گزارش|

برای امباپه و هالند رقیب پیدا شد/ ظهور یک ابرستاره از قلبِ فوتبال اروپا با آماری حیرت‌انگیز

10:57 - 29 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۹۴۱
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
برای امباپه و هالند رقیب پیدا شد/ ظهور یک ابرستاره از قلبِ فوتبال اروپا با آماری حیرت‌انگیز
۵۲ گل در ۵۷ بازی حاصلِ کار "ویکتور گیوکرس" ستاره سوئدی در کارخانه بازیکن‌سازی فوتبال پرتغال، اسپورتینگ لیسبون است!

خبرگزاری میزان - این نام را به خاطر بسپارید؛ «ویکتور گیوکرس»؛ بازیکنی که به یک‌باره تبدیل به یک ستاره مهم در فوتبال اروپا شده و آمار گلزنی‌اش فراتر از هالند و امباپه است. این مهاجم ۲۶ ساله ممکن است قدرتمندترین بازیکن فوتبال اروپا شود. این ادعا برای چنین بازیکنی که تا چندی پیش برای کاونتری سیتی در چمپیونشیپ انگلیس (سطح دو انگلیس) بازی می‌کرد، واقعا ادعای سنگین و حیرت‌انگیزی است.

چگونه گیوکرس به یک گلزن فوق‌العاده در رقابت‌های اروپایی تبدیل شد؟ او به تنهایی ابر ستاره اسپورتینگ لیسبون است. همه چیز از انگلستان شروع شد. برایتون به طور معمول به عنوان یکی از بهترین باشگاه‌های استعدادیابی در فوتبال اروپا شناخته می‌شود و زمانی که گیوکرس در سال ۲۰۱۸ را از آلسونسکان جذب کردند، پتانسیل‌های گیوکرس شناسایی شد. مشخص شد که گیوکرس دیر شکوفا شده و برایتون به شانس اسپورتینگ لعنت می‌فرستد! برای اینکه به او اجازه داد تا در سال ۲۰۲۱ فقط با ۱.۲ میلیون یورو به طور دائم به کاونتری بپیوندد، زیرا او اکنون در رادار باشگاه‌های بزرگ اروپایی با یک بند آزادسازی و حق فسخ چشمگیر است.

گل‌های بیشتر از هالند و امباپه!

فصل گذشته شاهد بودیم که گیوکرس به پیشرفت‌های قابل توجهی با اسپورتینگ رسید، زمانی که او در ۵۰ بازی برای این باشگاه ۴۳ گل به ثمر رساند. وقتی ۱۵ پاس گل دیگر را در آن بازه زمانی در نظر بگیریم، به این معنی است که مهاجم سوئدی میانگین ۱.۱۶ گل یا پاس گل در هر بازی برای اسپورتینگ داشته است و با کمال تعجب، گیوکرس نیز به این روند قابل توجه در این فصل ادامه داده است. در واقع، وقتی مهاجم اسپورتینگ را با سایر بازیکنان ۱۰ لیگ برتر اروپا مقایسه می‌کنیم و گل‌های زده شده از ۱ آگوست ۲۰۲۳ را در نظر می‌گیریم، تنها یک بازیکن می‌تواند ادعای گل‌های بیشتری نسبت به گیوکرس داشته باشد.

برای امباپه و هالند رقیب پیدا شد/ ظهور یک ابرستاره از قلبِ فوتبال اروپا با آماری حیرت‌انگیز

همانطور که در نمودار بالا می‌بینیم، تنها ستاره بایرن مونیخ، هری کین، می‌تواند در طول ۱۲ ماه و نیم گذشته ادعا کند بهتر از گیوکرس در تمام رقابت‌ها، برای تیم باشگاهی خود چنین اماری ثبت کرده است. گیوکرس با ۵۲ گل در ۵۷ بازی، نه تنها جایگاه دوم را به دست آورده است، بلکه از مهاجمان کلاس جهانی مانند کیلیان امباپه و ارلینگ هالند نیز در آن دوره پیشی گرفته است. طبیعتاً، بسیاری به این واقعیت اشاره خواهند کرد که گیوکرس در دسته اول فوتبال انگلیس ضعیف‌تر بازی کرده، اما کمتر کسی می‌تواند شک کند که او واقعاً در اسپورتینگ عالی عمل کرده و آماده است تا وظیفه گلزنی را در یک سطح ثابت و در یک لیگ بزرگ‌تر انجام دهد.

با هدایت سرمربی جوان روبن آموریم، اسپورتینگ از گل‌های گیوکرس بهترین استفاده را کرد و فصل گذشته را با قهرمانی در لیگ پرتغال گذراند. اسپورتینگ با ۱۰ امتیاز برتری نسبت به رقیب اصلی بنفیکا، بدون شک از این موقعیت سود برد و  آن‌ها مهاجمی داشتند که نه تنها ۸ گل بیشتر از هر مهاجم دیگری در این بخش به ثمر رساند، بلکه برای تیم اسپورتینگ در حوزه تیم ورکینگ و همکاری گروهی بسیار مهم و یک بازیکن کلیدی و در خدمت تیم بود.

برای امباپه و هالند رقیب پیدا شد/ ظهور یک ابرستاره از قلبِ فوتبال اروپا با آماری حیرت‌انگیز

اسپورتینگ تابستان گذشته ۲۱ میلیون یورو برای جذب گیوکرس از کاونتری هزینه کرد، اما با فروش او سود قابل توجهی خواهد داشت. تیم‌های مختلف اروپایی او را در این فصل کنکاش کرده‌اند، اما بیشترین علاقه از آرسنال است. میکل آرتتا از زمانی که هدایت توپچی‌ها را برعهده گرفت، توپچی‌ها را متحول کرده است، اما برای رساندن آرسنال به سطح بعدی به یک مهاجم جدید و غول نیاز دارد. بند آزادسازی خیره کننده ۱۰۰ میلیون یورویی گیوکرس می‌تواند خواهان او را منصرف کند، اما خبرنگاران پرتغالی ادعا می‌کنند آرسنال در فکر این بازیکن است و پای چندین باشگاه بزرگ اروپایی دیگر نیز به این انتقال نیز باز شده است. ویکتور بند آزادسازی ۱۰۰ میلیون یورویی دارد و قراردادش تا سال ۲۰۲۸ است و بعید است اسپورتینگ مذاکره با مبلغی کمتر از این بند حق فسخ را بپذیرد. تا تابستان سال آینده، قطعا قیمت این بازیکن بالاتر هم خواهد رفت!

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *