دیدار نماینده ویژه وزیر امور خارجه با وزیر خارجه و مهاجرین لبنان

21:04 - 25 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۹۱۰
دیدار نماینده ویژه وزیر امور خارجه با وزیر خارجه و مهاجرین لبنان
نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در غرب آسیا به دنبال رایزنی‌های خود با مقام‌ها و مسئولین لبنانی، با وزیر خارجه و مهاجرین لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

خبرگزاری میزان - رئوف شیبانی، نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در غرب آسیا در ادامه رایزنی‌های خود با مقام‌های و مسئولین لبنانی صبح چهارشنبه، ۲۵ مهر با عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه و مهاجرین لبنان دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی و میدانی لبنان و همچنین وضعیت آوارگان لبنانی و چگونگی ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به آنان بحث و گفت‌وگو کرد. 

شیبانی در این دیدار ضمن ارائه گزارش از آخرین کمک‌های ارسال‌شده کشورمان به لبنان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال سریع کمک‌های بیشتر برای بهبود وضعیت آوارگان و آسیب‌دیدگان جنگ در لبنان تاکید کرد. 

وی در این رابطه به موانع و مشکلات ایجادشده از سوی رژیم صهیونیستی در مسیر ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه کشورمان اشاره کرد و آن را اقدامی ضدانسانی و جنایت‌آمیز خواند. 

شیبانی همچنین رایزنی‌های صورت‌گرفته ازسوی سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه با همتایان و مسئولین عالی‌رتبه کشور‌ها در رابطه با ضرورت تلاش جمعی این کشور‌ها جهت توقف حمله‌های وحشیانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه را به اطلاع وزیر خارجه لبنان رساند.

بوحبیب نیز در این دیدار از مواضع حمایتی ایران از لبنان در ابعاد سیاسی و انسانی تشکر و قدردانی کرد. 

وزیر خارجه لبنان همچنین اقدام‌ها و تحرکات دیپلماتیک کشورش در ضرورت وادار ساختن رژیم اسرائیل به پذیرش آتش‌بس در لبنان را به اطلاع شیبانی رساند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *