مسئول بسیج ورزشکاران: اگر می‌خواهیم ایران قوی با ورزش قوی داشته باشیم باید از تجربه دفاع مقدس درس بزرگی بگیریم

20:48 - 02 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۴۶۲۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مسئول بسیج ورزشکاران: اگر می‌خواهیم ایران قوی با ورزش قوی داشته باشیم باید از تجربه دفاع مقدس درس بزرگی بگیریم
مسئول سازمان بسیج ورزشکاران گفت: در دفاع مقدس، عده‌ای جوان با غیرت و با معرفت برای دفاع از انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند و حماسه خلق کردند و اگر می‌خواهیم ایران قوی با ورزش قوی داشته باشیم باید از تجربه دفاع مقدس درس بزرگی بگیریم

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهدی میرجلیلی، مسئول سازمان بسیج ورزشکاران در اولین مراسم تجلیل از قهرمانان ملی پوش خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان گفت: برای اولین بار است که از ملی پوشان عزیز که فرزند آزاده، شهید و ایثارگر و جانباز هستند تجلیل شده است. در این مراسم ۳۵ ملی پوش در تیم‌های مختلف ورزشی را شناسایی کردیم که جزیی از این خانواده به حساب می‌آیند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی بیان کرد: شعار این مراسم" حماسه آفرینان دینی و افتخار آفرینان امروز" است. اگر این امنیت و آسایش را در کشورمان داریم، مدیون خون شهدا، رزمندگان و جانبازان است که مرد و مردانه ایستادند تا امروز بایستیم و به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم و از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم و آن‌هایی که به ما درس غیرت، مقاومت، ایثار، ایستادگی، عشق به وطن و مردم داری را به ما آموختند.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس، عده‌ای جوان با غیرت و با معرفت برای دفاع از انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند و حماسه خلق کردند و اگر می‌خواهیم ایران قوی با ورزش قوی داشته باشیم باید از تجربه دفاع مقدس درس بزرگی بگیریم و قهرمانان امروز ما باید از قهرمانان دیروز درس بگیرند.

سردار معروفی: نگاه سپاه و بسیج به ورزش و ورزشکاران، «سیاسی»، «قومی» و مذهبی نیست

سردار «حسین معروفی» معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز دوشنبه ۲ مهر طی سخنانی در اولین مراسم تجلیل از قهرمانان ملی‌پوش خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان، با بیان اینکه جنگ به خودی خود محنت بار و سختی آور است، خطاب به حاضرین بیان کرد: آنچه که جنگ سخت و نابرابر در مقابل اشرار عالم را به دفاع مقدس تبدیل کرد، فرهنگ دینی، اهل بیتی (ع) و عاشورایی حاکم در فضای جبهه‌ها بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دفاع مقدس ملت ایران همانند «واقعه عاشورا» جاویدان و ماندگار است، گفت: نیم روز ظهر عاشورا، بقاء دین خدا شد. دفاع مقدس نیز برگرفته از تفکر عاشورا بود و علت جاویدان ماندن آن، همین فرهنگ عاشورایی است.

سردار معروفی افزود: دفاع مقدس هم در شکل و هم در محتوا، منبعث از فرهنگ اهل بیت (ع) و عاشورا بود؛ نام‌های لشکر‌ها، تیپ‌ها، گردان‌ها، عملیات‌ها و حتی رمز‌های عملیات‌ها در دفاع مقدس، نام‌هایی اهل بیتی بودند. در دوران دفاع مقدس، امیر، سردار، سرهنگ، گروهبان و سرباز، تفاوتی با یکدیگر نداشتند؛ همه برادر بودند، دور یک سفره می‌نشستند و پشت یک سنگر قرار می‌گرفتند.

وی اظهار کرد: در طول این هشت سال دفاع مقدس شما فرمانده‌ای را سراغ ندارید که برای پست فرماندهی یک قدم حرکت کند. فرماندهان دفاع مقدس از درون کوره‌های آتش شناسایی می‌شدند و بار مسئولیت بر عهده آن‌ها گذاشته می‌شد و هیچکس داوطلب فرماندهی نبود.

وی ادامه داد: شایسته سالاری زاییده دفاع مقدس است؛ آنچه که در جبهه حاکم بود حقیقت انقلاب ملت بزرگ ایران بود؛ وقتی می‌گوییم انقلاب اسلامی، انقلاب با ملت ایران تعریف می‌شود انقلاب بدون ملت، تنها ساختمان و ساختار است؛ مردم ۴۵ سال تمامی هستی خود را برای نظام اهل بیتی (ع) گذاشتند و پای انقلاب ایستادند و این محتوای دفاع مقدس بود که امروز جاوید و ماندگار است.

سردار معروفی همچنین گفت: ما امروز به شهیدان و ایثارگران و آزادگان و جانبازانمان با هر نگاهی که بنگریم، مقدس هستند. چه با نگاه اعتقادی به خاطر دین خدا و چه ملی برای تمامیت ارضی و ناموسمان، همه مقدس هستند.

معروفی گفت: به تعبیر امام خامنه‌ای، شب‌های عملیات کربلای ۵ شب‌های قدر جمهوری اسلامی است. عملیات کربلای ۵، شانزده روز بعد از عملیات ناموفق کربلای ۴ انجام شد؛ در کربلای ۵ اوج موفقیت و پیروزی نظامی سیاسی ما در منطقه و در دنیا رقم خورد. جنگ در شرق بصره و جنگ در کانال پرورش ماهی، «جنگ سینه به سینه و جنگ تَن با تانک» بود؛ ما در این عملیات، تعبیر همه اسلام در برابر همه کفر را دیدیم. نتیجه آن زانو زدن شورای امنیت و صدور قطعنامه ۵۹۸ بود که تنها قطعنامه‌ای بود که حق ایران در آن دیده شده بود. در اوج پیروزی‌های ما، آمریکایی‌ها وارد خلیج فارس شدند؛ این دشمن ماست.

معروفی همچنین گفت: مدیریت انقلابی و جهادی، از دستاورد‌های دفاع مقدس است؛ غیرت و ناموس پرستی دیگر دستاورد‌های دفاع مقدس برای ملت ایران بودند؛ ناموس پرستی نه به معنای پرستش بلکه به معنای غیرت است. مردان قبیله غیرت در این سرزمین هشت سال برای حفظ دامن ناموس ایرانی از جان خود گذشتند و ۱۸۸ هزار شهید را تقدیم کردند که ۹۰ درصد آنان را جوانان تشکیل می‌دهند؛ بیش از ۹۴ هزار بسیجی در جبهه به شهادت رسیدند و با خون پاک خود اجازه ندادند پای نحس بیگانه به سرزمین مقدسمان باز شود. شعار زن زندگی و آزادی را از ما دزدیدند، اما واقعیت آن است که این جوانان ما بودند که با نثار جان خود نگذاشتند کسی به بانوان ایران بی احترامی کند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: درتاریخ ملت ایران سربلند است؛ قضاوت تاریخ قضاوت خوبی خواهد بود. نگاه سپاه و بسیج به ورزش و ورزشکاران، «سیاسی»، «قومی» و مذهبی نیست؛ نگاه ما غیرت و اسلام، ایران و بزرگی ملت ایران است. همچنان که ما به قهرمانان (پدران) شما احترام قائلیم و برلی شهیدان و جانبازان و آزادگان که پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز دراورده اند احترام قائل هستیم برای شما هم زمانی که در هر کشور پرچم ایران را به اهتزاز در می‌آورید قیام می‌کنیم و احترام قائل هستیم؛ در پای تلویزیون زمانی که شما به مصاف رقیبان‌تان چه به صورت فردی و چه گروهی می‌روید با پیروزی شما قیام می‌کنیم و این اعتقاد قلبی ما است. وقتی پرچم کشورمان بالا می‌رود ما ذوق و احساس غیرت می‌کنیم. ما همه یکی هستیم و با این نگاه، تمام توان‌مان را برای کمک به وزارت ورزش و جوانان پای کار می‌آوریم. در سراسر کشور سالن‌ها، زورخانه‌ها، زمین‌های ورزشی و استخر‌های زیادی داریم و باید آن‌ها را در خدمت جوانان و مردم قرار دهیم. همه این‌ها برای مردم است. ما به شما کمک می‌کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *