خشونت ساختاری پلیس آمریکا؛ سیاه‌پوستان قربانی اصلی افسران نژادپرست

11:28 - 01 آبان 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۷۹۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت ساختاری پلیس آمریکا؛ سیاه‌پوستان قربانی اصلی افسران نژادپرست
خشونت افسران پلیس آمریکا، که به‌طور میانگین روزانه ۳ قربانی می‌گیرد، به یکی از چالش‌های بزرگ در این کشور تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - روز ملی اعتراض برای توقف خشونت پلیس، سرکوب و جرم‌انگاری یک نسل در آمریکا هرساله در ۲۲ اکتبر (اول آبان) برگزار می‌شود.

سازمان‌دهندگان و فعالان آمریکایی از سال ۱۹۹۵ روز ملی اعتراض برای توقف خشونت پلیس را برگزار کرده‌اند. 

سیاه‌پوستان، بومیان و فعالان جنبش‌های رنگین‌پوستان در طول نزدیک به ۳ دهه گذشته تلاش کرده‌اند تا با خشونت پلیس و خط روند خطرناک گروه‌های اقتدارگرا و ملی‌گرا را که پلیس را علیه جوامع و مخالفان سیاسی آن‌ها مسلح می‌کنند، مبارزه کنند. 

خشونت ساختاری پلیس آمریکا؛ سیاه‌پوستان قربانیان اصلی افسران نژادپرست

درحالی که مبارزه برای پایان دادن به خشونت پلیس آمریکا برای نسل‌ها ادامه داشته، ام شناخت ابعاد گسترده تاثیر مضر آن نسبتا جدید است.

جامعه سیاه‌پوستان از سال ۲۰۱۴ شاهد قتل اریک گارنر، مایکل براون جونیور، تامیر رایس، فردی گری، ساندرا بلند، برونا تیلور، جورج فلوید، تایر نیکولز و سونیا مسی ازسوی افسران پلیس آمریکا بوده است. در همین حال، انجمن سیاست آفریقایی‌تبار آمریکا هشتگ#SayHerName را برای افزایش آگاهی درمورد خشونت پلیس آمریکا علیه زنان و دختران سیاه‌پوست راه‌اندازی کرد. 

براساس آمارها، باوجود کاهش ظاهری جرم و جنایت، کاهش تعداد تماس‌ها با پلیس و آگاهی بیشتر عمومی از خشونت پلیس در دهه گذشته، خشونت پلیس همچنان ادامه داشته و از سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. 

خشونت ساختاری پلیس آمریکا

براساس آمار‌های ارائه‌شده ازسوی پروژه ردیابی «خشونت پلیس»، پلیس آمریکا سالانه دست‌کم علیه ۳۰۰ هزار نفر از زور استفاده می‌کند. 

در همین حال، سال ۲۰۲۳ مرگ‌بارترین سال ثبت شده برای تیراندازی ازسوی افسران پلیس با هزار و ۱۶۳ قربانی بود که ازسوی پلیس با شلیک گلوله کشته شدند؛ این نرخ از رکورد قبلی ثبت شده در سال ۲۰۲۲ با هزار و ۹۷ نفر فراتر رفت. 

خشونت ساختاری پلیس آمریکا؛ سیاه‌پوستان قربانیان اصلی افسران نژادپرست

براساس اطلاعات موجود، افسران پلیس آمریکا از آغاز سال جاری میلادی (دی ۱۴۰۲) تاکنون جان دست‌کم ۹۲۰ نفر را گرفته‌اند. 

این داده‌های ارائه‌شده ازسوی واشنگتن‌پست بر یک بحران نظام‌مند تاکید کرده و الگوی تقریبا ۳ مرگ‌ومیر در روز را به‌دلیل اقدام‌های پلیس آمریکا نشان می‌دهد. 

تعصب نژادی در میان افسران پلیس آمریکا

پس از تیراندازی در فرگوسن در سال ۲۰۱۴، تلاش‌ها برای فهرست‌بندی جامع تلفات ناشی از خشونت پلیس، یک بحران را آشکار کرده است. آمار، درک تعصب نژادی در استفاده افسران پلیس از نیروی کشنده را به چالش کشید، و تجزیه‌وتحلیل الگوی ثابتی از ۳ مرگ‌ومیر روزانه را نشان داد.

کانسومرشیلد گزارش کرد: مطالعات نشان می‌دهد که تعداد تیراندازی‌های مرگ‌بار از سال ۲۰۱۳ به‌طور مداوم افزایش یافته است. تعداد افرادی که هر سال ازسوی پلیس کشته می‌شوند، باعث ارزیابی مجدد تعصب‌های نژادی و اثربخشی اصلاح‌های مانند دوربین‌های قابل نصب روی لباس افسران شده است. 

خشونت ساختاری پلیس آمریکا؛ سیاه‌پوستان قربانیان اصلی افسران نژادپرست

براساس امار‌های موجود، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۴ بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ سفیدپوست، ۲ هزار و ۴۲۰ سیاه‌پوست، هزار و ۶۸۰ لاتین‌تبار و ۳۷۲ نفر از اقلیت‌های قومی و نژادی دیگر ازسوی افسران پلس آمریکا کشته شده‌اند. 

داده‌ها نابرابری شدید نژادی در تیراندازی ازسوی پلیس را روشن می‌کند. سیاه‌پوستان آمریکایی که ۱۴ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، به‌طور نامتناسبی با نرخ بیش از ۲ برابر سفیدپوستان آمریکایی کشته می‌شوند که نشان‌دهنده آشکار تعصب‌های نظام‌مند در بدنه پلیس آمریکا است. 

آمریکایی‌های لاتین‌تبار نیز نرخ بالای نسبی مرگ‌ومیر را تجربه می‌کنند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *