گزارش|

«هشدار یوفا» به دخالت‌های نخست وزیر بریتانیا/ احتمال محرومیت و سلب میزبانی انگلیس از یورو ۲۰۲۸ جدی شد

9:48 - 25 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۳۱۰۷
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
«هشدار یوفا» به دخالت‌های نخست وزیر بریتانیا/ احتمال محرومیت و سلب میزبانی انگلیس از یورو ۲۰۲۸ جدی شد
یک احتمال عجیب و واقعی وجود دارد که تیم ملی فوتبال انگلیس و «سه‌شیرها» که در کشور خود میزبان جام ملت‌های آینده است، از حضور در مسابقات به علت دخالت‌های سر کی‌یر استارمر محروم شوند اما با این حال این موضوع را انکار می‌کنند!

خبرگزاری میزان - به نقل از روزنامه ورزشی و اسپانیایی مارکا، در برنامه‌های از پیش تعیین‌شده، یورو ۲۰۲۸ در بریتانیا و ایرلند برگزار خواهد شد. این نسخه از یورو و میزبانی مشترک، نوید یک تورنمنت و فستیوال بزرگ و فراموش‌نشدنی را می‌دهد و هر دو کشور که در جزئیات فرهنگی با یکدیگر متفاوت هستند، مسئولیت میزبانی و رونمایی از انواع استادیوم‌های نمادین و به‌یادماندنی دنیای فوتبال را برعهده خواهند داشت.

تاریخ دقیق شروع یورو ۲۰۲۸ هنوز مشخص نشده است. با این حال، قرار است از ژوئن تا جولای همان سال برگزار شود. تاریخ‌ مشخص در آستانه تورنمنت اعلام می‌شود، اما ممکن است زمان‌بندی مجددی نیز وجود داشته باشد!

به گفته منابع آگاه، یوفا (کنفدراسیون فوتبال اروپا) به اتحادیه فوتبال انگلیس هشدار داده که اگر سر کی‌یر استارمر (نخست وزیر جدید بریتانیا)، برنامه‌های خود را برای برنامه‌ریزی، کنترل‌گری و دخالت در فوتبال مردان ادامه دهد، انگلیس از میزبانی مسابقات جام ملت‌ها منع و این تیم از حضور در یورو محروم می‌شود.

«هشدار یوفا» به دخالت‌های نخست وزیر بریتانیا/ احتمال محرومیت و سلب میزبانی انگلیس از یورو ۲۰۲۸ جدی شد/ «سه‌شیرها» انکار می‌کنند!

گمانه زنی‌ها و میزبانی انگلیسی‌ها هنوز روی هوا است!

بر اساس این گزارش‌ها، کپی نامه یوفا به وزیر فرهنگ نسبت به هرگونه «دخالت دولت در اداره فوتبال» لو رفته و یوفا در این زمینه به شدت هشدار داده شده است. پس از آن که برنامه‌هایی برای جلوگیری از تشکیل لیگ‌های جداشده توسط باشگاه‌های برتر (سوپرلیگ) و مهار سوء مدیریت مالی وجود داشت.

این قوانین جدید به سازمان‌های مرتبط با فوتبال که به عنوان دیده‌بان و ناظر عمل می‌کنند، اجازه می‌دهد تا باشگاه‌های پنج دسته برتر لیگ‌های فوتبال انگلیس رصد و نظارت کنند. با توجه به نامه فاش شده، گفته شده است که این یک "نیاز اساسی" است که بازی فوتبال از سیاست انگلیس، مستقل بماند و خود فوتبالی‌ها به اموراتشان بپردازند.

اگر این هشدارها رعایت نشود، تحریم می‌تواند عامل محرومیت بریتانیای میزبان از مسابقات خود باشد! هنوز خیلی از مسائل باید حل شود و تا آغاز یورو بعدی هنوز چهار سال زمان باقی مانده است؛ با این حال بسیاری معتقدند اتحادیه فوتبال انگلیس باید فورا این مشکلات را حل کند و یوفا در این زمینه شوخی ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *