گزارش مخفیانه اف‌بی‌آی از رشد جرم و جنایت در آمریکا

13:41 - 27 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۰۸۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش مخفیانه اف‌بی‌آی از رشد جرم و جنایت در آمریکا
گزارش اصلاحی و مخفیانه اداره تحقیقات فدرال آمریکا نشان‌دهنده رشد جرم و جنایت‌های خشونت‌آمیز در آمریکا است.

خبرگزاری میزان – جدیدترین گزارش اف‌بی‌آی، اداره تحقیقات فدرال آمریکا، نشان می‌دهد که برخلاف ادعا‌های جو بایدن و کامالا هریس، رئیس‌جمهور آمریکا و معاون وی درباره کاهش نرخ جرم و جنایت در این کشور طی سال‌های اخیر، نرخ جنایت‌های خشونت‌آمیز در آمریکا در مسیر افزایش قرار دارد.

این گزارش در تضاد با اظهارات بایدن و هریس درباره بهبود امنیت عمومی در آمریکا قرار دارد.

به گزارش واشنگتن‌تایمز، جان.آر لات، رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری از جرایم آمریکا اعلام کرد که براساس گزارش اصلاحی مخفیانه ماه گذشته اف‌بی‌آی درباره جرایم رخ‌داده در این کشور از سال ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۱، میزان جرایم حدود ۴.۵ درصد رشد داشته است.

وی گفت: اف‌بی‌آی این گزارش را بی‌سروصدا منتشر کرد، اما داده‌های آن نکته مهمی را نشان می‌دهند؛ نمی‌دانم چرا مقام‌های دولتی اصرار بر اعلام خبر کاهش جرایم دارند.

به گفته جان.آر لات، اف‌بی‌آی در اکتبر سال گذشته (مهر ۱۴۰۲)، اطلاعات سال ۲۰۲۲ را منتشر و اعلام کرد که سطح جرایم از یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۷۱۶ جرم در سال ۲۰۲۱، به یک میلیون و ۲۳۲ هزار و ۴۲۸ مورد در سال ۲۰۲۲ رسیده است، اما ارقام اصلاح‌شده بعدی حاکی است که در سال ۲۰۲۲ میلادی، میزان جرایم یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۶۷۱ بوده که حاکی از افزایش ۵۸ هزار و ۷۴۱ جرم در مقایسه با سال قبل از آن است؛ مطابق این گزارش، جرایم رخ‌داده شامل یک هزار و ۷۴ قتل بوده که کمتر از رقم اعلام شده نخست توسط اف‌بی‌آی است.

اظهارات جان.آر لات به‌سرعت در رسانه‌های اجتماعی پخش شد و اتهام‌های جدیدی را متوجه اف‌بی‌آی کرد که متهم به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است؛ جایی که موضوع رشد جرم و جنایت یک مسئله اصلی و مهم برای رای‌دهندگان تلقی می‌شود.
مدیر اجرایی ائتلاف برای قانون، نظم و ایمنی، گفت: اف‌بی‌آی باید در مورد محدودیت‌ها و ایرادها در داده‌های جنایی خود صادقانه‌تر عمل کند؛ اف‌بی‌آی به صحت داده‌های خود بیش از حد اطمینان دارد و به طرف‌های ثالث، ازجمله رسانه‌ها، اعلام می‌کند که داده‌هایش خطاناپذیر هستند؛ در حالی که واقعیت غیر از این است؛ اف‌بی‌آی این موشوع را می‌داند، اما در بیانیه‌های مطبوعاتی خود به آن اشاره‌ای نمی‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *