ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با ابراز نگرانی از حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان بیروت، پایتخت لبنان، اعلام کرد: اصول اساسی حقوق بشردوستانه بین‌المللی در مورد حمایت از غیرنظامیان باید رعایت شود.

 

تکرار الگوی جنایت علیه مراکز درمانی؛ هشدار تورک درباره حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های لبنان

وی گفت: به نظر می‌رسد این بیمارستان، یکی از مراکز اصلی پزشکی در بیروت است که تعداد زیادی از بیماران و مجروحان را در جریان جنگ پذیرش کرده است؛ در اجرای عملیات نظامی، همه اقدام‌های احتیاطی ممکن باید برای جلوگیری و در هر صورت برای به حداقل رساندن تلفات جانی غیرنظامیان، جراحت غیرنظامیان و آسیب به اشیاء غیرنظامی اتخاذ شود.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با بیان اینکه بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و کارکنان پزشکی به دلیل عملکرد نجات جان مجروحان و بیماران باید تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه محافظت شوند، تصریح کرد: هرگونه حادثه‌ای که بر بیمارستان‌ها تاثیر بگذارد، باید تحت بررسی فوری و کامل قرار گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *