سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: دخالت اروپایی‌ها در تمامیت ارضی ایران به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود

15:48 - 29 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۵۱۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: دخالت اروپایی‌ها در تمامیت ارضی ایران به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع دخالت اروپایی‌ها در تمامیت ارضی ایران از سوی این کمیسیون بصورت ویژه پیگیری می‌شود و کمیسیون در این باره برنامه ویژه خواهد داشت.

خبرگزاری میزان - ابراهیم رضایی در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیانیه اخیر اتحادیه اروپا با اعراب حاشیه خلیج فارس و تاکید آن‌ها بر حاکمیت جزایر سه گانه نمونه‌ای از طنز تلخ تاریخ منطقه است. رژیم‌های مرتجع عربی در حالی برای خاک جمهوری اسلامی و جزایر ایرانی نقشه می‌کشند و بیانیه می‌دهند که در مدتی که جامعه اسلامی درگیر صهیونیست‌ها شده است حتی یک سنگ یا کلوخی به سمت صهیونیست‌های کودک‌کش پرتاب نکرده اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسلمانان از رفتار رژیم‌های مرتجع عربی دل‌سرد شده اند، ولی خنجر تیز این رژیم‌ها بر پشت مقاومت فرود آمده است. همین چند روز پیش بود که یکی از مفتی‌های این رژیم‌ها در حرفی مفت و گزاف، شهدای مقاومت را تروریست نامید.

وی افزود: اروپایی‌ها نشان داده اند که همان خوی مستعمره‌ای نگاه کردن به منطقه را در خود نگاه داشته اند. تمام جنگ‌های امروز منطقه حاصل تاریخچه استعماری اروپایی هاست. اروپایی‌ها بودند که با قرارداد‌ها و معاهداتی مانند سایکس پیکو، بالفور و... منطقه را در تقسیمات و منازعات داخل کردند و غده سرطانی منطقه را پدید آوردند. امروز بیشترین تامین کننده اسلحه برای نسل‌کشی و کودک‌کشی صهیونیست‌ها پس از آمریکا، کشور‌های اروپایی هستند.

رضایی گفت: دوران استعمار اروپایی‌ها تمام شده و در شرایط جدید، اروپایی‌ها مرید و غلام حلقه به گوش آمریکایی‌ها شده اند. اروپایی‌ها در حالی دلشان می‌خواهد یک بازیگر مستقل باشند که نمی‌توانند؛ امروز آمریکایی‌ها بر گُرده آن‌ها سوار شده و هزینه توسعه نظامی‌گری و بلندپروازی آمریکایی‌ها در جنگ اوکراین را می‌پردازند. اروپایی‌ها به همان مشکلات داخلی‌شان بپردازند بهتر است. همین رفتار استعماری در بیرون و سیاست سرمایه داری در درون است که هر روز شاهد حضور امثال جلیقه زرد‌ها در مقابل نابرابری داخلی و طرفداران فلسطین در خیابان‌های اروپا هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مطمئن باشید اگر بنای بر تغییر رفتار و عملکرد باشد ما هم در موضوعات اختلافی اروپایی‌ها با سایر بازیگران جهانی می‌توانیم ورود کنیم و رویه گذشته را تغییر دهیم. ما در قضیه اوکراین خویشتن داری کردیم و تا به امروز نگاه مان بر مصالحه طرفین بوده و استقلال مناطق اختلافی با روسیه را از سوی دستگاه دیپلماسی به رسمیت نشناخته ایم. اگر رویه اروپایی‌ها بر قلدری و رفتار قرون وسطایی در منطقه و در مواجهه با ایران باشد هم بر هم زدن معادلات فعلی در منطقه علیه اروپایی‌ها و هم دامن زدن به مواردی مانند به رسمیت شناختن مناطق اختلافی با روسیه دور از ذهن و تصور دسترس نیست.

وی اظهار کرد: موضوع دخالت اروپایی‌ها در تمامیت ارضی ایران از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بصورت ویژه پیگیری خواهد شد و کمیسیون در این باره برنامه ویژه خواهد داشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: جزایر سه گانه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *