گفت‌وگو|

رفعتی: ظرفیت ورزشگاه آزادی تغییری نمی‌کند/ این ورزشگاه بعد از بازسازی تا ۵۰ سال دیگر هم خدمت‌رسانی خواهد کرد

11:02 - 21 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۷۹۷۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رفعتی: ظرفیت ورزشگاه آزادی تغییری نمی‌کند/ این ورزشگاه بعد از بازسازی تا ۵۰ سال دیگر هم خدمت‌رسانی خواهد کرد
دبیر استانداردسازی ورزشگاه‌ها گفت: ورزشگاه آزادی یکی از بهترین ورزشگاه‌های جهان با استاندارد‌های روز دنیا خواهد شد و تلاش می‌کنیم سایر ورزشگاه‌ها را هم آماده کنیم.

داوود رفعتی در گفت‌وگو با میزان، درباره آخرین شرایط بازسازی ورزشگاه آزادی تهران اظهار داشت: ورزشگاه آزادی یکی از بزرگترین ورزشگاه‌های دنیاست و به نوعی آبروی کشور ماست. از سال ۱۴۰۱ بازسازی شروع شد که دچار وقفه شد که با ورود قرارگاه خاتم مجدداً سرعت گرفت.

وی ادامه داد: تقریباً ضلع غربی در آذرماه آماده است و سپس بازسازی اضلاع دیگر آغاز می‌شود. به هر حال ۵۰ سال از عمر این ورزشگاه گذشته و نیازمند بازسازی اساسی و اصولی است و با اقداماتی که در حال انجام است این ورزشگاه تا ۵۰ سال دیگر هم خدمت‌رسانی خواهد کرد.

دبیر استانداردسازی ورزشگاه‌ها گفت: با این شرایط امیدواریم تا آذرماه برسد هرچند همچنان معتقدم که نباید کیفیت را فدای سرعت کنیم و اجازه دهیم کار طبق روال پیش رود. وزیر ورزش دستور داد که ۳ شیفت کار شود. ورودی ورزشگاه تا آذرماه آماده است در مرحله آخر هم سقف گذاری که یکی از کار‌های روز دنیاست انجام خواهد شد.

رفعتی درباره ظرفیت ورزشگاه تصریح کرد: ظرفیت ورزشگاه تغییری نخواهد کرد و همان ۷۸ هزار نفر تا حدود ۸۰ هزار نفر خواهد بود. نور پروژکتور‌ها هم «ال‌ ای دی» خواهد شد تا از این حالت گازی خارج شود که اگر برق رفت هم به سرعت روشن شود. ورزشگاه آزادی یکی از بهترین ورزشگاه‌های دنیا با استاندارد‌های روز دنیا خواهد شد و تلاش می‌کنیم سایر ورزشگاه‌ها را هم آماده کنیم. آذرماه که بازرسان استرالیایی و نیوزلندی برای بررسی ورزشگاه‌های ما خواهند آمد ۱۴ ورزشگاه ما آماده دریافت مجوز حرفه‌ای هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *